207
După succesul în conservele de cocktail-uri și beri, industria vinului a preluat rapid acest format și îl vede ca pe o modalitate de a extinde atractivitatea pentru alte audiențe. Cu toate acestea, Alex Green, fondatorul distribuitorului britanic de vinuri, Beyond Wines, susține că este greșit să salutăm acest format drept salvator al vânzărilor de vin, în special în rândul publicului Millennial și Gen Z, după cum informează BeverageDaily.
Unii sunt de acord
În 2019, piața hard seltzer a cuprins SUA, iar cumpărătorii pricepuți din Marea Britanie și proprietarii de mărci au apreciat deopotrivă popularitatea băuturilor alcoolice conservate. În combinație cu asistarea succesului pe care îl întâmpinau RTD-urile, industria vinului a remarcat și a văzut o oportunitate de a obține o parte din acțiune.
De asemenea, a fost văzut ca un format deosebit de atrăgător pentru persoanele demografice mai tinere, care favorizează formatele convenabile în mișcare – văzute și în creșterea cafelelor conservate la rece și a cafelei infuzate cu azot (CBI Insight, iunie 2021).
Ca urmare, o serie de noi mărci de vinuri au fost lansate pe piață; Copper Crew, Nice, Hun, Babe, pentru a numi câteva. Ei au citat creșterea și dimensiunea cutiilor de vin pe alte piețe și au presupus că consumatorii din Marea Britanie vor urma tendința.
Pe hârtie, lucrurile sunt ok
Pe hârtie sună grozav: în 2021, 17% din toate vânzările de băuturi alcoolice au fost vândute în format cutie, iar creșterea dozelor de vin a atins o creștere fenomenală de 187% în ultimele 12 luni, iar piața de cutii alcoolice a fost în ansamblu de +30% pe an (toate Nielsen. IQ, decembrie 2021). Impresionant la suprafață, dar nu este totul roz în grădina cutiei de vin.
Un factor determinant din spatele creșterii cutiei de vin este faptul că marii retaileri și-au mărit gamele de cutii de vin în ultimele 12 luni; Hun, de exemplu, s-a lansat în Tesco și a asigurat investiții de peste 600.000 de lire sterline de la investitori în crowdfunding.
Dar acest lucru a exagerat percepția pentru cerere. Din păcate, au existat victime ale mărcii. Pentru o imagine fidelă a acestei piețe, creșterea reală și oportunitățile pentru vinul conservat vor fi vizibile la sfârșitul acestui an, după ce creșterile de gamă încetează să mai mascheze performanța reală, iar mărcile au dovedit creșterea vânzărilor stabilite.
Pot avea succes conservele?
Este adevărat că există mai mulți titulari de succes; Most Wanted Wines și PinotPinot au vândut ambele formate de conserve înainte de această tendință și, cu siguranță, înainte de trecerea la băutul acasă, determinată de era Covid, beneficiind de statutul de mutare timpurie.
Există posibilitatea ca conservele să aibă succes în sectorul vinului, dar brandul trebuie stabilit mai degrabă decât să folosească formatul ca un truc.
Berea și băuturile răcoritoare au fost vândute în cutii de zeci de ani și, pentru consumator, extinderea acestui format la un seltzer sau un spirt și mixer gata de băut este firesc. Vinul este un produs diferit, cu percepțiile în jurul servirii făcând trecerea de la sticla de sticlă la cutie un salt mult mai mare.
Mărcile cunoscute și îndrăgite și-au stabilit deja încrederea și, prin urmare, vor fi mai bine plasate pentru a convinge consumatorii să își asume o șansă la un nou format.
Mărcile mari, cum ar fi 19 Crimes, sunt probabil să aibă un succes mai mare cu lansările de conserve, deoarece au cultivat un consumator loial, unul care se bucură de povestea mărcii și sunt mai dispuși să experimenteze în întreaga gamă.
Wine Intelligence ne spune că 32% dintre consumatorii din Marea Britanie ar „consideră” să cumpere vin într-o cutie, în creștere față de 17% dintre noi în 2017. Cu toate acestea, dacă ultimii ani ne-au învățat ceva, există un decalaj mare între intenție și acțiune.
și, în special pentru cei de la Millennials și generația Z, implicarea pe diferite canale va contribui mai mult la creșterea vânzărilor decât pur și simplu introducerea unui nou format pe rafturi.
Este viitorul strălucitor?
Industria vinului a investit în noi unități de producție de conserve în Marea Britanie și Europa, ceea ce sugerează că trecerea către vânzarea acestui format nu va dispărea.
Pe măsură ce lumea se deschide, numărul de ocazii în care vinul conserva se potrivește este în creștere, cu festivaluri, evenimente și distracție din mers din nou în meniu.
Cu toate acestea, este important să nu le umflați în exces locul în sectorul vinului și să prevestiți conservele ca factori uriași de vânzări, deoarece industria poate încerca să conducă consumatorii acolo unde nu doresc neapărat să meargă.
Chiar și în SUA și chiar și pe piața sa de succes hard seltzer, Boston Beer Company a raportat o pierdere netă de 132 de milioane de dolari din cauza creșterii mai lente decât se anticipase și va arunca „milioane de cutii” de produs, o soartă pe care multe mărci de vinuri nu au putut-o face.