331
Retailerul german Kaufland a redus conținutul de zahăr, sare și/sau grăsime din peste 300 de produse de marcă proprie, fapt pe care l-a descris drept un „obiectiv interimar” crucial.
Retailerul își propune acum să reducă conținutul de zahăr, sare și/sau grăsimi din alte 200 de produse suplimentare cu etichetă privată până în 2025.
Ines Rottwilm, șeful departamentului de sustenabilitate, Germania, la Kaufland, a declarat: „În calitate de retailer alimentar, ne asumăm responsabilitatea. De aceea lucrăm cu furnizorii noștri pentru a optimiza rețetele produselor de marcă proprie pas cu pas.
"Obiectivul nostru este să nu folosim înlocuitori, păstrând în același timp același gust și calitate. Prin rețetele noi, prin urmare, acordăm o atenție strictă celui mai scăzut conținut posibil de zahăr, sare și/sau grăsimi chiar de la început."
În 2020, retailerul a introdus etichetarea Nutri-Score pentru a ajuta cumpărătorii să înțeleagă detaliile nutriționale ale produselor înainte de a lua o decizie de cumpărare.
Compania a introdus, de asemenea, un rating Nutri-Score pentru articolele de pe mărcile proprii K-Bio și K-take it veggie.
În prezent, implementează eticheta pentru alte produse precum K-Classic, K-Favourites, K-Wertschatz, K-free și K-to go. Până la sfârșitul anului 2023, retailerul își propune să încorporeze eticheta în toate produsele eligibile.
Retailerul organizează, de asemenea, zile de campanie de nutriție în școli, unde un expert în nutriție discută despre elementele de bază ale nutriției sănătoase cu elevii.
În luna martie a acestui an, un nou raport al institutului austriac de medicină preventivă SIPCAN a susținut că a identificat unele „deficiențe grave” cu sistemul de etichetare a alimentelor Nutri-Score.