TehnologiiRepere

208

Băuturile alcoolice canabinoide, pe lista reglementărilor în UK și Uniunea Europeană

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Numele produselor sau descriptive, precum „gin CBD” sau „rom infuzat cu CBD” s-ar putea dovedi problematice în Marea Britanie și în Uniunea Europeană, afirmă un reprezentant al compeniei de consultanță Portman Group, citat de BeverageDaily, companie implicată activ în reglementarea și comercializarea viitoare a produselor canabinoide, inclusiv a băuturilor alcoolice canabinoide (CBD).

Fără emoții

Specialiștii de la Portman Group adaugă că mesajele de pe etichete și orice referire la CBD ar trebui făcută într-un mod faptic și „non-emotiv”, în cele din urmă, îndemnând producătorii să solicite consiliere juridică înainte de a introduce pe piață produsele cu CBD.

Între timp, orice cuvinte sau imagini care fac trimitere la canabisul recreativ (care este ilegal) ar trebui evitate; așa cum ar trebui, de asemenea, afirmațiile despre sănătate sau schimbarea dispoziției.

Odată cu evoluția pieței CBD, din ce în ce mai mulți participanți, Grupul Portman, autorregulatorul industriei alcoolice, și-a stabilit orientările privind comercializarea canabinoidului. Cu toate acestea, legea referitoare la astfel de produse este complexă și probabil că va fi și mai mult atunci când este luată în considerare cu alcool, în timp ce Grupul Portman are o pondere consultativă mai degrabă decât legală pentru a determina ce produse sunt acceptabile.

Referințe la canabis? Nu.

Produsele CBD sunt o piață în creștere rapidă în unele țări. Deși sunt mai puțin frecvente, apar și produse alcoolice CBD.

În ianuarie 2019, produselor CBD li s-a acordat un statut alimentar nou în Marea Britanie. Cu toate acestea, legea privind utilizarea CBD în produsele alimentare și băuturi este complexă și Grupul Portman ia poziția că, prin emiterea de îndrumări, acest lucru „nu implică faptul că includerea CBD în băuturile alcoolice este legal permisă”, îndemnând producătorii să solicitați consiliere juridică înainte de a introduce pe piață băuturi CBD.

Este important, notează Grupul Portman, să se facă distincția între CBD și canabis. Având în vedere că canabisul este ilegal, orice cuvinte sau imagini care creează o asociere între canabis și CBD ar trebui evitate. Aceasta ar putea include imagini cu frunze de canabis cu forme distincte sau ambalaje cu aspect halucinogen.

„De exemplu, dacă un produs CBD include imagini cu frunze de marijuana sau folosește cuvinte precum„ buzz ”,„ restricționat ”sau„ prudență ”, aceste elemente vor fi problematice pentru crearea unei legături cu drogurile ilicite, indiferent de faptul că CBD nu este un droguri ilicite. Asocierea implicită cu canabisul va fi problematică ”, spune Grupul Portman.

Afirmații terapeutice? În nici un caz

Producătorii nu ar trebui să facă nicio afirmație cu privire la faptul că CBD are beneficii pentru sănătate sau bunăstare: cu orice tip de afirmație de sănătate pentru băuturile alcoolice deja interzise în conformitate cu legislația UE.

„După cum se prevede în Regulamentul european (CE) nr. 1924/2006 (Regulamentul privind cererile nutriționale și de sănătate), mențiunile de sănătate nu sunt permise pentru băuturile alcoolice care conțin peste 1,2% ABV. Mențiunile nutriționale sunt acceptabile numai dacă se referă la niveluri scăzute de alcool, la reducerea conținutului de alcool sau la reducerea conținutului de energie ", spune Portman Group.

A face orice fel de afirmații cu privire la sănătatea sau calitățile terapeutice ale CBD, prin urmare, este un clar nu-nu în ochii grupului. Mai mult, se spune că mărcile au multă grijă să nu implice nicio afirmație în legătură cu CBD și calitățile terapeutice, îmbunătățind capacitățile metalice sau fizice ori schimbând starea de spirit sau comportamentul consumatorilor.

Inspirați de legislația americană

O mare parte din sfaturile Grupului Portman, emise, se bazează pe hotărârea din ianuarie a ginului CBD „Colorado High”. În acest caz, combinația cuvântului „înalt” cu o referință la „Colorado” (cunoscută pentru a fi unul dintre primele state americane care a dezincriminat canabisul recreativ) împreună cu o imagine cu „senzație halucinogenă” a fost considerată a crea un „ asociere indirectă cu droguri ilicite ”.

Grupul Portman a atras, de asemenea, marca pentru că a folosit termenul „îmbunătățirea sănătății” pe o etichetă din spate.

De asemenea, a luat în discuție descriptorul produsului „CBD Gin”: având în vedere că CBD este comercializat pe scară largă ca oferind ameliorare a durerii sau alte beneficii pentru sănătate și, prin urmare, ar putea deduce că un produs alcoolic are beneficii terapeutice.

Dar Silent Pool Distillers, compania de gin craft, a susținut că adulții sunt familiarizați cu CBD și înțeleg distincția sa față de canabis. Răspunzând la hotărâre, a spus că Grupul Portman, un câine de supraveghere pentru auto-reglementare finanțat de opt giganți ai industriei alcoolice, „nu a reușit să înțeleagă realitatea pieței CBD”.

Ce puteți spune despre CBD?

CBD ar trebui menționat ca ingredient pe produse. Dar modul de a face acest lucru ar trebui gândit cu atenție pentru a-i oferi o proeminență proporțională, spune Portman Group. Acest lucru ar putea avea implicații pentru mărcile care se prezintă ca „CBD Rum” sau „bere CBD”.

„Este important ca etichetarea produsului să fie clară cu privire la natura unui produs, iar consumatorii ar trebui să știe dacă un produs conține CBD ca ingredient. Serviciul consultativ ar recomanda ca acest ingredient să fie listat de fapt și clar pe eticheta din spate a produsului, astfel încât să nu i se acorde o importanță nejustificată atunci când se ia în considerare impresia generală a ambalajului produsului.

„Referințele factuale la CBD sunt susceptibile de a fi acceptabile în context, cu condiția să fie afirmații directe despre ingredientul utilizat în produs și să nu li se acorde un accent nejustificat sau să apară în mod evident.

"Produsele nu ar trebui să încorporeze CBD în TH numele sau descriptorul produsului. De exemplu, produsele nu ar trebui să încorporeze descriptori precum „CBD Gin” sau „Rum infuzat cu CBD”, deoarece Grupul a afirmat că există riscul ca consumatorii să poată deduce beneficii terapeutice chiar și fără afirmații explicite cu privire la sănătate sau bunăstare. ”

Aveți grijă de context

În cele din urmă, dacă tratamentul CBD al unui produs în marketingul său este acceptabil sau nu va fi evaluat de la caz la caz, notează grupul.

„În evaluarea conformității cu Codul, chestiunea va fi examinată pe larg și cu privire la toate circumstanțele, inclusiv, dar fără a se limita la, băutura, impresia generală transmisă și orice alte aspecte relevante.

„Prin urmare, este dificil să se spună dacă un anumit nume de produs, o imagine sau o declarație de pe ambalajul unei băuturi sau într-o promoție este acceptabil în temeiul Codului, fără a-l lua în considerare în context. Prin urmare, companiile sunt încurajate să facă uz de serviciul gratuit de consultanță înainte de a efectua promovarea activități sau lansarea de produse pentru a vă asigura că acestea respectă Codul. ”

Grupul Portman a fost fondat pentru a promova standardele alcoolice responsabile și este finanțat de opt membri ai industriei alcoolice, inclusiv AB InBev, Carlsberg, Heineken și Molson Coors. Îndrumările sale privind marketingul CBD pot fi găsite aici.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2