Mărimea globală a pieței ready meal a fost evaluată la 159,15 miliarde USD în 2019 și este de așteptat să crească la o rată anuală de creștere (CAGR) de 5,5%, din 2020, până în 2027, concluzionează analiștii de la Grand View Research, în cercetarea cu titlul ”Ready Meals Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Frozen & Chilled, Canned, Dried), By Distribution Channel (Supermarket & Hypermarket, Online Retail), By Region, And Segment Forecasts, 2020-2027”.
Însă, pornind de la stilul de viață aglomerat al persoanelor care lucrează, precum și la programele de lucru agitate ale studenților și tinerilor, însă, mai ales în urma schimbării obiceiurilor de consum, ca urmare a evoluției Covid 19, este de așteptat ca, mai ales acesta din urmă, să fie un factor cheie pentru creșterea pieței. Mai mult, se preconizează că cererea din ce în ce mai mare de produse alimentare prelucrate minim și fără aditivi, cu durată de valabilitate prelungită va stimula creșterea pieței.
Metodologia de cercetare
Pentru a ajunge la concluziile pe care vi le prezentăm în articolul de față, Grand View Research a folosit o metodologie de cercetare cuprinzătoare și iterativă, axată pe minimizarea devianței, pentru a oferi cele mai precise estimări și prognoze posibile. Compania utilizează o combinație de abordări de jos în sus și pe orizontală, pentru segmentarea și estimarea aspectelor cantitative ale pieței. În plus, o temă recurentă predominantă în toate rapoartele de cercetare este triangularea datelor, care arată piața din trei perspective diferite.
Elementele critice ale metodologiei utilizate pentru toate studiile noastre includ exploatarea preliminară a datelor: Datele brute ale pieței sunt obținute și colectate pe un front larg. Datele sunt filtrate continuu, pentru a se asigura că sunt luate în considerare doar surse validate și autentificate. În plus, datele sunt, de asemenea, extrase dintr-o serie de rapoarte, precum și dintr-o serie de baze de date cu reputație. Pentru o înțelegere cuprinzătoare a pieței, este esențial să înțelegem lanțul valoric complet și pentru a facilita acest lucru; colectăm date de la furnizorii de materii prime, distribuitori, precum și cumpărători.
Problemele și tendințele tehnice au fost obținute din sondaje, simpozioane tehnice și reviste comerciale. Datele tehnice sunt, de asemenea, colectate din perspectiva proprietății intelectuale, cu accent pe spațiul alb și libertatea de mișcare. Dinamica industriei în ceea ce privește driverele, restricțiile, tendințele de stabilire a prețurilor au fost, de asemenea, colectate. Ca urmare, materialul dezvoltat conține o gamă largă de date originale, care sunt apoi validate încrucișat și autentificate cu surse publicate.
Modelul statistic
Estimările și prognozele de piață sunt derivate prin modele de simulare. Un model unic este creat personalizat, pentru fiecare studiu. Informațiile colectate pentru dinamica pieței, peisajul tehnologic, dezvoltarea aplicațiilor și tendințele prețurilor sunt incluse în model și analizate simultan. Acești factori sunt studiați în mod comparativ, iar impactul lor, pentru perioada de prognoză, este cuantificat cu ajutorul corelației, regresiei și analizei seriilor de timp. Prognoza pieței se realizează printr-o combinație de instrumente economice, analize tehnologice și experiență în industrie și expertiză în domeniu.
Modelele ecometrice sunt utilizate în general pentru prognoza pe termen scurt, în timp ce modelele tehnologice ale pieței sunt utilizate pentru prognoza pe termen lung. Acestea se bazează pe o amalgamare a peisajului tehnologic, a cadrelor de reglementare, a perspectivei economice și a principiilor de afaceri. Este preferată o abordare de jos în sus a estimării pieței globale. Piețele regionale cheie au fost analizate ca entități separate, prin integrarea datelor, pentru a obține estimări globale. Acest lucru este esențial pentru o înțelegere profundă a industriei, precum și pentru asigurarea unor erori minime. Unii dintre parametrii luați în considerare pentru prognoză includ:
• Liderii de piață și limitele, împreună cu impactul lor actual și așteptat
• Scenariul materiilor prime și tendințele prețurilor
• Scenariul de reglementare și evoluțiile preconizate
• Capacitatea actuală și adăugările de capacitate preconizate până în 2027
Ulterior, au fost alocate ponderi acestor parametri, cuantificând impactul lor pe piață folosind analiza medie ponderată, pentru a obține o rată de creștere a pieței preconizată.
Motivația achiziției
În ultimii ani, ocuparea forței de muncă a crescut pe tot globul, ceea ce a schimbat preferințele alimentare ale consumatorilor. Clienții din întreaga lume sunt mai înclinați spre produse alimentare care pot fi consumate ușor, fără niciun efort. Datorită programelor de lucru agitate, oamenii de pe glob cumpără produse alimentare, produse ready meal sau ready to cook (RTE), care sunt ușor de gătit și consumă mai puțin timp. Aceste preferințe alimentare ale consumatorilor impulsionează cererea generală de ready meal.
Mesele preparate sau gata sunt foarte convenabile și ajută la economisirea timpului și a eforturilor necesare pentru pregătirea mesei. Acest lucru a dus la creșterea cererii de gamă, în special în rândul populației muncitoare și a studenților de pe tot globul. Ready meal sunt o alternativă eficientă din punct de vedere al costurilor, deoarece sunt preparate în prealabil. Mai mult, disponibilitatea ușoară a ready meal pe tot parcursul anului, va avea un impact pozitiv asupra cererii acestora. În plus, publicitatea tipărită și media au jucat un rol cheie în crearea de conștientizare cu privire la ready meal, crescând astfel volumul și valoarea generală a pieței.
Piața de ready meal și urmările Covid 19
Creșterea venitului pe cap de locuitor este un alt factor care determină vânzările nete de ready meal, în majoritatea părților lumii. Cu toate acestea, creșterea problemelor de siguranță, asociate cu readi meal, ar putea afecta creșterea pieței. Mai mult decât atât, se estimează că creșterea cazurilor de obezitate și alte boli ale stilului de viață vor împiedica creșterea pieței. Astfel, producătorii se concentrează pe introducerea de produse nutritive și mai sănătoase pentru a-și păstra cota de piață.
Lumea a asistat la răspândirea pandemiei Coronavirus (COVID-19), încă de la începutul anului 2020. Mai mult, din a doua lună a anului 2020, aproape toate țările din întreaga lume au propus o blocare la nivel de țară, ceea ce a dus la restricția ieșirii în afara caselor lor. În această situație de panică, consumatorii cumpără din ce în ce mai mult aceste alimente, datorită duratei de valabilitate mai ridicate și a comodității lor în gătit. În plus, mesele gata preparate pot dura mult timp, ducând astfel la cel mai mic număr de vizite pe piețele pentru achiziționarea de produse alimentare. De aceea, se preconizează că aceste tendințe ale pieței globale vor alimenta cererea pentru ready meal, până la finalul anului 2020.
Pizza congelată, campioana gamei
Mâncarea congelată și refrigerată a deținut cea mai mare pondere de venituri, de peste 50,0%, în 2019, și este de așteptat să își mențină rolul pe parcursul perioadei de prognoză, datorită unei game largi de produse cu termen de valabilitate ridicat. Pizza congelată este cea mai populară masă pregătită congelată, contribuind astfel semnificativ la veniturile globale.
Se preconizează că mâncarea de conserve se va extinde la cel mai rapid CAGR, de 6,1%, din 2020 și până în 2027, datorită popularității în creștere în rândul consumatorilor tineri de pe glob. Și segmentul de produse uscate este probabil să asiste la o creștere semnificativă, în viitor. Produsele uscate includ alimente precum paste instant și tăiței. S.U.A., China, India și U.K. sunt principalele piețe pentru mesele uscate, datorită cererii substanțiale.
Canale de distribuție
Supermarketurile și hipermarketurile au deținut cea mai mare pondere din venituri, de 59,4%, în 2019, și sunt de așteptat să își mențină rolul pe perioada prognozei. Unele dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri, precum Walmart, Tesco, 7Eleven, Apar și Aldi își extind rețelele de magazine pe tot globul. Acești giganti de piață își cresc ofertele de produse pentru a atrage clienții.
Se anticipează că segmentul de retail online se va extinde la cel mai rapid CAGR, de 6,2%, din 2020, până în 2027, datorită tendinței crescânde a cumpărăturilor online în rândul consumatorilor. Creșterea penetrării smartphone-urilor, însoțită de utilizarea tot mai intensă a internetului, impulsionează creșterea comerțului electronic.
Țările din întreaga lume promovează portalurile de comerț electronic, datorită comodității asociate acestuia. Mai mult, furnizorii de servicii de internet reduc prețurile produselor, ceea ce încurajează publicul pentru mai multe cumpărături online. De exemplu, Internet Starlink, de la Elon Musk, trebuie să își înceapă serviciile sale până la finalul anului 2020. Acest lucru va schimba complet modelul de cumpărături de pe tot globul.
Informații regionale
America de Nord a reprezentat cea mai mare pondere, de peste 35,0%, în 2019. Preferințele alimentare în rândul consumatorilor cresc cererea de ready meal, din regiune. SUA este cel mai mare consumator de produse alimentare și produse gata de consum.
Asia-Pacific a apărut ca a doua cea mai mare piață regională în 2019 și se anticipează a fi cea mai rapidă regiune cu un CAGR, de 5,9%, din 2020 și până în 2027. Această dezvoltare este atribuită creșterii populației țintă din regiune. Mai mult, creșterea populației, creșterea venitului disponibil pentru consumatori și creșterea gradului de conștientizare, cu privire la produsele preparate, contribuie la creșterea pieței regionale.
În plus, nivelul de trai îmbunătățit și industrializarea rapidă din economiile emergente, precum India și China, vor avea un impact pozitiv asupra cererii de ready meal. De asemenea, Europa trebuie să asiste la o creștere considerabilă în anii următori, datorită introducerii de produse inovatoare, precum legumele congelate și salatele. Mai mult, cererea crescută de carne fără gluten este un alt factor care alimentează creșterea pieței.
Companii-cheie și cota de piață
Piața este fragmentată, ca urmare a prezenței unui număr mare de companii globale și interne, locale. Producătorii și-au crescut oferta de produse în supermarketuri și hipermarketuri, pe fondul răspândirii coronavirusului. Jucătorii de pe piață introduc noi produse ready meal, conform cerințelor clienților.
De exemplu, în noiembrie 2019, Henderson Group a lansat o nouă gamă de readi meal, sub numele de marcă ”Chef”. Această gamă largă de ready meal constă din 35 de mâncăruri și feluri principale, incluzând lasagne, plăcinte cu pește, bologneză de vită, curry, stroganoff, risotto și mâncăruri din carne de pasăre.
Așadar, producătorii majori asigură furnizarea suficientă de hrană clienților. Aceștia adoptă diverse strategii de piață, inclusiv colaborarea, fuziunea și achiziția, cu companii de livrare a produselor alimentare la nivelul fiecărei țări. Mai mult, companiile se concentrează pe consolidarea canalelor lor de distribuție pentru a capta cota de piață majoră și pentru a-și extinde baza de clienți pe tot globul. Și pe viitor, cei care vor face jocurile pe această piață vor fi:
-Nestlé S.A.
-ConAgra Brands Inc.
-Kraft Heinz Company
-Chao Xiang Yuan Food Co. Ltd.
-Dr. Oetker
-BRF S.A.
-Berkshire
-Green Mill Foods
-General Mills
-Tyson Foods