176
35 de companii producatoare ?si distribuitoare au expus in cadrul Targului de Vinuri, Bauturi Alcoolice ?si Non-Alcoolice-EXPO DRINK WINE 2015, organizat ?si gazduit de Romexpo, in perioada 28 octombrie-1 noiembrie. La editia de majorat, cea de-a 18-a, la standurile Expo Drink Wine au fost prezenti: producatori traditionali de vinuri, bauturi alcoolice ?si non-alcoolice, distribuitori din domeniu, producatori de echipamente folosite in procesul de productie a vinului ?si a altor bauturi. Evenimentul a avut loc cu participarea companiilor din cinci tari: Bulgaria, Germania, Romania, Spania, Ungaria, gradul de internationalizare din acest an fiind de 20%. Manifestarea a dat ocazia companiilor romaneordm;ti de a-?si promova pe plan national ?si international oferta de bauturi productie proprie, prin stabilirea unor relatii comerciale cu producatori ?si distribuitori. In acela?si timp, Expo Drink Wine a oferit firmelor distribuitoare posibilitatea de a interactiona cu clienti finali din: HORECA, retail sau cu simpli consumatori, pasionati de domeniul viticol ?si al altor bauturi. La targ au fost prezenti ?si producatori de echipamente dedicate industriei de resort. Bauturi racoritoare, alcoolice ?si cafea de top Pe parcursul celor cinci zile de targ, vizitatorii au facut cunoordm;tinta ?si cu branduri mai putin cunoscute consumatorilor ?si specialiordm;tilor, companiile producatoare ?si distribuitoare ale acestora, incercand, prin participarea la acest eveniment, sa testeze posibilitatea lansarii lor pe piata autohtona. In acest sens, la EXPO DRINK WINE au fost prezentate bauturi desemnate drept produs anului in diferite tari, un exemplu fiindbrandul spaniol Zenpure, reprezentand o bautura racoritoare naturala, cu proprietati benefice relaxarii. N-au lipsit distribuitori de bauturi non-alcoolice pe baza de aloe vera sau alte plante cu proprietati curative recunoscute. Specialiordm;tii din HORECA au avut ocazia sa incheie contracte pentru distributia unor soiuri de cafele precum Arabica, Columbia si Robusta, apartinand unor branduri cu traditie in Italia, recunoscute pentru cafea cu arome fine, echilibrate sau puternice. Tari cu traditie in industria viticola precum Spania ?si Romania au venit la Expo Drink Wine 2015 cu diverse branduri de vin, apartinand unor crame din zone renumite pentru calitatea vinurilor obtinute. Astfel, cei interesati au avut posibilitatea, chiar sub indrumarea unor somelieri, sa deguste ?si sa achizitioneze vinuri tinere, mature ?si vechi, provenite din culturile podgoriilor proprii cramelor hispanice, italiene ?si romaneordm;ti, care se remarca prin aromele ?si notele de fructe de padure ?si exotice sau de prune ?si flori uscate. La Expo Drink Wine 2015 s-au incheiat contracte pentru import ?si distributie de vinuri productie 2014 , vinuri maturate intre 14 ?si 36 de luni in butoaie din stejar francez ?si american. Spirtoase fine, branduri renumite prin calitate ?si ambalajele inedite Bauturile spirtoase fine s-au regasit in cadrul targului, prin producatori sau prin companii distribuitoare. Din Bulgaria au venit expozanti care sunt recunoscuti pentru modul de ambalare a bauturilor alcoolice, oferind celor interesati game largi de spirtoase fine in sticle extravagante sub forma de: Turnul Eiffel, cupa de fotbal sau arme. La Expo Drink Wine 2015, cei interesati au putut testa sau comanda diferite echipamente ce pot fi folosite in procesarea fructelor, in controlarea procesului de fermentatie ?si in etapa de distilare a bauturilor. Unul dintre scopurile principale ale targului este acela de a promova oferta de bauturi quot;fabricate in Romaniaquot; pe plan international, prin stabilirea unor relatii comerciale intre producatori ?si distribuitori locali ?si internationali, intre companiile distribuitoare ?si clientii finali care pot fi din HORECA sau retail sau intre producatorii de echipamente ?si cei de bauturi. Expo Drink Wine revine in 2016 cu o noua editie, desfaordm;urata intre 2 ?si 6 noiembrie, la care toti din domeniul producerii ?si distributiei de bauturi alcoolice ?si non-alcoolice au posibilitatea de a-?si creordm;te vizibilitatea ?si notorietatea, atat in fata publicului specialist, cat ?si a celui larg. Mai multe informatii despre acest eveniment precum ?si despre programul din 2016 al manifestarilor expozitionale Romexpo se pot gasi pe www.romexpo.ro