317
Cu un preț mediu de peste 63 de milioane de dolari (61,3 milioane de euro), majoritatea mărcilor au fost „excluse” din sponsorizarea Cupei Mondiale de anul acesta, susține un studiu realizat de GlobalData.
Turneul din acest an, care a început cu o victorie cu 2-0 a Ecuadorului în fața gazdelor Qatar în weekend, va vedea 27 de parteneri oficiali de sponsorizare a campionatului să beneficieze de drepturi principale de marketing, cheltuind aproximativ 1,7 miliarde de dolari (1,66 miliarde de euro) în acest proces, a spus GlobalData, în raportul său Business of the FIFA World Cup 2022 World Cup.
Cu toate acestea, prețul ridicat al sponsorizării înseamnă că 15 dintre acești 27 de sponsori de bază își fac debutul la Cupa Mondială în acest an, cu mulți parteneri de lungă durată descurajați de prețul ridicat.
Șapte dintre parteneriatele anunțate până acum dețin deja o valoare în valoare de peste 100 de milioane de dolari pentru acest ciclu de turneu, a spus GlobalData.
„Cea mai mare competiție sportivă”
„Cupa Mondială FIFA este cea mai mare competiție sportivă de pe planetă, cu excepția niciuna”, a comentat Jake Kemp, analist sportiv la GlobalData. „Deși Super Bowl pretinde adesea că este cel mai mare spectacol sportiv în fiecare an în februarie, realitatea este că cifrele de vizionare și valoarea comercială palid în comparație cu Cupa Mondială FIFA.
„Nici o altă competiție nu oferă mărcilor posibilitatea de a-și promova produsele și serviciile la o scară la fel de mare sau la fel de largă ca competiția de fotbal premium”.
Sponsorizări de lungă durată
Pentru unul dintre sponsorii majori ai turneului, Budweiser, turneul a început cu o oarecare confuzie, deoarece autoritățile din Qatar au retras vânzarea de bere de pe stadioane cu două zile înainte de începerea turneului. Berea deținută de AB InBev a fost un sponsor al Cupei Mondiale de la mijlocul anilor '80.
Alții probabil vor culege beneficiile asocierii lor cu turneul, mărci precum Vivo, Wanda, Qatar Airways și Adidas s-au angajat la turneu pentru o serie de cicluri.
„În timp ce turneul are o atracție comercială diversă, sectorul serviciilor financiare este cel mai influent, cu cinci parteneriate”, a adăugat Kemp.
„Aceasta include două cu mărci implicate în criptomonede, deoarece FIFA a valorificat boom-ul criptografic la începutul acestui an înainte de a începe să se lupte. O întoarcere a echipei naționale a SUA la Cupa Mondială înseamnă că sponsorizarea din SUA a fost mare, cu mărci americane. reprezentând o treime din toți sponsorii turneului în 2022.”