Piață

134

Cum modelează mass-media comportamentul cumpărătorilor și vânzările de dulciuri și gustări?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Preferințele consumatorilor și strategiile mass-media de retail transformă raioanele de dulciuri și gustări pe fondul inflației și al evoluției obiceiurilor cumpărătorilor, notează ConfectioneryNews.

Comportament impulsiv

În ciuda faptului că inflația a dus la creșterea prețurilor și a micșorării vânzărilor unitare de gustări și dulciuri, consumatorii continuă să se delecteze - cumpărând impulsiv, căutând confort și descoperind noi favorite online și în magazin, potrivit unui raport publicat de Acosta Group în cadrul Sweets & Snacks Expo din Indianapolis, Indiana, la începutul acestei luni.

Inflația a alimentat creșterile de prețuri în principalele categorii de gustări și dulciuri în primul trimestru al anului 2025.

Prețurile unitare pentru gustările din fructe, produsele de patiserie congelate, bomboanele de ciocolată, deserturile congelate, batoanele proteice/nutriționale, gustările din carne uscată și nucile au crescut cu o medie de 14 puncte față de anul precedent, în timp ce cheltuielile au crescut cu 12 puncte, conform datelor Acosta Group.

Cu toate acestea, unitățile au scăzut cu 2%. Dulciurile au urmat o traiectorie similară, dulciurile, ciocolata, bomboanele mentolate și guma de mestecat crescând cu 14 puncte la preț și cu 12 puncte la vânzări, cu o scădere de 2% a unităților.

În ciuda acestui fapt, anumite produse contravin curentului. Deserturile speciale congelate au crescut cu 45% față de anul precedent, în timp ce bezele au crescut cu 25%, acadelele cu 8% și bomboanele de porumb cu 15%, conform Acosta Group.

Un produs remarcabil este Nerds Gummy Clusters, desemnat cel mai bun produs dulciuri la premiile Produsul Anului 2022, unde vânzările de până acum au crescut cu 125%, iar vânzările unitare cu 75%.

Cumpărătorii se răsfață în continuare

Deși bugetele sunt mai stricte, cumpărătorii nu fac rabat la orice. Jumătate dintre respondenți recunosc că vor cheltui o grămadă de bani pe anumite articole pentru a se răsfăța pe ei înșiși sau familia lor, iar 68% descriu gustările ca fiind alimente reconfortante care îi ajută să se simtă mai bine, potrivit Acosta Group.

„Influența numărul 1 este că ceva arăta bine sau i-a făcut să poftească la el sau că ambalajul era luminos și colorat”, a declarat Kathy Risch, vicepreședinte senior pentru informații despre cumpărători și leadership de opinie la Acosta Group.

„În cazul gustărilor și dulciurilor, există acest impuls «Îl văd și trebuie să-l am»”, a spus Risch. Comercianții cu amănuntul profită de acest comportament impulsiv.

„În magazin este locul unde se întâmplă cel mai mult descoperirea”, a adăugat Risch. „Magazinul fizic este sursa numărul 1 pentru aceste idei - ca să nu mai vorbim de cumpărăturile impulsive.”

Cine mănâncă gustări și de ce

Mai mult de jumătate (67%) dintre cumpărători mănâncă gustări zilnic - cele mai mari procente fiind în rândul bărbaților (69%), al milenialilor (71%), al gospodăriilor cu copii (71%) și al hispanicilor (70%).

Aproape toate (98%) gospodăriile din SUA au achiziționat gustări sărate în ultimul an. Batoanele de ciocolată, ciocolata acoperită cu bomboane, jeleurile acoperite cu ciocolată, gustările sărate (de exemplu, chipsuri de cartofi, chipsuri de tortilla, covrigei, bucle/pufuri cu brânză), fructele proaspete și produsele de patiserie rămân favoritele perene, potrivit raportului.

Generația Millennials, deși consumă frecvent gustări, se înclină spre opțiuni mai sănătoase. Printre alegerile de top se numără batoanele granola/cereale și batoanele proteice/nutriționale.

Atunci când aleg gustări, gustul este cel mai important factor, urmat de prețul bun, promoții, disponibilitate și preferințele familiei, conform Acosta Group.

În ceea ce privește dulciurile, cumpărătorii prioritizează gustul, dar apreciază și ingredientele de înaltă calitate, mărcile preferate și numele de încredere.

Consumatorii definesc gustările sănătoase ca fiind produse cu mai puțin zahăr, ingrediente curate, provenite din surse naturale/organice, bogate în proteine ​​și cu conținut scăzut de grăsimi, conform raportului.

Generația Millennials se concentrează mai mult pe etichete curate și conținut de proteine, în timp ce generația Boomers prioritizează zahărul, grăsimile și caloriile reduse. Printre gustările naturale/organice, fructele, iaurtul și nucile conduc plutonul.

Media de retail și puterea descoperirii. Ce sunt rețelele media de retail?

Rețelele media de retail (RMN) sunt platforme digitale create de comercianții cu amănuntul care permit brandurilor să facă publicitate direct cumpărătorilor prin intermediul canalelor deținute de retailer (de exemplu, site-uri web, aplicații mobile, ecrane în magazin și chitanțe digitale).

RMN-urile utilizează datele directe ale retailerului pentru a direcționa reclame adaptate preferințelor, comportamentelor și istoricului de achiziții al cumpărătorilor, oferind publicitate măsurabilă.

Retailerii devin o sursă de descoperire pentru cumpărători, consumatorii cumpărând pe site-ul web al retailerului în loc să caute direct pe Google, a spus Risch.

Media digitală și fizică de retail joacă roluri diferite, dar complementare. Dintre rețelele media de retail, „Amazon are probabil o parte din conținutul mai bun” pentru branduri, a declarat Cody Tusberg, vicepreședinte executiv, comerț digital și servicii media de retail, Acosta Group.

„Observăm beneficiile incrementale ale investiției în raftul digital, înainte de a începe să cheltuiți bani. Este o diferență monumentală”, a explicat Tusberg. „Din perspectiva unui magazin alimentar CPG, uneori până la 60% din tranzacțiile atribuite unei campanii publicitare pe care o derulăm prin intermediul reclamelor Amazon au loc de fapt în altă parte”, a explicat Tusberg.

„Ei descoperă produsul, îl caută și l-au cumpărat de la comerciantul local sau l-au cumpărat la masă sau l-au cumpărat la club”, a adăugat el.

Înțelegerea experiențelor cumpărătorilor pe diferite canale

Consumatorii fac acum cumpărături prin intermediul magazinelor alimentare, la masă, la cluburi, la magazine de un dolar, la magazine de proximitate și la farmacii.

Gustări mai sănătoase, cum ar fi covrigeii și fructele, sunt achiziționate în mare parte din magazinele alimentare, în timp ce carnea uscată de vită, batoanele granola și nucile sunt cumpărate frecvent din magazinele de cluburi, potrivit raportului. Magazinele de un dolar domină articole precum batoanele de ciocolată și acadelele.

„Oamenii fac cumpărături și pe diferite canale”, a spus Risch. „Dacă ești un brand mic, este și mai greu. Trebuie să fii foarte selectiv pentru a te asigura că îți cheltuiești banii în cel mai eficient mod cu ajutorul retail media.” (Foto: Freepik)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2