251
Valoarea este importantă în lista Innova Market Insights de tendințe din industria alimentară și a băuturilor în 2023, după cum indică ultima previziune referitoare la megatrendurile alimentare ale anului 2023, publicată de FoodNavigator.
Redefinirea valorii
„Redefinirea valorii” conduce tendințele actuale, pe măsură ce consumatorii se adaptează la o criză globală a costului vieții în fața volatilității economice și politice.
Cu bugetele întinse și livrările sub presiune, mărcile trebuie să fie flexibile în acțiune și deschise în spirit pentru a intra în legătură cu consumatorii, profitând totodată din plin de oportunitățile tehnologice care apar rapid, a susținut cercetătorul de piață.
Pe baza unor sondaje ample ale consumatorilor la nivel mondial și împreună cu date cuprinzătoare de piață și produse noi, Innova a spus că în ultimul an, costul și raportul calitate-preț au devenit mai importante pentru mai mult de jumătate dintre consumatorii de alimente și băuturi din întreaga lume.
Cumpărătorii de astăzi explorează din ce în ce mai mult strategii de economisire a banilor, cum ar fi alegerea articolelor cu costuri mai mici și gătitul de la zero. Dar ei rămân hotărâți să probeze experiențe noi, să asigure bunăstarea personală și să susțină sănătatea planetei.
Există mai multă presiune asupra mărcilor și producătorilor pentru a oferi valoare, în același timp îndeplinind aceste așteptări mai largi ale publicului.
„Redefinirea valorii în industria alimentară și a băuturilor va conduce în 2023, deoarece consumatorii caută mărci care ascultă, înțeleg și răspund la valorile lor de bază. Ei doresc mărci care să ofere calitate, încredere și încredere prin formulările lor de produse, comunicări și acțiuni mai ample de sustenabilitate”, a declarat Lu Ann Williams, Director Global Insights la Innova Market Insights.
Lupta cu prețurile
Mărcile, inovatorii, producătorii și consumatorii se luptă cu creșterea costurilor și cu o instabilitate mai mare. Combaterea acestui lucru necesită o înțelegere profundă a locurilor în care consumatorii trag limita de compromis.
Strategiile precum creșterile simple de preț sau listele flexibile de ingrediente pentru a face față fluctuațiilor lanțului de aprovizionare pot funcționa pe termen scurt. Cu toate acestea, mărcile trebuie să fie deschise în comunicarea lor și să arate clar beneficiile pe care le aduc.
În ciuda faptului că volatilitatea politică și economică a devenit a doua cea mai mare preocupare pentru consumatori în 2022, sănătatea planetei rămâne principala problemă globală, iar presiunile financiare duc la o creștere a comportamentelor ecologice.
Consumatorii spun Innova că au redus risipa de alimente și au reciclat sau reciclat mai mult ca parte a strângerii curelei. Pe măsură ce criza costului vieții continuă, mărcile pot obține succesul prin acțiuni care combină beneficiile economice cu obiective clare de sănătate și durabilitate.
Nutriție accesibilă
În ultimele 12 luni, 62% dintre consumatori au raportat o creștere vizibilă a costului alimentelor și băuturilor lor. Drept urmare, își îndreaptă atenția către produse simple, dar hrănitoare, care sunt accesibile, a adăugat cercetătorul de piață.
Comportamentele cheie includ cumpărarea în vrac, optarea pentru etichete private, gătitul de la zero, reducerea cheltuielilor pentru articole de lux și achiziționarea de mai puține articole. Consumatorii caută în mod activ modalități accesibile de a menține o dietă sănătoasă, oferind mărcilor multe oportunități de a-și testa capacitățile la noi limite.
Pentru a satisface cerințele nutriționale, de mediu și economice ale consumatorilor, producătorii trebuie să inoveze pentru a extrage valoare maximă din materiile prime și din procesul de producție.
Răspunsul generațiilor
Innova a mai identificat că consumatorii mai tineri, crescuți într-o lume digitală interactivă, creează tendințe și definesc ce piețe ar trebui să ofere. Pentru Generația Z și Millennials, alimentele și alegerile de brand sunt semnificatori importanți ai stilului de viață, credințelor și valorilor.
Aceste categorii demografice au o voce puternică și sunt obișnuite să-și împărtășească opiniile în mod deschis și larg. În timp ce sănătatea este un motor de achiziție din ce în ce mai important – așa cum este și pentru generațiile mai în vârstă – aromele noi și internaționale câștigă inimile unui public tânăr și experimental. Acești consumatori îmbrățișează noul și diferit, fiind în același timp extrem de receptivi la angajamentul pozitiv din partea mărcilor.
Alternativele și deblocarea unei noi narațiuni
Creșterea rapidă a sectorului pe bază de plante a lovit unele obstacole, necesitând o reorientare asupra cererilor consumatorilor pentru produse de înaltă calitate și aromate, a adăugat Innova.
Nu mai este doar o imitație, gastronomia verde va înflori ca sector de sine stătător în 2023, oferind mărcilor oportunități semnificative de diversificare și extindere.
Consumatorii doresc în continuare să vadă îmbunătățiri ale gustului și texturii, dar există un apetit uriaș pentru creativitatea culinară și profilurile de arome la nivel mondial. Două treimi dintre respondenții la sondajul global al Innova și-au exprimat dorința de a încerca versiuni pe bază de plante ale bucătăriilor tradiționale, locale.
Industria răspunde cu o creștere mare a ofertelor de preparate gata, în timp ce există o mare posibilitate de extindere în truse de mâncare și combinații inventive de rețete. Interesul pentru ingredientele insuficient utilizate este, de asemenea, în creștere, creând oportunități de a introduce variații în arome și nutriție, abordând simultan preocupările legate de aprovizionare.
Cultivarea Viitorului
Curiozitatea publicului pentru in tehnologiile inovatoare, cum ar fi agricultura verticală și regenerativă, sunt în creștere, potrivit observatorului tendinței. Pe lângă faptul că contribuie la maximizarea aromei, nutriției și a randamentului, aceste progrese pot câștiga sprijinul consumatorilor acolo unde se dovedește că îmbunătățesc calitatea și sustenabilitatea producției alimentare globale.
Consumatorul de astăzi este din ce în ce mai investit în sursa de alimente, deoarece aceasta se leagă de preocupările globale majore de sănătate, durabilitate și deșeuri.
Bunăstarea lucrătorilor din agricultură este la fel de importantă, 65% dintre respondenții la sondajele Innova fiind de acord că ar prefera să cumpere fructe și legume de pe piețele fermierilor decât din magazinele mari.
Mărcile trebuie să demonstreze modul în care tehnicile noi de producție beneficiază fermierii, oamenilor și planetei.
„Am văzut o cerere considerabilă de valoare a consumatorilor redefinită pe întreg lanțul de aprovizionare, cu abordări creative și flexibile privind utilizarea tehnologiei și reducerea deșeurilor dovedindu-se esențiale”, a adăugat Ann Williams.
„Cu preocupările financiare un factor dominant, 2023 este un an semnificativ pentru noile dezvoltări care răspund acestor cerințe în creștere. Pe baza cercetărilor noastre privind consumatorii și piața, Top Trends oferă informații pentru a sprijini mărcile pe măsură ce acestea inovează și se dezvoltă.”