TehnologiiȘtiri

244

Imaginile de pe etichetele răcoritoarelor carbogazoase, eficiente în combaterea obezității infantile

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Părinții sunt mai puțin probabil să aleagă băuturi dulci carbogazoase cu avertismente de sănătate și cu imagini sugestive, potrivit unui studiu de la Universitatea din Carolina de Nord din Chapel Hill, citat de BeverageDaily.

Avertismentele au redus achizițiile părinților de băuturi dulci pentru copiii lor cu 17%, potrivit unui studiu de laborator „mini-mart”.

„Aceste dovezi susțin avertismente puternice, în fața ambalajului, pentru a reduce consumul de băuturi dulci la copii”, spun cercetătorii. „Credem că lucrarea ar putea fi utilă pentru factorii de decizie din SUA și la nivel global”.

Cercetătorii au recreat experiența de cumpărături în „UNC Mini Mart”, un laborator naturalist de 245 de metri pătrați din Chapel Hill, Carolina de Nord. UNC Mini Mart conține un frigider comercial, unități de rafturi pentru gondolă și un stand de casă cu un sistem de punct de vânzare.

Personalul studiului a aprovizionat UNC Mini Mart cu 33 de tipuri de băuturi unice, mai mult de 130 de tipuri de produse alimentare și 31 de articole de uz casnic: cu alegerea băuturilor pe baza datelor Nielsen Homescan.

Băuturile pentru o singură porție au fost stocate în 6 categorii de băuturi: băuturi/sucuri din fructe, sifone, lapte, băuturi pentru sport, ape și ceaiuri gata de băut.

Pentru fiecare băutură cu zahăr vândută, era disponibilă o băutură fără zahăr comparabilă, vândută la același preț. UNC Mini Mart a vândut, de asemenea, apă îmbuteliată fără aromă și apă spumoasă fără aromă calorică.

În studiul lor, 326 de părinți (25% negri, 20% latino) de copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 12 ani au participat la un studiu randomizat. Unui grup i s-au arătat etichete de băutură care aveau imagini reprezentând leziuni cardiace și diabet de tip 2. În cel de-al doilea braț de control, băuturile afișau un cod de bare.

Participanții au fost instruiți să aleagă o băutură și o gustare pentru copilul lor, împreună cu un bun de uz casnic (această listă de cumpărături a fost concepută pentru a masca scopul studiului). După cumpărături, participanții au completat un sondaj despre selecțiile lor și au plecat cu băutura preferată și cu un stimulent în numerar.

Avertismentele de imagine au condus la o reducere cu 17% a achizițiilor de băuturi dulci, 45% dintre părinții din brațul de control cumpărând o băutură cu zahăr pentru copilul lor, comparativ cu 28% în brațul de avertizare picturală.

Avertismentele au redus, de asemenea, caloriile achiziționate din băuturile dulci și i-au determinat pe părinți să se simtă mai controlați asupra deciziilor de alimentație sănătoasă și să se gândească mai mult la efectele nocive ale băuturilor dulci.

Beneficiile avertismentelor cu imagini au fost similare în funcție de caracteristicile părinților, inclusiv rasa, etnia și statutul socioeconomic, sugerând că avertismentele cu imagini ar putea funcționa la fel de bine pentru diverse populații, potrivit studiului.

Acest lucru a fost interesant pentru cercetători, deoarece ratele mai mari de consum de băuturi dulci și de obezitate sunt observate în rândul copiilor de culoare și latino, comparativ cu copiii albi non-latino, în parte din cauza unor factori structurali precum marketingul direcționat, spun cercetătorii.

„Am creat acest magazin pentru că am văzut o nevoie majoră de cercetare care să testeze impactul politicilor într-un cadru de magazin alimentar care este mult mai realist.

Când oamenii fac alegeri cu privire la alimentele să cumpere, jongla cu zeci de factori precum gustul, costul și publicitatea și se uită la multe produse în același timp”, spune autorul principal Lindsey Smith Taillie, PhD, profesor asistent în Departamentul de Nutriție de la Școala Gillings și membru al Centrului de Populație din Carolina (CPC) al UNC.

„Arătarea că avertismentele pot reduce zgomotul a tot ceea ce se întâmplă într-un magazin alimentar este o dovadă puternică că ar contribui la reducerea achizițiilor de băuturi dulci în lumea reală”.

Cu toate acestea, sunt necesare studii mai ample pentru a vedea cât de bine funcționează avertismentele pentru grupurile cu cel mai mare risc de boli legate de dietă, notează cercetătorii.

Un studiu din 2020 a observat o scădere similară (14,5%) a consumului de băuturi îndulcite cu zahăr în rândul studenților cărora li s-au afișat etichete de avertizare pe băuturi.

Între timp, avertismentele stricte de sănătate privind stilul tutunului au dus la o scădere cu 43% a băuturilor din fructe îndulcite cu zahăr în rândul părinților LatinX, potrivit unui studiu publicat anul trecut.

Studiu: Marissa G. Hall, Anna H. Grummon, Isabella C. A. Higgins, Allison J. Lazard, Carmen E. Prestemon, Mirian I. Avendaño-Galdamez, Lindsey Smith Taillie. „Impactul avertismentelor picturale de sănătate asupra achizițiilor de băuturi dulci pentru copii: un studiu controlat randomizat”. PLOS Medicine, 2022; 19 (2): e1003885 DOI: 10.1371/journal.pmed.1003885

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2