Repere

166

Mai e loc de inovatie in industria dulciurilor?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Mai este loc de inovatie in industria dulciurilor? La aceasta intrebare, copiii ar putea raspunde cel mai bine, dar si amatorii de astfel de bunatati, amatori care, pe tot globul, sunt de toate varstele. Dar, daca vom intreba specialistii, acestia vor confirma ce spune piata: tot timpul va fi loc de inovatii, mai ales pe acest segment delicios! Un exemplu, din acest punct de vedere, il ofera industria ciocolatei. De fapt, concurenta este intr-atat de acerba, incat, potrivit editiei din august a publicatiei de specialitate Candy Industry, doar in prima jumatate a acestui an, au putut fi socotite numeroase noutati. Piata globala, pe scurt Poate, una dintre cele mai evidente caracteristici ale industriei batoanelor de ciocolata, este mentinerea traditiei, concomitent cu incitanta provocare de a inova continuu, pentru a oferi consumatorilor arome noi, incitante, care determina poficiosii sa contribuie decisiv la profitul companiilor din domeniu. Nu-i vorba, industria ciocolatei a vazut si zile mai bune, dar nici vremurile de acum nu sunt prea rele, de vreme ce, la nivel global, vanzarile au crescut cu 2,46 %, ajungand la un total de cca 12, 2 miliarde de euro, potrivit unui raport de analiza intocmit de IRI, care a evaluat evolutia afacerilor in perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015. Vestea buna este ca, in ciuda cresterii produselor din ciocolata private label, companiile individuale, cu vechi traditii, au ramas favorite in fata consumatorilor, multe marci ramanand best-seller. Ca o caracteristica a intervalului analizat, s-a remarcat cresterea vanzarilor ciocolatei fara zahar, a cutiilor-cadou cu ciocolata, precum si a batoanelor snack-size, chiar daca acestea au de recuperat un regres de 34 %, inregistrat in ultimii ani. Dar, nu e nici o indoiala ca, Mars, Inc. si The Hershey Co raman companiile de top, in privinta incasarilor. Potrivit raportului IRI, firma de cercetare a pietei cu sediul in Chicago, quot;M M ramane produsul de ciocolata cel mai bine vandut din lume la ambele categorii de marime a ambalajelor, atingand vanzari in valoare de 552 milioane de dolari, pentru pachetele mici, si, respectiv, 621 milioane $, pentru pachetele mari. Bomboanele MM sunt urmate in top de Snickers, ciocolata Hershey, si batoatele Kit-Kat. Produse noi de la cei mari In luna aprilie a acestui an, Hershey a prezentat noile sale caramele de ciocolata cu lapte. Aceasta creatie delicioasa are in compozitie sare de mare, melasa si unt proaspat, pentru o textura neteda, matasoasa, avand un pret recomandat de numai 1,29 $. quot;Fiecare caramea Hershey ofera o experienta ridicata, prin amestecul delicios de caramel cremos si ciocolata, consumatorii raspunzand excelent propunerii noastre si indragostindu-se pe loc de noul produs, a declarat Michael Rabinovitz, Brand Manager Hershey. si Mars a oferit inovatii: Noul produs, MilkyWay Zefire, lansat in luna iulie, ofera o combinatie bogata de nuga pufoasa, acoperita cu un strat neted de caramel, totul fiind in ciocolata cremoasa, cu lapte. Dar, in luna noiembrie, Mars va lansa noile Snickers Mixed Nuts bar, oferind un mix de alune, migdale, si, in plus, fata de Snickers traditional, caramel si nuga, acoperite in ciocolata cu lapte. Compania Lindt Spruuml;ngli, care se claseaza pe locul 4 in raportul IRI, dovedeste ca inovatorii sai raman deosebit de creativi. Linia sa de produse HELLO, lansata in 2013, ofera doua noi arome: HELLO Sundae si HELLO Pink Explosion. Bara de ciocolata Sundae amesteca ciocolata cu lapte cu bucati de migdale si vanilie, in timp ce barul Pink Explosion prezinta o combinatie de ciocolata cu lapte si popping de zmeura. quot;Cu ambalaje eye-catching si combinatii de arome populare, dar si cu o personalitate unica de brand, Lindt HELLO redefineste ce are mai bunquot;, a declarat Thomas Linemayr, CEO si Presedinte, Lindt SUA, la lansarea din august a noilor produse. Inovatia nu se reduce doar la produsul in sine Dar, inovatia nu se reduce la produsul in sine. Astfel, britanicii de la Hershey ofera cel mai bun exemplu, ultimul an reprezentand pentru primul producator industrial de ciocolata, din istorie, perioada unei intregi liste de inovatii. Aidoma britanicilor, si americanii de la Mars Inc se pot mandri cu cateva inovatii. Iata listele: Hershey bull; Pentru Hershey, reducerea deseurilor de ambalaje cu 40 % a cumulat o economie de 16 milioane de lire sterline. bull;Emisiile de gaze cu efect de sera au reduse in distributie si logistica, pe desfacerea din SUA, cu 27 %. bull;Desi s-au introdus ambalajele de tip Redesign, Hershey a mentinut calitatea de ambalare si siguranta alimentelor. bull;La filiala din El Salto-Mexic, s-a obtinut statutul de deseuri zero, ajungand astfel, pe aceasta coordonata, la un total de 60 %, din productia sa la nivel mondial. bull; Hersey a redus consumul de apa, la nivel de companie, cu 70 %! Mars Inc. bull; In luna mai, Mars Inc, a anuntat consumatorii ca a diminuat cu 10 % limita de zaharuri, si tot cu 10 %, totalul de calorii lor. bull; Tot Mars Inc a trecut la abordarea stiintifica a etichetarii, politica fiind sustinuta de o coalitie de experti in stiinta si de nutritie, comercianti cu amanuntul, lideri din industrie, ONG-uri. bull; Continuarea eforturilor de imbunatatire si diversificare a compozitiei nutritionale a portofoliul de produse.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2