Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA I.1 Denumirea, adresa si punct e de contact: Ministerul Apararii Nationale - U.M. 02022 Constanta Adresa postala: Str. Fulgerului nr.99 , Localitatea: Constanta , Cod postal: 900371 , Romania , Punct e de contact: Octavian Patrascu , Tel. +40 241/655650 , In atentia: Emilia Dragan , Email: [email protected] , Fax: +40 241/610074 , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare: Punctul punctele de contact mentionat e anterior Caietul de sarcini si documentele suplimentare inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic pot fi obtinute la: Punctul punctele de contact mentionat e anterior Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la: Punctul punctele de contact mentionat e anterior I.2 Tipul autoritatii contractante si activitatea principala activitatile principale Minister sau orice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora Activitate activitati - Aparare Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante Nu Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI II.1 Descriere II.1.1 Denumirea data contractului de autoritatea contractanta Salam de Sibiu sau echivalent II.1.2 Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor Furnizare Cumparare Locul principal de livrare: conform pct. 7 din caietul de sarcini Codul NUTS: RO - ROMANIA II.1.3 Anuntul implica Incheierea unui acord-cadru II.1.4 Informatii privind acordul-cadru Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Nu Acord-cadru cu maxim 4 agenti economici Durata acordului-cadru: 12 luni Valoarea estimata fara TVA: intre 502,200 si 503,440 RON Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Contractele subsecvente se vor incheia lunar sau trimestrial, conform pct. 8 din caietul de sarcini.Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent care se anticipeaza ca va fi atribuit pe durata acordului cadru este: 252.185 lei fara TVA. II.1.5 Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor Furnizare Salam de Sibiu sau echivalent II.1.6 Clasificare CPV vocabularul comun privind achizitiile 15131230-6 - Salam Rev.2 II.1.7 Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice Nu II.1.8 Impartire in loturi Nu II.1.9 Vor fi acceptate variante Nu II.2 Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru II.2.1 Cantitatea totala sau domeniul - cantitati previzionate acord cadru: minim = 16.200 kg; maxim = 16.240 kg. - cantitati previzionate contract subsecvent: minim = 1.350 kg; maxim = 8.135 kg. Se accepta oferta numai pentru cantitatea maxima a acordului cadru, solicitata. Valoarea estimata fara TVA: intre 502,200 si 503,440 RON II.2.2 Optiuni Nu II.3 Durata contractului/acordului cadru/SAD sau termenul pentru finalizare 12 luni incepand de la data atribuirii contractului Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE III.1 Conditii referitoare la contract III.1.1 Depozite valorice si garantii solicitate Cuantum: 10.000 lei.Valabilitatea garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada minima de valabilitate a ofertei, 60 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.Mod de constituire: conform prevederilor art. 86 alin. 1 din H.G. nr. 925/2006 actualizata :a virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari depus in original la sediul autoritatii contractante pana la data si ora limita de depunere a ofertelor garantia sa fie irevocabila, sa prevada plata: conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat; sau neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate, din continut sa reiasa ca acopera si situatia prevazuta de art. 278^1 din OUG 34/2006 ; b OP cont trezorerie RO57TREZ2315005XXX000377, Trezoreria Constanta; cod fiscal 14810074 confirmat de banca. Note: In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria IMM in baza art. 16, alin 2 din Legea nr. 346/2004 facand dovada in acest sens pana la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire. Cuantumul garantiei de participare trebuie sa fie cel putin egal cu suma ce va trebui sa fie retinuta in conditiile art.278^1 din OUG nr.34/2006.Suma ce se va retine in conditiile prevazute la art. 278^1 din OUG 34/2006, este 4.283,44 lei.Data pentru care se determina echivalenta lei/ valuta este data publicarii anuntului de participare. Banca pentru echivalente leu/valuta: B.N.R. Indiferent de modul de constituire, garantia de participare se va prezenta in original la sediul autoritatii contractante pana la data si ora limita de depunere a ofertelor, precum si copie in SEAP la sectiunea Documente de calificare . a Garantia de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a fiecarui contract subsecvent si se constituie anexa la contractul subsecvent; b In ceea ce priveste modalitatea de constituire a garantiei de buna executie, se vor avea in vedere prevederile art. 90 alin. 1 tmiddot; 3 din H.G. nr. 925/2006 actualizata . Precizari pentru IMM-uri In situatia in care ofertantii sunt IMM-uri, in baza art. 16, alin 2 din Legea 346/2004, acestia beneficiaza de reduceri cu 50% pentru garantia de buna executie - anexa1 la Legea 346/2004. III.1.2 Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante buget de stat III.1.3 Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare III.1.4 Executarea contractului este supusa altor conditii speciale Nu III.2 Conditii de participare III.2.1 Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate C.1 - declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG 34/2006. Se va prezenta: declaratia privind eligibilitatea - Formular nr. 12A. Declaratia va fi prezentata si de tertul sustinator, daca este cazul. C.2 - declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006. Se va prezenta: Formular nr.12B.1. Declaratia va fi prezentata si de catre tertul sustinator, in ceea ce priveste prevederile art. 181 lit. a, c^1 si d din OUG 34/2006, daca este cazul. C.3 - declaratia privind calitatea de participant la procedura. Se va prezenta: Formularul nr.12C; C.4 - declaratie prin care se certifica faptul ca participarea la procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta, in conformitate cu prevederile art. 1 din Ordinul nr. 314/2010, emis de A.N.R.M.A.P. Se va prezenta: certificat de participare la licitatie cu oferta independenta - Formular nr. 2. C.5 - declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006. Se va prezenta: Formular nr.12.B. 2. Persoanele cu functie de decizie in cadrul U.M. 02022: conducatorul autoritatii contractante: Haulica Dan - comandant; membrii organelor decizionale ale autoritatii contractante ce au legatura cu procedura de atribuire: Fodor Daniel - p / loctiitor comandant, Dan Vasile - sef de stat major, Buliga Vasile - contabil sef, Petrache Madalina - jurist; alte persoane din cadrul autoritatii contractante ce pot influenta continutul documentatiei de atribuire si/sau procedura de atribuire- comisia de evaluare: Patrascu Octavian, Baiasu Dragos, Dragan Emilia, Fraico Mirela membru de rezerva , Ponov Daniela membru de rezerva . Declaratia va fi prezentata de ofertanti /ofertanti asociati/ subcontractantanti/ terti sustinatori C.6 - Certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatii lor de plata: Se solicita pentru persoane juridice/fizice romane: a certificat de atestare fiscala emis de DGFP; b certificat de impozite si taxe locale Din certificatele fiscale sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. Se solicita pentru persoane juridice/fizice straine: - daca in tara de origine sau in tara in care este stabilt ofertantul, autoritatea contractanta are obilgatia de a accepta o declaratie pe proprie raspundere, data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens. Din declaratie sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor . Ofertantii care prezinta certificatele fiscale / declaratiile cu datorii neesalonate sau fara compensari vor fi exclusi din procedura pentru atribuirea contractului. In masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu aceasta cerinta este considerata ca fiind indeplinita. In masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11 alin. 4 din HG nr.925/2006. Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, aceste cerinte trebuie indeplinite de fiecare membru al asocierii. Pentru dovedirea inregistrarii se va prezenta: - pentru persoane juridice/fizice romane: Certificatul constatator emis de O.N.R.C. din care sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de O.N.R.C. In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru din grup trebuie sa dovedeasca ca pentru partea din contract pe care o realizeaza are corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de O.N.R.C. Informatiile cuprinse in aceste documente trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. - pentru persoane juridice/fizice straine: Documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care candidatul/ofertantul este rezident, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent domeniile de activitate inscrise in documentele prezentate. In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru din grup trebuie sa dovedeasca ca pentru partea din contract pe care o realizeaza are corespondent in domeniile de activitate inscrise in documentele prezentate. Informatiile cuprinse in aceste documente trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. In etapa evaluarii ofertelor, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita prezentarea documentelor mentionate, in original sau copie legalizata. III.2.2 Capacitatea economica si financiara Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate III.2.3 Capacitatea tehnica Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate - Lista principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani. Se va completa Formularul nr. 12 D - Declaratie privind lista principalelor livrari de produse in ultimii 3 ani, continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru al grupului are obligatia de a completa Formularul 12D - Experienta similara: Ofertantul va face dovada livrarii in ultimii 3 ani in baza unui/unor contracte produse similare in valoare cumulata egala sau mai mare decat 252.185,00 lei. Livrarile de produse declarate ca experienta similara vor fi cuprinse obligatoriu in Formularul 12 D - Declaratie privind lista principalelor livrari de produse in ultimii 3 ani Pentru confirmarea livrarilor de produse declarate ca experienta similara, ofertantul are obligatia de a prezenta certificari/documente emise sau contrasemnate de catre o autoritate sau de catre clientul beneficiar, din care sa rezulte cel putin urmatoarele informatii: denumirea produselor livrate, valori, perioade de livrare si modul de indeplinire a livrarilor respective. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea livrarilor de produse se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic. Conversia valorilor se va face la cursul mediu anual comunicat de BNR. Pentru anul 2014 se va lua in considerare cursul de referinta comunicat de BNR din ziua publicarii in anuntului de participare. Nota: numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depune a ofertelor. In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta minima privind experienta similara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. - raport de incercare/buletin de analiza emis de U.M. 02411 Bucuresti Laboratorul Centrului de testare, analiza si receptie sau de la alte laboratoare certificate/acreditate in sistem RENAR sau echivalent avand in vedere prevederile O.G. 23/2009 privind activitatea de acreditare a organismelor de evaluare a conformitatii pentru aplicarea Regulamentului CE nr. 765/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerintelor de acreditare si de supraveghere a pietei in ceea ce priveste comercializarea produselor, care sa ateste ca produsul ofertat indeplineste cerintele minime de calitate impuse in caietul de sarcini. - Mostre din produsul ofertat care sa fie ambalate si marcate conform caietului de sarcini, respectiv: produsele trebuie sa fie ambalate astfel incat sa se asigure o protectie convenabila produsului, in ambalaje specializate, aprobate de Ministerul Sanatatii si Familiei conform: Ordinului ministrului sanatatii, nr. 976/1998 - Acirc;a??Norme de igiena privind productia, prelucrarea, depozitarea, pastrarea, transportul si desfacerea alimentelor cu modificarile ulterioare si O.U.G. 97/2001, privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializarii alimentelor cu modificarile si completarile ulterioare, Legea 150/2004 privind siguranta alimentelor, modificata si completata cu Legea 412/18 octombrie 2004 si vor fi marcate etichetate cu elemente de identificare prevazute in actele normative si se vor regasi ambalajul exterior, astfel: denumirea produsului, ingrediente si materiale utilizate, numele si adresa producatorului, data fabricatiei, termenul de garantie si valabilitate, cantitatea neta, conditii de depozitare, etc. Mostrele prezentate de catre ofertantii castigatori se pastreaza ca etalon iar cele prezentate de catre ofertantii declarati necastigatori se restituie in termen de 5 zile calendaristice de la incheierea acordului cadru. Standarde de asigurare a calitatii in conformitate cu standardele europene relevante prin care atesta certificarea sistemului propriu de management al calitatii ofertantului pentru comercializare de produse alimentare ISO 9001:2008/ echivalent, in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor. Sunt admisi ofertantii care prezinta documente din care sa reiasa ca auditul de certificare a fost finalizat urmand sa primeasca certificarea propriu-zisa. Sunt admisi ofertantii care prezinta probe sau dovezi in masura in care acestea confirma asigurarea unui nivel corespunzator privind indeplinirea unui standard de calitate. Cerinta va fi indeplinita individual de fiecare membru al asocierii daca este cazul pentru partea din contract pe care o realizeaza. Nivel uri specific e minim e necesar e completarea Formularului nr. 12 D din Anexa Formulare; Certificari /documente emise sau contrasemnate de catre o autoritate sau de catre clientul beneficiar, din care sa rezulte cel putin urmatoarele informatii: denumirea produselor livrate, cantitati sau valori, perioade de livrare si modul de indeplinire a livrarilor respective. Conversia valorilor se va face la cursul mediu anual comunicat de BNR. Pentru anul 2014 se va lua in considerare cursul de referinta comunicat de BNR din ziua publicarii in anuntului de participare. Nota: numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depune a ofertelor. raport de incercare /buletin de analiza mostre din produsul ofertat prezentarea de certificate emise de organisme independente sau certificate echivalente de catre ofertant si de catre fiecare membru al asocierii daca este cazul pentru partea din contract pe care o realizeaza. III.2.4 Contracte rezervate Nu III.3 Conditii specifice pentru contractele de servicii III.3.1 Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii Nu III.3.2 Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective Nu SECTIUNEA IV: PROCEDURA IV.1 Tipul procedurii IV.1.1 Tipul procedurii Licitatie deschisa IV.2 Criterii de atribuire IV.2.1 Criterii de atribuire Pretul cel mai scazut IV.2.2 Se va organiza o licitatie electronica Nu IV.3 Informatii administrative IV.3.1 Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta IV.3.2 Anunturi publicate anunt publicat anterior privind acelasi contract Nu IV.3.3 Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare cu exceptia unui SAD sau a documentului descriptiv in cazul unui dialog competitiv Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 04.04.2014 00:00 Documente de plata: NU IV.3.4 Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare 07.04.2014 16:00 IV.3.5 Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati IV.3.6 Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare Romana Altele Documentele emise in alte state vor fi insotite de traduceri autorizate in limba romana Moneda in care se transmite oferta de pret: RON IV.3.7 Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta 60 zile de la termenul limita de primire a ofertelor IV.3.8 Conditii de deschidere a ofertelor Data: 30.04.2014 18:00 Locul: In SEAP Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: nu SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE VI.1 Contractul este periodic Nu VI.2 Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare Nu Tip de finantare: Fonduri bugetare VI.3 Alte informatii Modul de departajare a ofertelor cu preturi egale in cazul in care se constata ca: - ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita clarificari prin intermediul SEAP, in vederea incarcarii electronice de catre operatorii economici de documente care contin noi preturi. - ofertele clasate pe locurile 2, 3 si 4 au preturi egale, elementul reofertarii il va face pretul, acesta din urma nu poate fi imbunatatit decat pana la nivelul pretului ofertat de operatorul clasat pe locul anterior. Autoritatea contractanta va solicita clarificari prin intermediul SEAP, in vederea incarcarii electronice de catre operatorii economici de documente care contin noi preturi. Pentru vizualizarea documentatiei de atribuire incarcate in SEAP operatorii economici trebuie sa aiba un program necesar vizualizarii fisierelor semnate electronic. Verificarea documentelor de calificare, a propunerii tehnice si financiare : In cazul in care in scopul verificarii documentelor de calificare, a conformitatii propunerii tehnice cu cerintele caietului de sarcini sau in scopul verificarii propunerii financiare, autoritatea contractanta solicita prezentarea anumitor documente, acestea trebuie transmise in SEAP in format electronic. In perioada de evaluare ofertantii vor urmari solicitarile de clarificari in cadrul directorului Intrebari si vor raspunde prin completarea spatiului creat, respectiv prin atasarea documentelor solicitate. Operatorii economici pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor, in concordanta cu numarul de zile pct. I.1 Fisa de date a achizitiei, numai prin intermediul SEAP. Autoritatea contractanta delegata va fi transmite raspunsul la clarificari numai prin intermediul SEAP. VI.4 Cai de atac VI.4.1 Organism competent pentru caile de atac Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. +40 213104641 , Email: [email protected] , Fax: +40 213104642 / +40 218900745 , Adresa internet URL : http://www.cnsc.ro Organism competent pentru procedurile de mediere VI.4.2 Utilizarea cailor de atac Precizari privind termenul termenele de exercitare a cailor de atac Termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art.2562 din OUG nr.34/2006 VI.4.3 Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac Compartimentul juridic al UM 02022 Constanta Adresa postala: str. Fulgerului nr. 99 , Localitatea: Constanta , Cod postal: 900371 , Romania , Tel. +40 241610064 , Fax: +40 241610064 VI.5 Data expedierii prezentului anunt 14.03.2014 13:30