Utilizarea etichetelor care ofera informatii suplimentare privind tara de origine a carnii ?si a animalului de la care provine aceasta, in afara de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni ?si un instrument de lupta in razboiul economic, bazat cel mai adesea in ultimii ani pe zvonistica, ne-a declarat George Horoi, preordm;edintele grupului Agricola Bacau, unul dintre principalii producatori de preparate din carne din tara. Raspandirea unui simplu zvon rau-voitor despre un anume produs dintr-o tara ar putea produce efecte negative de o amplitudine mult mai mare atunci cand lumea ar vedea numele acelei tari pe oricare alta eticheta, chiar ?si in situatia in care furnizorii carnii ar fi diferiti, a explicat domnia sa, citat de Bursa. Ministrul Agriculturii ?si Dezvoltarii Rurale, Daniel Constantin, a declarat, recent, ca etichetarea carnii trebui facuta astfel incat sa nu genereze costuri foarte mari. Oficialul a explicat, potrivit surselor de presa: Sigur ca este in interesul tarii noastre ca pe eticheta sa se precizeze tara de origine. Dar consideram ca, in acest moment, este destul de riscant ?si poate cauza foarte multe prejudicii industriei locale, avand in vedere ca, anul trecut, din nefericire, am fost acuzati pe nedrept ca s-ar fi produs anumite fraude in schimbarea etichetelor in Romania. Majoritatea statelor membre UE nu sustin afiordm;area tarii de origine a animalului de la care provine carnea folosita drept ingredient la diferitele produse din carne, potrivit unui raport prezentat de Comisia Europeana la Consiliul Miniordm;trilor Agriculturii, de saptamana aceasta.Unele state sustin, insa, politica de etichetare. Franta atrage atentia asupra necesitatii de a reconcilia consumatorul cu ceea ce consuma, Olanda cere transparenta, iar Italia considera ca orice consumator are dreptul sa fie informat. Mai multe, pe www.bursa.ro