Consumatorii romani de cafea au devenit mai sofisticati. Astfel, Dan Ursu, proprietarul Pro Brands Distribution, distribuitorul de pe plan local al produselor grupului italian illycaffe, spune ca odata cu creordm;terea nivelului de trai din Romania se va stabiliza ?si piata cafenelelor ?si vor aparea tot mai multe localuri unde romanii pot ie?si la o cafea. Sunt convins ca in urmatorii cinci ani piata se va mai stabiliza ?si ca se vor deschide foarte multe cafenele. Lumea i?si va petrece din ce in ce mai mult timp la cafea. Dar totul este legat de nivelul de trai. Cred ca toti romanii ar vrea sa-?si petreaca mai mult timp cu diferite activitati, sa iasa la film, la teatru, nu doar la catenea, spune Dan Ursu, proprietarul afacerii incepute in urma cu mai bine de zece ani. Pro Brands Distribution are in portofoliu cafea illy , echipamente pentru prepararea cafelei illy , ceai Dammann ?si Ronnefeldt ?si pudra de ciocolata Monbana . Compania este prezenta atat pe segmentul HoReCa, cat ?si pe cel Office ?si Home, dar ?si inretail.Pe plan local, mai este prezent ?si produsul illy issimo, care face parte din categoria premium ready to drink, distribuit in Romania de Coca-Cola HBC Romania. Acest produs este rezultatul unui joint-venture semnat intre producatorul italian illycaffe ?si Coca-Cola Company. Dan Ursu a declarat pentru Ziarul financiar ca in prezent piata cafenelelor este foarte volatila ?si ca anual se inchid ?si se deschid un numar mare de unitati.In prezent, nu sunt date despre numarul de cafenele deschise in Romania. In schimb, numarul compashy;niilor active in domeniul barurilor ?si restaurantelor cu cifra de afaceri mai mare decat zero este de circa 17.000 in Romania, conform datelor de la Ministerul de Finante. Pe piata cafelei din segmentul HoReCa mai activeaza ?si alte branduri precum Lavazza, Julius Meinl sau Moak. Cu toate acestea, Pro Brands Disshy;trishy;bution a incheiat anual mai multe contracte decat a pierdut, afirma Dan Ursu.