162
Fiecare companie isi are relevanta ei in piata, desigur, iar acest lucru s-a vazut cu prisosinta, aici, la SIAL Paris, indiferent daca vorbim despre companii cu cifre de afaceri mai mici sau medii, ori daca ne referim la firmele de maxima importanta. Trebuie sa spunem inca de la inceputul acestei corespondente ca, pe toata durata desfasurarii targului, la standruile firmelor din Romania s-au purtat in permanenta negocieri care au condus deja, sau vor conduce foarte curand, la semnarea de contracte economice internationale, fapt care probeaza cuvintele domnuluistefan Padure, Presedintele APAR si Director Executiv al ARC: Participarea companiilor din Romania a fost cu mult superioare editiilor din alti ani, avand o pozitionare foarte buna, cu vizibilitate. Dar, de aceasta data, firmele romanesti au si venit foarte bine pregatite pentru eveniment. Am observat insa ca si traderii internationali au fost prezenti la negocieri mult mai bine pregatiti, fapt care demonstreaza ca firmele din Romania au capatat notorietate pe plan international si, bineinteles, au crescut in importanta. Dar, daca tot am amintit de companiile mari, sa spunem ca si in acest an acestea si-au onorat prezenta. Astfel, domnulCristian Gaspar, Director de Export alScandia Food, a declarat pentru revista Fabrica de Carne caaceasta editie Sial a fost o reusita, atat pentru consolidarea relatiilor cu partenerii, cat si pentru punerea bazelor unor noi colaborari. Vizitatorii au venit pregatiti! Am incheiat noi colaborari cu parteneri din Finlanda si Turcia, pentru a produce sub marca proprie, dar si pentru vanzari directe. La randul sau, domnulGeorge Monceanu, Administrator al companieiInorogul, ne-a declarat:Inca o editie de SIAL reusita! Ca de obicei, produsele companiei Inorogul sun foarte cautate. Au fost semnate contracte noi cu Franta, Germania, Spania. Cu parteneri din multe alte tari am ajuns in stadiul discutiilor avansate. Extinderea relatiilor internationale sunt probate de cifre: daca in 2013, exportul reprezenta 18% din productie, in 2014 a crescut pana la 38%, deci, o crestere substantiala, pentru noi, exportul reprezentand o prioritate. si pentruCris-Tim, participarea la SIAL 2014 se va incheia cu un bilant pozitiv. Reprezentantii companiei au opinat ca aceasta editie a insemnat concretizarea unor contracte aflate in discutii avansate, precum si deschiderea unor noi colaborari. La aceasta editie,Cris-Tima prezentat pentru prima oara produse ambalate in sistemSkin, firma avand in dotare una dintre cele mai performante echipamente de ambalare din tara si din Europa. Totodata, la stand au fost prezentate 12 specialitati din gamaMatache Macelarul, precum si produse din gama de lux fara conservantiVitality, gama care se doreste a fi relansata. Adaugam ca, aici, la Paris, s-a tinut si Adunarea Generala aAsociatiei pentru Promovarea Alimentului Romanesc, la care a fost realeasca conducerea dar s-a si decis reorganizarea activitatii. In functia de presedinte a fost reales domnulstefan Padure. In functiile de Vicepresedinti au fost alesi urmatorii: Gabriel Gaspar Scandia Food - Departamentul Carne si Produse din carne Cezar Popescu Boromir - Departamentul Morarit si Panificatie Eugen Achim Kalpo -Departamentul Legume-fructe, sucuri, vin, lactate si alte produse alimentare. De mentionat faptul ca APAR a fost singura asociatie profesionala care si-a tinut Adunarea Generala aici, la editia aniversara a SIAL. 23 octombrie, corespondenta de la Paris-Claudia Bocean si Veronica Ursachi;In imaginea de deschidere, membri APAR prezenti la Paris