171
Deși beneficiază de o promovare consistentă, producătorul substitut de carne Beyond Meat nu este în măsură să inverseze spirala descendentă în rezultatele sale, raportând o pierdere mai mare decât se aștepta pentru al treilea trimestru consecutiv, informează RetailDetail. Motivul: absența unei redresări în industria de catering combinată cu o creștere stagnantă a comerțului cu amănuntul.
Pierderea pe acțiune de două ori mai mare decât se aștepta
Contracararea este semnificativă. În primul trimestru al anului 2021, Beyond Meat a raportat o pierdere pe acțiune de 42 de cenți de dolar (35 de cenți de euro). Aceasta este mai mult decât dublul așteptărilor mediului analist de 19 cenți de dolar sau 16 cenți de euro pe acțiune.
Cifra veniturilor de 108,2 milioane de dolari (89,7 milioane de euro) a fost, de asemenea, sub așteptările mediei analiștilor de 113,7 milioane de dolari (94,3 milioane de euro).
Situația este atât de imprevizibilă, încât Beyond Meat nu se aventurează să facă prognoze pentru restul anului. Compania arată în continuare cu un deget acuzator criza coroanei. CEO-ul Ethan Brown încearcă să mențină spiritul vorbind despre un „dezgheț lent” în rândul clienților din sectoarele de catering și servicii alimentare din SUA.
Extinderea globală este costisitoare
Dar, în timp ce acel segment cheie nu vede încă o recuperare post-covidă, celălalt motor al creșterii - vânzările cu amănuntul - sa oprit.
Acest lucru este deosebit de incomod, întrucât compania investește puternic în consolidarea poziției sale de lider mondial de piață în înlocuitori de carne. Construcția de noi site-uri de producție, inclusiv în China și Olanda, costă mulți bani. Asta explică imediat pierderile substanțiale.
Brown a fost dispus să întreprindă o prognoză de vânzări pentru trimestrul al doilea curent. Ținta este o cifră de afaceri de la 135 la 150 de milioane de dolari, ceea ce ar însemna o rată de creștere de la 19 la 32 la sută. Prin comparație, CNBC a adunat un consens în rândul analiștilor din Wall Street cu privire la vânzări de 142,8 milioane de dolari. În termeni concreți, asta înseamnă că Dincolo de carne își poate permite puține alunecări.
Impossible Foods nu fură clienții cu reduceri de preț
Singurul punct luminos din întreaga poveste: deocamdată, competitorul major Impossible Foods nu pare să reușească să facă rău Beyond Meat cu strategia sa de reducere a prețurilor. Acest lucru ar trebui să fie clar dintr-o analiză efectuată chiar de Beyond Meat.
Impossible Foods încearcă să ajungă la paritatea prețurilor cărnii de vită cât mai repede posibil cu această strategie pentru a sparge piața larg deschisă. „În timp ce fac o treabă foarte bună construind categoria și aducându-i pe oameni în categorie, ei nu furnizează o mulțime de consumatori”, a remarcat CEO-ul Beyond Meat.