157
Bauturile carbogazoase Coca-Cola, vodca Absolut, berea Bud Light sunt doar cateva din produsele incadrate la categoria bunurilor de larg consum cu perioada se stocare redusa care au fost comercializate, in ultimii ani, cu etichete unice. Tehnicile utilizate pentru realizarea etichetelor sunt din cele mai diverse: serigrafie, tipar digital si altele. Recent, marca Cow, din cadrul grupului Strauss-Elite, a lansat pe piata un milion de tablete de ciocolata cu etichete unice. Cow este lider pe piata ciocolatei, in Israel. Tehologie HP si origami Tiparirea ambalajelor unice de la Cow a fost realizata utilizand tehnologii HP, potrivit publicatiei de specialitate Graphiline, Astfel, imaginea clasicului ambalaj in care predomina culoarea rosu a fost inlocuita cu nenumarate ilustratii colorate integrand forme si motive extrem de variate. Pentru realizarea acestora s-a pornit de la 17 design-uri de baza modificate cu programul HP SmartStream Mosaiuml;que. Imprimarea digitala a fost facuta cu HP Indigo 10000. Mai mult, cei de la Cow au mers ceva mai departe si isi indeamna consumatorii sa urmeze anumite indicatii pentru a plia ambalajul de hartie, in scopul obtinerii unui model tridimensional reprezentand o vacuta, simbolul marcii. Pentru a obtine aceste rezultate, compania Cow a apelat la serviciile unui expert in origami. Acesta a creat modelul necesar pentru dezvoltarea campaniei publicitare. Pe dosul ambalajului imprimat sunt desenate anumite repere pentru a ajuta la modelarea unui origami sub forma de animal. Tot in cadrul acestei campanii, consumatorii sunt incurajati sa distribuie imaginile cu animalele -origami obtinute din ambalajul de ciocolata prin intermediul mediilor sociale. Pentru cele mai reusite modelari sunt oferite cateva premii. Strauss-Elite spera ca prin intermediul ineditei campanii sa obtina o crestere semnificativa a cifrei de afaceri. Milioane de sticle Coca-Cola cu aspect diferit Coca-Cola a lansat, in premiera, de la 1 februarie, pe teritoriul american o campanie de ambalaje unice care depaseste toate campaniile precedente. Consumatorii americani au la dispozitie pe rafturile magazinelor, milioane de sticle de Coca-Cola Light de 12 uncii 35 cl , dar si doze din aluminiu si recipiente PET de 500 ml si 591 ml, fiecare cu un aspect unic. Aceasta noua campanie, ca si precedentele, foloseste tehnologia de imprimare digitala, atat in procesul de proiectare, cat si de productie si ambalare a sticlelor cu bauturi carbogazoase de la Coca -Cola. Nicio sticla nu va arata identic cu alta, grafica fiecareia fiind unica. Campanii de acest gen au mai fost demarate si in anii trecuti Evenimentul a fost botezat Its mine si continua ideea de ambalaje unice in retele mari de distributie, Coca-Cola fiind considerata precursoarea, potrivit publicatiei Graphiline. In 2011, marca americana a lansat in Australia campania Share a Coke. Sute de sticle au fost comercializate avand etichete inscriptionate cu un prenume. Principiul a fost reluat apoi in vara lui 2014, in SUA. In iulie 2014, gigantul Coca-Cola a pus in vanzare pe piata israeliana nu mai putin de doua milioane de sticle de Coca-Cola Light cu ambalaje unice.