Grupul german Kaufland, liderul pietei locale de comert, cu afaceri de aproape 1,65 mld. euro la o retea de 89 de hipermarketuri, ?si-a setat ca tinta pentru Romania atingerea pragului de 2 mld. euro afaceri pana la finalul anului financiar 2017-2018. Lantul de hipermarketuri a cucerit prima pozitie in topul celor mai mari jucatori din comertul local in 2011 cand a depa?sit Metro CashCarry dupa 15 ani de suprematie. Kaufland, condus la nivel local de executivul roman Adrian Viman, face parte alaturi de Lidl din grupul german Schwarz. Germanii au intrat pe piata locala in 2005 ?si de atunci s-au extins puternic, ajungand la 89 de magazine la finalul lui 2013 ?si urmand sa incheie acest an cu circa 100 de unitati. In timp ce celelalte lanturi de magazine pe format mare au franat expansiunea in criza pariind pe supermarketuri, magazine de proximitate ?si de discount, Kaufland a mers mai departe cu deschiderile de hipermarketuri ajungand de la 3 magazine in 2005 ?si afaceri de 16 mil. euro la 89 de unitati ?si 1,64 mld. euro. Kaufland ?si-a bugetat deja sa ajunga la afaceri de 2 mld. euro in Romania pana la finalul anului financiar 2017-2018, ce se incheie la finalul lunii februarie. O data la trei ani compania se uita la ce potential mai are piata din Romania, iar in momentul in care considera ca se apropie de potentialul maxim germanii vor frana expansiunea, spun surse apropiate companiei. Pentru moment Kaufland merge mai departe pentru ca suprafata medie de comert modern la 1.000 de locuitori este mai mica decat in Cehia, Polonia ?si Ungaria. Fiecare 1.000 de romani au 84 mp de comert modern, de trei ori mai putini decat in Polonia ?si Cehia. In acest context, germanii vor deschide in luna decembrie magazinul cu numarul 100 din Romania, acesta urmand a fi inaugurat in Bucureordm;ti. Mai multe, pewww.zfcorporate.ro