Piața globală a înghețatei vegane este gata să crească cu 1,5 miliarde de dolari din 2023 până în 2026, potrivit analiștilor citați de ConfectioneryNews, accelerând la un CAGR de 11%.
Piața este condusă de extinderea bazei globale de populație vegană, lansări de noi produse și beneficiile pentru sănătate ale unei diete vegane, a anunțat Reportlinker.com.
Brandul Magnum de la Unilever a anunțat că își extinde, de asemenea, gamele Mini și Vegan în 2023, cu Mini Double Caramel Collection și Vegan Raspberry Swirl.
Gama Minis a primit și un nou „premium; caută 2023, inclusiv informații despre caloriile din fața pachetului.
Jennifer Dyne, șefa de înghețată Unilever pentru Regatul Unit și Irlanda, a declarat: „Vom continua să extindem gama noastră de produse vegane și mini cu arome noi interesante. Pentru a crea o creștere durabilă a categoriilor, trebuie să continuăm să ne extindem și să livrăm în diferite formate și nevoi ale consumatorilor - aceste game fac exact acest lucru, oferind răsfăț Magnum noilor utilizatori și ocazii.
„Inovația bazată pe perspectivă este de o importanță vitală pentru categoria de înghețată, creând un sentiment de entuziasm pentru cumpărători și asigurându-se că rămâne relevantă pentru evoluția tendințelor consumatorilor și a profilurilor de arome.”
În condițiile în care „Veganuary” atrage mai mulți convertiți la o dietă pe bază de plante, ciocolata, mai multe companii vin cu alternative pentru culoarul congelat și, conform cercetărilor recente efectuate de Industria Germană a Cofetăriei (BDSI), înghețata vegană se bucură, de asemenea, de o popularitate tot mai mare în Germania.
Potrivit informațiilor de la institutul de cercetare de piață NielsenIQ, vânzările din comerțul cu amănuntul de produse alimentare din Germania pentru pachete multiple și pachete de uz casnic au continuat să crească în 2022. De la aproximativ 75,0 milioane EUR în 2020 și 81,0 milioane EUR în 2021, vânzările de înghețată vegană au crescut deja la EUR 88,8 milioane în 2022.
Cota de piață în lăzile de înghețată ale comerțului german, măsurată prin vânzări, a crescut de la 4,3% la 4,9% în aceeași perioadă.
Consumatorii au acum răsfățat de alegere când vine vorba de alternative cu o gamă largă de înghețată vegană, atât de la mărci clasice, cât și de la producători de marcă privată, dar și de la multe start-up-uri.
Creșterea mărcilor private și popularitatea tot mai mare a înghețatei vegane în rândul milenialilor vor duce, de asemenea, la o cerere considerabilă pe piață, prevăd analiștii.
Baza variantelor de înghețată pe bază de plante poate fi migdalele, ovăzul, mazărea sau soia, cu o alternativă proteică din mazăre (în loc de proteine din lapte).
Organizația non-profit „Veganuary” din Marea Britanie a mobilizat peste 629.000 de oameni din peste 200 de țări și regiuni pentru a mânca vegan în ianuarie 2022, prin campania sa cu același nume.