186
Comisia Europeană a lansat „Taste the Ocean”, o nouă campanie pe rețelele de socializare în care cei mai buni bucătari europeni promovează consumul de pește și crustacee capturate sau produse într-un mod durabil.
Această campanie vine într-un moment în care pescarii și fermierii se confruntă cu repercusiunile economice ale măsurilor de sănătate legate de lupta împotriva pandemiei Covid-19, cum ar fi închiderea restaurantelor și a serviciilor de catering, care sunt principalele puncte de cumpărare pentru produsele lor.
Comisia își propune, de asemenea, să sensibilizeze consumatorii cu privire la importanța consumului local, sezonier și durabil. Așadar, amintiți-vă că, dacă sunt produse corect, peștele și crustaceele pot avea un loc important într-o dietă durabilă, cu o amprentă de mediu și o amprentă de carbon mult mai redusă decât majoritatea proteinelor animale de pe piață.
Comisarul european pentru mediu, oceane și pescuit, Virginijus Sinkevičius, a comentat: „împuternicirea consumatorilor este esențială pentru a asigura obiceiuri mai durabile.
Lucrând cot la cot cu câțiva dintre cei mai renumiți bucătari din Europa, dorim să educăm consumatorii cu privire la importanța alegerilor individuale de pește pentru sănătatea mării, sprijinind în același timp pescuitul durabil în zonele noastre de coastă ".
În următoarele trei luni, cei mai buni bucătari din nouă țări ale UE (Belgia, Danemarca, Spania, Franța, Grecia, Italia, Țările de Jos, Portugalia și România) își vor împărtăși rețetele pe baza diferitelor tipuri de pește sau crustacee. Alte țări se vor alătura inițiativei în cursul anului.
În timpul campaniei, comisia va prezenta, de asemenea, provocările și complexitățile sectorului. Bruxelles reamintește că, de la începutul pandemiei Covid-19, a adoptat o serie de măsuri temporare și specifice pentru a facilita provocările cu care se confruntă comunitatea de pescari.