Producatorii trebuie sa fie inovativi si inteligenti in cazul in care costurile pentru regandirea produsele alimentare trebuie sa fie pastrate la un nivel cat mai scurt, spune Cindy Beeren de la Leatherhead Food Research, informeaza Food Navigator. Cercetarile au aratat ca aceste costuri de reformulare pot include noi ingrediente, modificari ale masinilor de procesare a produselor alimentare, timp cu instruirea personalului, precum si costurile de schimbare a etichetelor. Producatorii pot suporta, de asemenea, costuri suplimentare care includ testarea analitica, evaluarea senzoriala, si prelevarea de probe de consum pentru noul produs. Deci, cum pot fi produsele regandite rentabile? quot;Prin citarea unei parti din cartea Federatiei Britanice din Industria de Panificatiequot;, a declarat Beeren, referindu-se la perioada 1980, cand membri Federatiei Britanice din Industria de Panificatie au redus cantitatea de sare din paine. quot;Industria de panificatie din Marea Britanie au lucrat impreuna si ca natiune, consumatorii obisnuindu-se cu gustul de paine cu mai putina sare. Nu a fost nici o problema de comutare a loialitatii de brand, asa ca a fost destul de inteligent intr-adevar quot;, a spus ea. Produsele individuale, cum ar fi Sprite, de exemplu, a suferit o criza de vanzari anul trecut, dupa ce a redus continutul de zahar cu o treime, a spus ea, si batoane de ciocolata Mars s-au confruntat cu o soarta similara atunci cand a redus dimensiunea ca parte a unui angajament de a reduce numarul de calorii din produsele sale. Desi lucreaza impreuna ca o industrie alimentara globala a fost, probabil, quot;idealistquot; si quot;dificil de organizat, avand in vedere amploarea si competitia dintre branduriquot;, industriile mici si mijlocii ar putea pune in aplicare strategia de a atinge obiectivele comune, a declarat aceasta. Ce vor consumatorii? Cum producatorii de ciocolata fac eforturi pentru a realiza ca produsele lor de cofetarie indeplinesc obiectivul de mai putin de 250 de calorii per pachet, consumatorii poate nu isi doresc bomboane de ciocolata sanatoase, a spus Beeren. quot;Cercetarile au aratat ca consumatorii doresc sa fie obraznici si indulgenti cand vine vorba de ciocolata. Ei o doresc ca un fel de tratament. Pe de alta parte, consumatorii doresc alimentele de zi cu zi, cum ar fi laptele, care fac parte din dieta si sanatatea lor, sa fie cu adevarat hranitoare si sanatoase.quot; Beeren face referire la un studiu realizat de Leatherhead in septembrie 2014 care a aratat ca mai mult de 60% din consumatori au declarat ca doreau ingrediente naturale in alimentele pe care le consuma la domiciliu, dar numai aproximativ 5% si-ar dori acest lucru atunci cand mananca in oras. quot;Primul pas este de a intelege care sunt asteptarile si dorintele consumatorilorquot;, a spus ea. Gandeste in afara cutiei Producatorii care s-au jucat cu structura alimentelor- prin inlocuirea sarii cu arome asociate cu salinitatea, de exemplu-au avut succes cu reformularea. Heinz, de exemplu, a schimbat continutul tuturor supelor sale la conserve in anul 2004, prin cresterea cantitatii de ingrediente, cum ar fi legumele si reducerea cantitatii de grasimi, sare si zahar. quot;A fi creativ nu trebuie sa fie neaparat scumpquot;, a spus ea. Exista, de asemenea, o multime de lucrari de cercetare facute de universitati si organizatii de cercetare care pot oferi perspective cheie in tendintele si comportamentul de consum. quot;Cu totii ne dorim sa fim sanatosi, convenabil si fara a compromite gustul. Reformularea a fost aici pentru o vreme si va ramane pentru o lunga perioada de timp astfel incat producatorii trebuie sa gandeasca in afara cutie, adica a limitelor lor de gandire quot;, a adaugat aceasta.