Repere

209

Comercianții ruși limitează marjele pentru „produse importante din punct de vedere social”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Retailerii ruși, inclusiv Magnit, O’Key și Auchan Russia, au declarat că limitează în mod voluntar marjele produselor „importante din punct de vedere social”, cum ar fi brutărie, lactate, zahăr și unele legume, la 5%, informează ESMagazine.

Agenția internă de știri RIA Novosti a declarat că măsura este implementată pentru a se asigura că produsele esențiale sunt încă accesibile pentru consumatorii obișnuiți, pe fondul inflației rampante și a unei ruble în scădere - factori care ar putea fi exacerbați de conflictul din Ucraina.

Putere de cumpărare prăbușită

„Ratele actuale ale inflației afectează puterea de cumpărare a populației, în special pentru categoriile social vulnerabile de cetățeni”, a comentat directorul executiv al Magnit, Jan Dunning. „Vrem să sprijinim acești clienți, așa că ne limităm și mai mult marja pentru o serie de bunuri importante din punct de vedere social. , făcându-le și mai accesibile.”

Magnit limitează marjele la 304 mărfuri din 27 de categorii, inclusiv sfeclă, morcovi, varză, cartofi, ceapă, lapte, brânză de vaci, chefir, unt, zahăr și pâine.

În ianuarie, comercianții cu amănuntul Magnit și Bristol au convenit cu Serviciul Federal Antimonopol (FAS) al Rusiei să limiteze marjele la bunurile „importante din punct de vedere social” la 10%.

Pe de altă parte, X5 Retail Group a anunțat luna trecută că limitează marjele la 20 de categorii de produse esențiale, precum și că întocmește o listă de SKU-uri specifice pe care marjele vor fi ajustate lunar.

Produse importante din punct de vedere social

Comentând această mișcare, Leonid Sinyutin, analist la Sova Capital, a spus: „Decizia retailerilor ar trebui să susțină accesibilitatea produselor cu importanță socială pentru cetățenii ruși, în opinia noastră.

„Credem că limita de 5% ar trebui să aibă un efect minor asupra profitabilității Magnit și X5, deoarece mixurile lor diversificate de vânzări (produsele importante din punct de vedere social reprezintă mai puțin de 5% din vânzări, după estimările noastre) și ponderea crescândă a articolelor de marcă privată. ar trebui să-și susțină marjele.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2