Cea mai recentă ediție a European Supermarket Magazine a prezentat cele mai recente clasamente Kantar Brand Footprint din toată Europa, prezentând cele mai alese mărci de pe continent.
Ca parte a acoperirii noastre extinse a raportului din acest an, vă prezentăm cele mai populare mărci alimentare din România pentru 2022.
Coca-Cola și-a consolidat liderul în clasamentul Brand Footprint pentru România, raportând un CRP de 74, care este cu 11% mai mare decât anul precedent, și văzând penetrarea (de la 69,1 la 70,4) și alegerea consumatorilor (de la 12,8 la 14,1). cresc de asemenea.
Pe locul doi, Dr. Oetker (CRP 41, în scădere cu 10%) rămâne aproape în fața Pepsi (CRP 40, în creștere cu 3%). O serie de mărci autohtone figurează, de asemenea, la capătul superior al listei - marca de pâine Vel Pitar (CRP 37, în creștere cu 4%) pe locul cinci, Chio, deținută de Intersnack, (CRP 30, în scădere cu 11%), pe locul șase, iar produsele lactate. marca Zuzu (CRP 29, în scădere cu 4%), ocupă locul șaptea.
Printre principalii jucători de pe listă se numără Kinder (CRP 25, în creștere cu 15%) – care a avut și un an bun la nivel paneuropean – cu marca deținută de Ferrero urcând cu cinci locuri, până pe locul 15.
Marca de apă îmbuteliată Bucovina (CRP 17, în creștere cu 13%) urcă cu opt locuri, pe locul 24, iar Schweppes (CRP 16, în creștere cu 28%) câștigând 18 locuri, pe locul 28.
Cel mai mare salt, însă, a fost pentru marca de cofetărie Roshen (CRP 13, în creștere cu 30%), care a sărit cu 26 de locuri, până pe locul 39, precum și a înregistrat o creștere considerabilă a pătrunderii, de la 35,8 la 42,9.
Despre Metodologie
Clasamentul Brand Footprint dezvăluie mărcile care câștigă în acel „moment al adevărului”, indicând de câte ori sunt alese de cumpărători. Independent de venituri, expune deciziile pe care consumatorii le iau la punctul de vânzare.
Punctele de atingere a consumatorilor (CRP) ale fiecărei mărci sunt calculate prin înmulțirea a trei metrici: populația gospodăriei, penetrarea și alegerea consumatorului. CRP-urile sunt măsura Kantar de clasare a celor mai de succes mărci după numărul de ori în care sunt alese de consumatori pe parcursul anului.
Rețineți că toate cifrele CRP afișate măsoară milioane de puncte de atingere a consumatorilor - adică un CRP de 150 ar indica 150 de milioane de puncte de atingere a consumatorilor.
Pentru lista completă a celor mai alese mărci din Europa, conectați-vă la www.kantar.com/campaigns/brand-footprint .
Iată și clasamentul primelor zece mărci:
Rank | Brand | CRPs | Penetration | Consumer Choice |
1 | Coca-Cola | 74 | 70.4 | 14.1 |
2 | Dr. Oetker | 41 | 80.6 | 6.7 |
3 | Pepsi | 40 | 58.5 | 9.1 |
4 | Vel Pitar | 37 | 44.2 | 11.1 |
5 | Fanta | 33 | 60.1 | 7.2 |
6 | Chio | 30 | 60.7 | 6.6 |
7 | Zuzu | 29 | 55.4 | 6.6 |
8 | Lay’s | 28 | 50 | 7.6 |
9 | Borsec | 28 | 46 | 8.2 |
10 | Boromir | 27 | 66.5 | 5.3 |