Transportatorul oradean de marfa Frigoexpres, care a intrat in insolventa in august anul trecut, a ajuns sa i?si asigure 70% din business din livrarile in strainatate, in tari precum Germania, Franta sau Danemarca, unde a semnat contracte cu producatori de legume ?si lapte dupa ce inainte de insolventa cea mai mare parte a afacerilor erau generate de transportul pe piata locala. Am depus planul de reorganizare. Noi suntem optimiordm;ti, ramane sa fie optimiordm;ti ?si creditorii, spune Florian Mihut, directorul general al companiei ?si actionarul majoritar cu un pachet de 66,99% . Dorel Laza detine 13,7% din companie, iar restul actiunilor sunt detinute de 179 de persoane fizice, noteaza Ziarul financiar. Anul trecut compania, care transporta pentru clienti preshy;cum Unilever sau Billa, a avut o cifra de afaceri de 12 mil. euro ?si pierderi de circa 3,6 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Compania ?si-a reshy;dus numashy;rul de camioane la 120 fata de 180 inainte de a intra in insolshy;venta, dar ?si nushy;mashy;rul de anshy;gashy;jati la 170 de pershy;soane fata de 255. In 2007 Frishy;goexpres avea 400 de camioane. Obiectivul este eficienta fizica ?si materiala, financiara. Trebuie sa ajungem la 10.000 de kilometri lunar pe camion, fata de 9.000 de kilometri cat parcurg acum camioanele in medie ?si sa creordm;tem pe piata externa. Incarcatura medie pe camion este acum de 18 -22 de tone de marfa. Mai multe, pewww.zf.ro