Repere

177

Daniel Constantin: Meat Milk este cel mai important eveniment al Industriei alimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Miercuri, 3 iunie, ora 9, la Hotel Alpin din Poiana Brasov, in prezenta numerosilor participanti, au inceput lucrarile EXPO-Conferintei Internationale Meat Milk 2015, care s-a desfasurat sub titlul Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanta-Prioritati pentru iesirea din impas. 3 iunie: sedinta generala sedinta generala din ziua de 3 iunie, care s-a desfasurat sub genericulPunem lacat sau deschidem perspective?a confirmat inca din primele minute dinamismul evenimentelor organizate de agentia infoGROUP si revistele Fabrica de Carne si Fabrica de lapte. Dupa cuvantul de Bun venit, adresat de Claudia Bocean-Director General, lucrarile efective au fost inaugurate de comunicareaRomania, in peisajul economic al Uniunii Europene-Perspective pentru industriile de carne si lapte,sustinuta de doamnaViorica Dancila, Vicepresedinte al Comisiei pentru Agricultura a Parlamentului European. In cuvantul sau, doamna Dancila a pus accentul pe oportunitatile oferite de PNDR 2014-2020, atat pentru fermierii romani, cat si pentru procesatori, insistand pe ideea asocierii fermierilor si pentru organizarea activitatilor in sistem integrat. Totodata, a subliniat necesitatea identificarii de noi piete pentru produsele din carne si lapte, dar a si detaliat problematica etichetarii de origine a produselor din carne, evidentiind faptul ca, din pacate, votul dat in Parlamentul European in primavara acestui an a fost unul populist, care favorizeaza marile companii europene si tarile foarte dezvoltate din punctul de vedere al productiei si procesarii carnii. La randul sau, domnulDumitru Baiculescu-Presedinte al ANSVSA, a prezentat participantilor in rezumat ultimele actiuni ale institutiei pe care o coordoneaza, evidentiind dialogul cu fermierii romani, mai ales pe tema vaccinarii animalelor impotriva Bluetongue. In acelasi timp, domnul Baiculescu a anuntatintentia ANSVSA de deschidere a noi linii de export pentru producatorii si procesatorii romani, in acest sens anuntand consolidarea parteneriatului cu Republica Populara Chineza, dar si deschiderea pietei Mexicului pentru carnea de porc din Romania. Prima prezentare de companie a fost efectuata de domnulGheorghe Turtoi, Director General GEA Westfalia Separator Romania, din cadrul GEA Group, Partener Premium al conferintei. Sub titlul GEA Group in Romania-Engeneering for a better world, domnul Turtoi a detaliat activitatea grupului, evidentiind nivelul global la care actioneaza, punand accent pe noutatea solutiilor tehnologice pe care specialistii GEA le pun la dispozitia fermierilor si a procesatorilor din intreaga lume, precum si din Romania. AON Romaniaa fost reprezentata in sedinta generala din ziua de 3 iunie de domnul Mircea Baciu, brand manager al firmei, acela care a sustinut prezentarea cu titlulNoi categorii de riscuri pentru companiile romanesti si solutii eficiente de gestionare a acestora.Intrand in dialog cu participantii, domnul Baciu a subliniat necesitatea asumarii in mod stiintific a riscurilor, de catre managerii romani, informand despre faptul ca AON Romania detine in portofoliu produse specifice pentru orice gen de afacere, inclusiv pentru fermierii si procesatorii romani din sectoarele de carne si lapte. Ultima prezentare de companie din sedinta generala a apartinut domnuluiDr. Ion Nicolae, Director Productie produse Biologice al firmei Romvac. Sub titlulZerul, poluant la nivel global sau importanta bioresursa pentru preparatele de uz uman si veterinar,domnul Nicolae a detaliat activitatea de cercetare a specialistilor de la Romvac, legate de fructificarea superioara a zerului, prezentand si ultimele realizari materializate in proteina destinata consumului uman, precum si un tratament destinat prevenirii infectiilor ugenrului vacilor de lapte, tratament care exclude utilizarea antibioticelor. Workshop CARNE-Procesatori Noi resurse, Noi tehnologii, Noi piete Prezentarile, dar si dezbaterea din workshop-ul CARNE-Procesatori au stat sub lumina titluluiNoi resurse, Noi Tehnologii, Noi piete.Primul care a venit in fata numerosilor participanti la atelier a fost domnulRadu Timis, Presedinte al grupului de firmeCRIS-TIM, precum si Presedinte al Asociatiei Romane a Carnii. Dialogand liber cu sala, domnul Timis a prezentat succint noile investitii efectuate de companie, investitii care au ca scop acoperirea celor mai exigente cerinte ale consumatorilor dar, mai ales, extinderea activitatii de export. Totodata, domnul Radu Timis s-a referit la activitatea ARC si la necesitatea demararii de urgenta a unor actiuni care sa dinamizeze consumul de produse din carne. DomnulLeonard Ilincan, Director General al firmeiGEA Refrigeration, a sustinut tema cu titlulSolutii de refrigerare a carnii,insistand pe eficienta tehnologiilor oferite partenerilor de afaceri, pe consumul redus de energie, precum si pe fiabilitatea echipamentelor. La solicitarea participantilor, domnul Ilincan a oferit amanunte despre eficienta foarte ridicata a echipamentelor de recuperare a caldurii, echipamente care elimina multe dintre disfunctionalitatile inregistrate la produsele altor furnizori. Sub titlulMarirea termenului de valabilitate utilizand solutii inovatoare de ambalare,Directorul General al firmeiSudpack Romania, domnulRemus Rogoz, a prezentat cele mai eficiente solutii de ambalare a produselor din carne, oferite de Sudpack. Reliefand necesitatea tot mai stringenta de corelare a tehnologiilor de ambalare si a materialelor utilizate, cu respectarea conditiilor de prezervare a mediului si a legislatiei in domeniu, dar, mai ales, a legislatiei privins siguranta alimentara, domnul Rogos a detaliat oferta Sudpack, a filmelor folosite, a echipamentelor de termoformare si de imprimare a ambalajelor. Valorificarea tehnologiei mobile in industria carniia fost titlul comunicarii domnuluiAdrian Pinte-Sales Manager Hermes Division at Transart. Deosebit de dinamica, prezentarea domnului Pinte a evidentiat utilitatea deosebita a solutiilor IT propuse procesatorilor de carne, mai ales in privinta eficientizarii activitatii de distributie, a relatiei cu magazinele, a controlului asupra personalului aflat pe teren, a colectarii si inregistrarii de date etc., punand accentul pe accesul la toate informatiile necesare in timp real. Aflata in premiera la Meat Milk, companiaRomanian Business Solutionsa fost reprezentata de domnulGabriel Pavel, Sales Marketing Director, acela care, sub titlulLogistica si trasabilitate in 2015,a prezentat activitatea RBC, dar si cele mai noi produse IT destinate retalilerilor si companiilor din sectorul de carne, in privinta trasabilitatii produselor. Finalul workshop-ului CARNE-Procesatori a prilejuit organizarea dezbaterii cu titlulEtichetarea produselor din carne si relatia procesatorilor cu hipermarket-urile, marile probleme ale sectorului de carne.La dezbatere au participat:Delia Nica-Director Executiv AMRCR, Dumitru Baiculescu-Presedinte ANSVSA, Paul Anghel-Director ANPC, Sorin Minea-Presedinte Romalimenta si Director General Angst, Gabriel Ecobici-Director ANSVSA, Vladimir Manastireanu-Director Executiv ARC si Cristian Popa, consultant pe probleme de etichetare.Deschizand sirul opiniilor, domnul Paul Anghel a subliniat imposibilitatea etichetarii de origine a produselor din carne dar, directorul ANPC a avertizat asupra faptului ca, deocamndata, masura este benevola, urmand ca un vot final sa fie dat in Parlamentul European, unde se spera ca propunerea obligativitatii sa fie respinsa. Asemeni domnului Anghel, toti ceilalti participanti au afirmat ca solutia legislativa aleasa de oficialii europeni este aberanta. Dezbaterea s-a dinamizat o data in plus, in momentul in care s-a trecut la relatia procesatorilor cu hipermarketurile, relatie pe care doamna Delia Nica a caracterizat-o ca fiind precum o casatorie din interes. Cum aminteam intr-o relatare din dupaamiaza acelei zile, domnul Sorin Minea nu a scapat ocazia de a caracteriza aceasta relatie drept un viol, opinia domniei sale fiind intarita de comentariile venite din sala de workshop. Cristian Popa a fost acela care a concluzionat, afirmand ca, pe de o parte, firmele romanesti nu sunt inca pregatite nici pentru etichetarea nutritionala, si, cu atat mai putin, pentru etichetarea de origine a produselor din carne, dar si ca relatia dintre furnizori si retail trebuie sa fie cladita, in sfarsit, pe principiul win-win. Workshop LAPTE-Procesatori Performanta intr-un mediu economic instabil Atelierul dedicat procesatorilor de lapte a avut ca prim moment prezentarea sustinuta deArnd Kulas, Area Sales Manageral companieiGEA Westfalia Separator, acela care, sub titlulGEA Westfalia Separator-Innovation is our Traditiona prezentat cele mai noi tehnologii de separare a laptelui, din care evidentiem separatoarele bacteriene. Domnul Kulas a detaliat oferta companiei, punand accentul pe inovatia adusa echipamentelor GEA, precum si pe fiabilitatea si inalta performanta a acestora. Prezenta la fiecare editie a conferintei Meat Milk, doamnaDesislava Parucheva, din Bulgaria, reprezentanta companieiBiotrend Plusa avut o interventie in cursul careia a prezentatMetode alternative si rapide pentru siguranta si sanitatia produselor, metode pe care le-a detaliat tuturor celor prezenti la standul companiei organizat in sectiunea EXPO. Sustinuta in tandem de doamnaIulia Chinta, Marketing Specialist si Andrei Ceclan, Dr. Inginerai companieiServelect, prezentarea cu titlulSolutii practice de reducere a consumurilor si costurilor cu energia in Industria lapteluia avut darul de a starni interesul participantilor la workshop, cei doi detaliind avantajele energetice dar, mai ales, financiare ale eventualilor clienti care vor adopta propunerile Servelect. In scurta sa interventie, domnulDr. Grigorie Lungulescu, Director General al firmei Almera International, a vorbit despreTehnologii inovatoare de fabricare a produselor lactate fortifiate cu concentrate proteice-LACTOPROT, in fapt, rezultatul unui proiect de cercetare finantat de la nivel european si implementat cu succes la compania pe care o conduce. Ultima prezentare tehnologica din cadrul atelierului i-a avut in prim-plan pe domniiGeorge Badea, Director General al firmei Comagrimpex BB si Stefano Berto-Italia, Director Comercial al companieiPriamo SPA, aceia care au sustinut comunicarea cu titlul Solutii complete de procesare si imbuteliere a laptelui si a produselor derivate, informand ca pentru implementarea acestora, cele doua companii asigura asistenta inca din faza de proiect, precum si servicii de mentenanta de cea mai buna calitate. La solicitarea speakerilor, dezbaterile din workshop-ul LAPTE au fost comasate. Astfel, doamnaDana Tanase-Director ANSVSA, Dorin Cojocaru-Presedinte APRIL si Florin Capatanas-au referit, atat la problematica ridicata deOrdinul 111si la necesitatea imbunatatirii modului de achizitie a laptelui materie prima, de catre procesatori, dar si la tema principala,Hipermarketul, partener sau concurent?, acolo unde s-a sustinut necesitatea imperioasa a realizarii echilibrului in relatiile dintre retail si furnizorii de produse lactate, domnul Cojocaru ridicand inca o data problema intrarii pe piata romaneasca a unor cantitati din ce in ce mai mari de lactate private label. Workshop FERMA Ferma viitorului=Retehnologizare si Performanta Cat de diferita va fi ferma viitorului fata de forma sa actuala ?si cum va schimba tehnologia activitatile desfaordm;urate de fermieri?, si care este conditia fermierului roman in UE? Acestea au fost doar doua din intrebarile care au generat numeroase discutii in cadrul workshop-ului ?si dezabaterii din workshop-ul FERMA. Pana in anul 2050, populatia globului va creordm;te cu 2,2 miliarde de locuitori 35% , iar populatia urbana va fi de doua ori mai numeroasa decat cea din mediul urban. In acest context, la care se aduga creordm;terea numarului populatiei cu veniturilor mici ?si medii, cererea de alimente va creordm;te cu 60% in 2050. In plus, dietele alimentare - in special in zonele emergente - se vor axa tot mai mult pe calorii provenite din alimente de origine animala creordm;tere mai mare de 100% . Astfel de situatii care genereaza schimbari majore, necesita gasirea unor solutii grabnice in sectorul laptelui ?si al carnii tocmai pentru a preveni crize majore in domeniul alimentar. Implementarea noilor tehnologii in ferme, precum furajarea automata in sistemele de muls automatizate sau integrarea sistemului proactiv de management al reproductiei CowScout sunt metode deja verificate in alte tari cu un sistem agrozootehnic avansat. Experinta ?si logistica disponibila in cadrul unor companii precum GEA sunt acum ?si la dispozitia fermierilor romani, a declarat inginerulSandu Miclauordm;, director de vanzari in cadrul companieiGEA Farm Technologies, cu ocazia prezentariiRobotica ?si automatizare in sistemele de muls ?si furajare,din cadrul workshopului desfaordm;urat in sectiunea specializata de la MeatMilk 2015. Ioan Lado?si, director general al companiei de genetica suinaPIC-Europa Centrala ?si de Est?si preordm;edinte al Asociatiei Producatorilor de Carne de Porc din Romania APCPR a prezentat in lucrarea sa Impactul geneticii in productia carnii de porc, efectele ?si beneficiile maximizarii potentialului genetic in industria porcina ?si avantajele obtinute de fermieri. Directorul general adjunct din cadrul cadrul Autoritatii de Management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala,Romulus Vasile Duicaa prezentat celor prezenti la workshop-ul Ferma de carne ?si lapte - Retehnologizare ?si performanta in ferma viitorului ultimile noutati ?si provocari care decurg din accesarea nouluiProgramul National de Dezvoltare Rurala PNDR de catre fermieri. La randul sau, domnulstefan Vaju, Director Comercial Cargill Nutritie Animala, impreuna cu inca trei colegi, a sustinut prezentarea cu titlulNoi concepte si solutii de nutritie a animalelor.Gandita intr-un mod inedit, prezentarea a prilejuit detalierea ofertei companiei Cargill dar si detalierea noilor echipamente destinate fermierilor care intra in contact cu animalele, echipamente de lucru deosebit de practice. Invitatul special al workshop-ului a fostPodmiljscaron;ak Matjafrac34;, de laCooperative Union of Slovenia, membra Copa-Cogeca, care a prezentat modelul de success al Uniunii Cooperative din Slovenia. Absolvent al Facultatii de Biotehnologie din cadrul Universitatii din Ljubliana, Matjaz Podmiljsak este Preordm;edinte al Uniunii Cooperativelor din Slovenia, membru al Comisiei Europene ?si al COPA COGECA. El a sustinut comunicarea cu titlulModelul sloven, modelul succesului european.Uniunea Cooperativelor din Slovenia este o organizatie non-guvernamentala cu calitatea de membru voluntar. Uniunea uneordm;te 71 de cooperative agricole, silvicultura ?si piscicole. Cooperativele, membri ai Uniunii de Cooperare Slovenia, au mai mult de 15.500 de membri ?si 3.000 de angajati. Acestea genereaza venituri de peste 700 de milioane de euro pe an. La finalul workshopului Ferma, domniiDorin Valter Enache, Director al DSVSA Brasov,Claudiu Franc, Preordm;edinte al Federatiei Crescatorilor de Bovine din Romania ?si Ioan Lado?si, Preordm;edintele Asociatiei Producatorilor de Carne de Porc din Romania APCPR au fost actorii principali in cadrul dezbateriiConditia fermierului roman in UE: Rol principal, sau figuratie?. Acestia au reliefat faptul ca, fara elaborarea unor politici eficiente de sprijin si fara identificarea de noi pete pentru carnea si laptele produse in fermele romanesti, fermierii romani vor avea pe mai departe un rol secundar in peisajul agro-industriei europene. Sectiunea infoTRIP Prima vizita de documentare organizata in cadrul sectiunii infoTRIP a dat prilejul multor participanti la conferinta sa vada pe viu activitatea Fabricii de Nutreturi Concentrate si a abatorului Europig, apartinand grupului de firme Sergiana. Fiind primitai de domnul Tudor Neculoiu, proprietarul firmei, oaspetilor le-au fost oferite detalii despre modul de organizare a complexului si, totodata, au asistat la sacrificarea si transarea unui lot de suine. Sectiunea EXPO In fiecare moment liber al fiecarei zi de desfasurare a conferintei, standurile sectiunii EXPO au fost pline de de participantii care au degustat produse premium din carne si lapte sau au cerut detalii despre produsele si serviciile companiilor furnizoare de tehnologii dintre cele mai diverse. In cadrul acestei sectiuni, au expus: GEA Group Aktiengesellshaft, CRIS-TIM, Albalact, Romvac Company, Agricola International Bacau, Five Continents, Air Liquide Romania, Angst, Danone Romania, Biotrend Plus, Zimbria, Mirdatod, Tetra Pak, Webasto, Hanna Instruments, HBP Eko Distribution si IVECO. Cea de-a doua zi a EXPO-Conferintei Internationale Meat Milk 2015, care s-a desfasurat la Hotel Alpin din Poiana Brasov sub genericul Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanta-Prioritati pentru iesirea din impas a reprezentat pentru echipa organizatoare a agentiei infoGROUP confirmarea unui succes total, precum si certificarea faptului ca Meat Milk este cel mai important eveniment anual pentru sectoarele vizate, dar si pentru intreaga industrie alimentara romaneasca. Workshop comun Inovarea si retehnologizarea-Trend sau necesitate? De la bun inceput, trebuie sa mentionam faptul ca aproape toate luarile de cuvant din workshop-ul comun al diminetii de 4 iunie au argumentat titlul zilei, toti speakerii subliniind faptul ca inovarea si retehnologizarea sunt elemente esentiale ale performantei. Acela care a deschis workshop-ul comun a fost domnulDaniel Constantin, Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Prezent pentru a doua oara la evenimentul anual organizat deinfoGROUP, incercand sa raspunda la intrebareaCare sunt motoarele de crestere ale sectoarelor de carne si lapte ale Romaniei?, domnul ministru s-a referit pe larg, atat la politicile de sprijin elaborate la nivel national, cat si la prevederile PNDR 2014-2020, insistand pe necesitatea asocierii fermierilor si informandu-i ca pot accesa fonduri europene neramburasabile intr-un procent de peste 70 %, in cazul integrarii productiei. In privinta activitatii procesatorilor, domnul Daniel Constantin a afirmat ca este imperios necesara iesirea tot mai accentuata la export, mai ales pe piete terte, cu produse finite care pot genera un profit consistent. In acest sens, domnia sa a anuntat demararea in viitor a unor programe de parteneriat public-private, pentru promovarea marfurilor alimentare romanesti, la export.Desigur, nu a lipsit dialogul cu participantii care au umplut sala de conferinte pana la refuz, raspunzand numeroaselor intrebari venite, in special, din partea fermierilor care au solicitat sprijin incepand, de exemplu, de la stoparea importurilor ilegale de caprine, si pana la eliminarea unor disfunctionalitati organizatoric-legislative, la achizitia de animale vii. Al doilea invitat de marca al zilei a fost domnulMarius Dunca, Presedinte al ANPC, acela care a insistat pe doua idei: In primul rand, faptul ca acordul tacit de neagresiune, generat de dificultatile punerii in practica a noilor reglementari legate de etichetarea produselor alimentare, va continua. In al doilea rand, insa, a facut apel la procesatorii de carne si lapte sa respecte cu strictete legislatia in materia de protectie a consumatorilor, evidentiind caeticheta si produsul in sine reprezinta adevaratele imagini ale unei companii. Prima prezentare de companie a zilei a fost sustinuta de domnulMarius Maier, Director General al CMC Grup Broker de Asigurare, acela care, sub titlulAfacerile riscante vs riscurile afacerilor: Solutia-inovarea si/sau retehnologizarea strategiei de gestiune a riscurilor, a informat participantii asupra necesitatii unui management al riscurilor, mai ales in privinta sistemelor de transport marfa si al activitatilor de transport, in general. Una dintre cele mai interesante prezentari ale zilei a apartinut domnuluiConstantin Ghetu, Food Product Manageral firmeiBureau Veritas Romania, acela care a detaliat oferta firmei pe care o reprezinta, argumentand titlulMasurarea si monitorizarea produselor-Premise ale performantei unei companii. Nu au lipsit referirile detaliate la programele de certificare pe care firma domniei sale le pune la dispozitia companiilor din industriile de carne si lapte ale Romaniei. DomnulHoratiu Basa, Managing Directoral firmeiTesto Romaniaa sustinut comunicarea cu titlulMonitorizarea sigurantei alimentelor cu instrumente HACCP, in cadrul careia a detaliat oferta de aparatura de masurare a temperaturilor si controlul acestora, aparatura care este indispensabila atat pe fluxul de productie, cat si in spatiile de depozitare sau in retelele de magazine. La randul sau, domnulCiprian Ciucu, Director al Centrului Roman pentru Politici Europenea sustinut comunicarea cu titlulEficienta programului national Cornul si Laptele in contextul Schemei Europene. Bazata pe un foarte interesant studiu realizat de echipa pe care o coordoneaza in cadrul CNPR, comunicarea domnului Ciucu a evidentiat neajunsurile programului national dar si necesitatea eficientizarii acestuia, atat ca solutie pentru o buna hranire a elevilor de clase mici, la ore, cat si ca sprijin economic pentru companiile cuprinse, prin licitatie, in Program. Ultima, dar si cea mai interesata prezentare, a apartinut companieiMercury Research, fiind sustinuta de doamnaIngrid Lambru, Director de Marketing. Astfel, sub titlulStudiu pe piata mezelurilor: Cold Cuts Infokit, doamna Lambru a detaliat, prin exemplele oferite, precum si prin datele statistice cuprinse in prezentare, deficientele multor campanii publicitare facute unor produse din carne din categoria mezelurilor, avertizand asupra faptului ca utilizarea imaginilor in care apar copii este cel putin neproductiva, de vreme ce 47 % dintre familiile din Romania nu au copii! Vizita la standuri In pauza de cafea de dinaintea ultimului moment in-door al conferintei, domnul ministruDaniel Constantinsi domnulMarius Dunca, insotit de organizatorii evenimentului, precum si de domniiRadu Timis, Dorin CojocarusiSorin Minea, au vizitat fiecare stand al Sectiunii EXPO, intretinandu-se cu reprezentantii companiilor expozante:GEA, CRIS-TIM, Albalac, Romvac, Agricola International Bacau, Five Continents, Air Liquide Romania, Angst, Danone Romania, Biotrend Plus, Zimbria, Mirdatod, Tetra Pak Romania, Webasto, Hanna Instruments, HBP Eko Distribution, Iveco.Grupului de vizitatori i-au fost oferite detalii despre produsele si serviciile fiecarei companii in parte, cei prezenti la standuri neezitand sa aminteasca despre problemele pe care le intampina in aceticivatea cotidiana, facand, totodata, propuneri. Masa rotunda Avem TVA de 9 %. Ce facem cu el? In mod categoric, punctul central al intregului eveniment a fost Masa rotunda care a avut titlul Avem TVA de 9 %. Ce afem cu el?. La dezbaterile care au tinut 90 de minute, si care au fost transmise in direct de postul de televiziune Agro TV-Partener principal media, au participat ca speakeri:Daniel Constantin, Marius Dunca, Dorin Cojocaru, Sorin Minea, Florin Capatana, Ioan Ladosi si Claudiu Franc.Acestora li s-a alaturat, ca invitat special, domnulCornel Opincaru, Comisar sef al Directiei de Investigatii Criminalitate Economica din cadrul IGPR. Avand primul oportunitatea de a se exprima, domnul ministru Daniel Constantin a felicitat echipa organizatoare, afirmand ca Meat Milk este cel mai important eveniment anual al intregii Industrii alimentare romanesti. Dupa care, bineinteles, s-a referit direct la tematica din titlu, exprimandu-si speranta ca, odata cu reducerea cotei de TVA, va creste consumul dar se va diminua si evaziunea din cele doua sectoare. La randul sau, domnul Marius Dunca a afirmat ca spera ca, de acum, consumatorii sa aiba ocazia de a cumpara produse alimentare e o calitate superioara. Dupa ce domnii Ioan Ladosi si Claudiu Franc au acceptat faptul ca reducerea taxei este benefica si pentru fermieri, adaugand aici ca domnul Franc a adus in discutie din nou prabusirea pretului la lapte, Dorin Cojocaru a reactionat, sustinand argumentat ca relatia dintre procesatorii de lapte si fermieri este una contractuala, de piata. Ulterior, domnul Cojocaru l-a felicitat pe ministrul agriculturii pentru modul in care a actionat in perioada anterioara, in toate actiunile de determinare a colegilor din guvern pentru a accepta reducerea TVA-ului la 9 %. Luand cuvantul, domnul Comisar sef Cornel Opincaru a atras atentia asupra faptului ca toate fortele de supraveghere ale pietei si ale agentilor economici sunt in permanenta alerta, pentru ca, mai presus de orice este respectarea legii, in beneficiul companiilor care isi desfasoara afacerile in mod corect, si al cetatenilor. Domnul Opincaru nu a ezitat sa informeze participantii ca exista si instrumentul legal numit sesizare din oficiu, indemnand la colaborare. Desigur, cei mai in verva au fost domnii Sorin Minea si Florin Capatana, aceia care, facand afirmatii corecte si transante, au facut si deliciul asistentei. Facand o foarte exacta analiza a efectelor reducerii TVA, domnul Sorin Minea a reliefat faptul ca efectele vor putea fi vazute cel mai devreme peste cca sase luni, dar consumul nu va creste decat cu 2, 3 %:De unde sa creasca mai mult? Nu avem cum inventa inca 10 milioane de romani, asa ca nu va asteptati la cresteri prea mari. Nu uitati, in plus, ca vara, consumul scade. Dar, eventuala crestere, per ansamblu, va veni din scaderea afacerilor la negru. Deci, acest nivel de 2, 3 %, plus iesirea la suprafata a unei parti din piata neagra, vor conduce la salvarea celor doua industrii si la plusul necesar la buget. De cealalta parte, domnul Florin Capatana, Vicepresedinte al AMRCR, a admis faptul ca, punctual, au fost cateva disfunctionalitati in relatia dintre furnizorii de alimente si hipermarketuri dar ca, pe ansamblu, preturile au coborat la raft:Toata lumea ne vede pe noi, cei din retail precum vampirii care sug sangele poporului, cand, de fapt, suntem cu totii in aceiasi barca, si fermieri, si furnizori si noi, comerciantii. Cine ar fi nebun sa mareasca preturile si sa dea faliment?a intrebat retoric domnul Capatana. Ulterior, dupa un dialog intens intre speakeri si participantii din sala, cu totii au admis ca, de la inceputul lunii iunie, Romania a intrat intr-o zodie economica favorabila. Concluziv a fost mesajul domnului Sorin Minea: Va spun, tuturor, ca de noi depinde daca va fi mai bine sau mai rau. De acum, nimeni nu mai are niciun motiv sa fure. Iar, daca voi mai auzi asa ceva, eu voi fi acela care va da lista domnului Comisar sef! InfoTRIP Vizita la ferma de lapte Honigberg Ultima punct din programul editiei 2015 a conferinteiMeat Milka fost vizita de documentare pe care o parte dintre participanti au efectuat-o la ferma de vaci de lapte Honigberg. In fapt, un stat-up dezvoltat cu sprijinul companieiGEA Farm Technologiessi organizat dupa modelul unei ferme de familie, FermaHonigberg,condusa de domnulMarian Man, este un model de ambitie si de depasire a tuturor obstacolelor. De fapt, chiar cuvintele domnuluiSandu Miclaus, reprezentantul GEA, au fost edificatoare:Nu am sinut sa venim aici, pentru a vedea neaparat utilaje si echipamente, ci pentru a va prezenta un om de o calitate exceptionala, pe Marian Man, acela care dovedeste, prin ambitia care il caracterizeaza, ca, atunci cand vrei, nici cel mai nemernic dusman nu iti poate sta in cale.Alaturat domnului Miclaus, siagentia infoGROUP il felicita publicpe domnul Man, pentru tot ce a realizat la fema din comuna Harman, pe care o conduce! Meat Milk in date statistice Participanti: 362 Invitati oficiali: 36 Total participanti: 398 Companii participante: 164 Participare internationala: Germania, Italia, Bulgaria, Slovenia, Danemarca, Olanda, Statele Unite, Ucraina Participanti la Sectiunea infoTRIP: 96 Ore de dezbateri si prezentari: 17, 30 Structura participantilor Procesatori: 43 % Fermieri: 21 % Furnizori de servicii si tehnologii: 31 % Retail: 5 % Transmisii TV Live Agro TV : 5, 30 ore Transmisii Radio Live: Radio Bucuresti, Antena satelor : 18

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2