132
Lidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la ie?sirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri ?si produse alimentare care ar putea incuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail. Decizia apare pe fondul reactiei societatii britanice la situatia creata de majoritatea retailerilor care saboteaza eforturile parintilor de a-?si incuraja copii sa manance sanatos prin expunerea snacksurilor ?si a dulciurilor la casele de marcat. Saptamana trecuta, un grup de doctori ?si profesori au cerut magazinelor ?si producatorilor din industria alimentara sa reduca nivelul de zahar din mancarurile procesate ?si din bauturi cu pana la o treime in urmatorii 5 ani pentru a lupta impotriva obezitatii. Un studiu realizat de Lidl a aratat ca peste jumatate dintre parinti au avut dificultati in a-?si convinge copii sa manance sanatos atunci cand aceordm;tia erau inconjurati de mancare procesata ?si de dulciuri. Ne-am angajat nu numai sa scoatem in evidenta importanta unei diete echilibrate ?si a unui stil de viata sanatos dar sa ?si facem in aordm;a fel incat clientilor noordm;tri sa le fie mai uordm;or sa le atinga. ordf;tim cat de dificil este sa lupti cu tentatia ?si de aceea scoatem dulciurile ?si ciocolata de pe rafturile de la casa, a declarat Ronny Gottschlich, director general Lidl UK. Decizia de a renunta la amplasarea de produse considerate junk food la casele de marcat apare in urma unui proces de 10 saptamani de la unele magazine unde dulciurile au fost inlocuite cu fructe sau alte alimente sanatoase la cate un punct de ie?sire. La casele de marcat unde s-au scos dulciurile vanzarile au crescut cu 20% iar studiile au scos la iveala ca 7 din 10 clienti ar fi cumparat un aliment sanatos. Studiul publicat anul trecut de campania Junk Free Checkouts a aratat ca 8 din 10 parinti erau nemultumiti de faptul ca magazinele incurajeaza consumul de alimente bogate in zahar plasandu-le la casele de marcat.Felicitam Lidl pentru aceasta decizie de a deschide calea renuntand la alimentele nesanatoase de la casele de marcat. Miza este acum la celelalte supermarketuri ?si retaileri daca vor urma exemplul, a declarat Malcolm Clark, din partea Childrens Food Campaign. Mai multe, pe www.zf.ro