163
În urma difuzării în spațiul public, a unui spot publicitar al Asociației Prețuiește Calitatea, în care este folosit în mod abuziv numele instituției noastre, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) consideră necesar să facă următoarele precizări:
Prezența în mesajul din cadrul spotului, în care se afirmă că peste 500 de oameni se pot îmbolnăvi zilnic de Covid-19 de la pâinea neambalată, a sintagmei „Autoritatea pentru Protecția Consumatorului‟ este de natură să inducă consumatorului ideea că ANPC susține un anumit mod de comercializare a pâinii.
Similitudinea dintre denumirea folosită în text și cea oficială a instituției, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, este evidentă și este în măsură să producă efectul menționat, în rândul cetățenilor, acela de a oferi credibilitate mesajului prezentat în spot.
Mai mult, în text apare și denumirea, de această dată scrisă corect, a unei alte autorități publice, fapt care confirmă intenția de asociere a mesajului spotului cu instituții ale statului, în scopul promovării unui anumit mod de vânzare a produselor de panificație.
ANPC menționează că nu și-a exprimat în niciun fel acordul cu privire la conținutul spotului publicitar, nu girează și nu își asumă în niciun alt mod concluziile acestuia, care par a avea caracterul unei reclame mascate. ANPC precizează că, dată fiind amploarea mesajului propagat în spațiul public și modul în care opinia consumatorilor se dorește a fi manipulată prin acest spot, ANPC a trimis deja o sesizare către Consiliul Național al Audiovizualului, semnalând cele menționate mai sus și solicitând oficial analizarea de urgență a conținutului acestui spot difuzat pe principalele canale de televiziune și dispunerea măsurilor legale care se impun în acest caz.