TehnologiiRepere

162

Amenzi de milioane de euro in industria de publicitate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Consiliul Concurenteia sanctionat 11 companii din industria media cu amenzi in valoare totala de 14.567.555 lei aproximativ 3,2 milioane euro , anunta Consiliul Concurentei. Agentiile au fost penalizate cu sume intre 2,4% si 2,6% din cifrele de afaceri, informeaza Pagina de Media. Autoritatea de concurenta a constatat ca cele 11 companii au participat la o intelegere anticoncurentiala avand ca obiect eliminarea de pe piata comercializarii serviciilor de comunicare prin media, a agentiilor media concurente. Bogdan Chiritoiu, preordm;edintele Consiliului Concurentei:Actiunile comune, prin care companii concurente i?si coordoneaza comportamentul comercial, constituie o incalcare a regulilor de concurenta. Consiliul Concurentei a tinut cont, insa, de demersurile companiilor de a realiza ?si promova un set de principii care sa asigure transparenta ?si profesionalismul in piata media. Consideram ca existenta unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerintele specifice pietei, sunt bine venite in masura in care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toti actorii din piata. In prezent, Consiliul Concurentei colaboreaza cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania,pentru a elabora un set de principii care sa asigure transparenta ?si profesionalismul pe aceasta piata, astfel incat clientii sa poata beneficia de cea mai buna oferta din punct de vedere al calitatii serviciilor ?si pretul acestora. Cele 11 companii implicate ?si sanctionate sunt: B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei 717.719 euro Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei 557.104 euro Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei 478.560 euro Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei 412.479 euro Mediacom Romania S.R.L.:1.328.727 lei 296.280 euro bull;Mediaedgecia Romania S.R.L.:967.226 lei 215.672 euro bull;Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei 211.758 euro bull;Opti Media S.R.L.: 599.636 lei 133.707 euro bull;United Media Services S.R.L.: 498.748 lei 111.211 euro Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei 62.500 euro Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei 51.288 euro Investigatia Consiliului Concurentei a inceput dupa o sesizareaThe Group, condus deMihaela NicolasiZoltan Szigeti. Inoctombrie 2012, 10 agentii de media romanesti se reuneau intr-un club, dupa cumpaginademedia.ro Clubul isipropunea sadevina principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, sa promoveze corect si constant industria de media si sa contribuie la cresterea profesionalismului si conduitei etice de operare pe piata locala. La nicio luna dupa acest anunt,Consiliul Concurenteia demarat investigatia fata de cele 10 agentiiin legatura cu o posibila intelegere intre companiileactive de pe piata,in vederea eliminarii concurentei la licitatiipentru atribuirea conturilor de publicitate. OficialiiConsiliului Concurenteiau ridicat atunci, intr-un control inopinat, documente si au copiat informatii din calculatoare de la firmelede media. Mai multe, pewww.paginademedia.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2