97
Băuturile cu canabis – indiferent dacă folosesc CBD sau THC – pot lua o parte din categoria fără alcool datorită unui „buzz” funcțional care lipsește altor băuturi fără alcool. Cât de mare este oportunitatea?
Cum funcționează dozajul?
Observând o nevoie nesatisfăcută, mărcile și-au propus să folosească THC și CBD pentru a crea un efect asemănător unui omolog alcoolic ambalat în mod similar.
Ideea este de a oferi un „buzz” comparabil cu alcoolul – fără mahmureala a doua zi – și de a conduce dorința consumatorilor atât în ceea ce privește băuturile fără alcool, cât și băuturile de canabis.
Pamos Beverage Co. din Los Angeles oferă o varietate de doze de THC și CBD: de la un spirt micro-dozat (2 mg) până la opțiuni pentru cei care caută ceva mai puternic.
„Industria menționează adesea 2 mg THC până la 3 mg THC ca fiind comparabile cu un pahar de vin sau o bere ușoară”, explică David Mukpo, CEO și co-fondator al Pamos. „Pamos este disponibil în trei doze mici diferite – 2 mg, 5 mg și 10 mg de THC per porție.”
„Băuturile noastre sunt formulate pentru a imita experiența alcoolului în multe feluri – de la profilurile de arome și ingredientele până la infuzia cu acțiune rapidă de THC. Zumzetul de la Pamos este asemănător cu un pahar de vin: este ușor, plin de experiență și social.”
Compania de produse de consum de canabis Curaleaf este în spatele Zero Proof Hemp Seltzers, o linie de produse THC derivate din cânepă. A lansat băutura într-o cutie de 5 mg THC vara trecută și a adăugat un seltzer de 2,5 mg THC anul acesta, ca răspuns la feedback-ul consumatorilor (seltzerul este conceput ca „alternativa ideală de alcool pentru adulți la evenimente sportive, concerte sau adunări sociale”).
Alternativa
Alternativa alcoolului carbogazos, cu conținut scăzut de calorii, se gândește și la cât de repede vor simți consumatorii efectul băuturii.
„Băutura noastră este formulată pentru a acționa rapid, cu efecte simțite în doar 15 minute, ceea ce seamănă mai mult cu cronologia unei băuturi alcoolice, spre deosebire de produsele tradiționale comestibile de canabis”, a explicat Barnaby Hawken, SVP, Curaleaf Hemp.
„Seltzer-urile sunt menite să ofere utilizatorilor un val plin de euforie socială, ceea ce îl face însoțitorul perfect pentru evenimente sportive, concerte, adunări sociale și multe altele.”
Cu toate acestea, el avertizează că prezicerea unui efect exact nu este atât de ușoară - ca și în cazul alcoolului.
„Este dificil să oferim o comparație directă cu alcoolul. Reacția fiecăruia la THC este unică pentru ei. Vă recomandăm să începeți cu opțiuni de doză mai mică pentru a identifica efectul dorit. O diferență majoră este că Select Zero Proof Hemp Seltzers nu lasă consumatorii cu mahmureală, spre deosebire de alcool.”
Relaxați-vă...
Între timp, pentru cei care apelează la alcool pentru a se relaxa, CBD este o opțiune mai potrivită. Brandul britanic CBD Goodrays se concentrează pe această componentă non-psihoactivă.
CBD-ul nu te face „high”, dar are efecte de modificare a dispoziției.
„CBD poate ajuta la reglarea stresului și anxietății și, prin urmare, cea mai obișnuită experiență este una de calm, claritate și relaxare”, a explicat Victoria Kudawoo, director de retail și management al datelor, Goodrays.
O doză de 30 mg CBD a fost aleasă „pentru a vă ajuta să vă relaxați cu niciunul dintre efectele negative asociate cu alcoolul și cu toată bucuria unei băuturi cu gust grozav, pentru adulți”.
Extindere și provocări
Categoria de băuturi fără alcool și categoria de băuturi de canabis au un anumit număr de asemănări.
Cea mai mare misiune a categoriei de astăzi fără alcool este de a educa consumatorii cu privire la disponibilitatea și calitatea produselor din categorie și de a-i îndepărta de experiențele preexistente preexistente ale categoriei.
Cea mai mare misiune pentru categoria de băuturi de canabis de astăzi este foarte asemănătoare: încurajarea consumatorilor să încerce o băutură pe care anterior ar fi considerat-o ilegală.
În cazul băuturilor de canabis, reglementările reprezintă o provocare complexă. Această problemă nu este aceeași pentru băuturile fără alcool: deși există semne că reglementările de marketing și publicitate ar putea deveni mai stricte în viitor, acestea sunt foarte diferite de cele pentru canabis.
„Cererea consumatorilor pentru băuturi THC ca alternativă la alcool este în mod clar aici”, a spus Mukpo de la Pamos. „Pamos Spirit (750 ml) vinde mai mult băuturi spirtoase fără alcool (750 ml) la mulți retaileri de alcool de format mare.
„Dar cea mai mare provocare pentru băuturile THC de a-și crea un spațiu în această categorie se rezumă la educație. Educația autorităților de reglementare, distribuitorilor, comercianților cu amănuntul și consumatorilor. Unul dintre cele mai mari elemente de investiții ale noastre pentru 2025 este educația pentru aceste categorii de public.”
Mai multe produse de înaltă calitate vor ajuta la abordarea unora dintre provocări, spune Barnaby Hawken, SVP, Curaleaf Hemp.
Piața este în creștere
„Piața de THC derivat din cânepă a atins aproape 2,8 miliarde de dolari în 2023 și este în creștere. Feedback-ul consumatorilor arată că există o oportunitate validă de creștere a afacerii, dar că sunt necesare produse mai fiabile și de calitate.
O mare parte a pieței derivate din cânepă este nereglementată, lăsând consumatorii vulnerabili la produse potențial nesigure. Tinem Seltzers de cânepă Select Zero Proof aceleași principii de calitate ca și produsele noastre reglementate de canabis.
Ne remarcăm pe o piață zgomotoasă prin instilarea protocoalelor de siguranță de vârf în industrie, precum și a standardelor stricte de producție și testare.
Avem experiența și resursele necesare pentru a construi rețele largi de distribuție care face ca accesul adulților la produsele noastre să fie discret și convenabil. În prezent, consumatorii pot găsi produsele noastre online și în anumite locații de vânzare cu amănuntul.”
Iar pentru Goodrays, categoria fără alcool nu este atât una care prezintă provocări, ci una care se prezintă ca o oportunitate neașteptată.
„CBD ca categorie a crescut de aproape două decenii și a crescut în mod clar în ultimii ani de când jucători importanți precum noi au intrat în scenă”, a spus Richard Pilbeam, șeful de marketing, Goodrays.
„Deși inițial nu ne-am prezentat comercianților cu amănuntul în spațiul fără alcool, asimilarea noastră în această categorie s-a produs organic și a fost în mare măsură determinată de cunoștințele noastre despre consumatori, care arată că suntem folosiți ca înlocuitori pentru alcool.
Drept urmare, începem să construim o comunitate în spațiul „nolo”, pe măsură ce tot mai mulți oameni încep să realizeze multitudinea de beneficii pe care CBD le are de oferit.” (Foto: Freepik)