Vineri, 19 septembrie 2014, Cris-Tim, in parteneriat cu Institutul KAIZENreg; Romania, a sustinut la Hotel Marriot, conferinta de presa Management de succes pentru business-ul romanesc, in perioada de criza. Sistemul KAIZENreg; a fost introdus de catre Cris-Tim in august 2013, cu focus pe unitatea de productie de la Filipeordm;tii de Padure. In prezent, intreaga activitate a producatorului de mezeluri se bazeaza pe reducerea continua a pierderilor ?si a risipei ?si pe dezvoltarea unei culturi a performantei.Sistemul de Management KAIZENreg; a contribuit in cazul Cris-Tim la creordm;terea productivitatii, diminuarea pierderilor tehnologice, scaderea timpului de productie, reducerea costurilor ?si la imbunatatirea fluxurilor ?si a proceselor de productie. De asemenea, a crescut implicarea angajatilor in identificarea ?si solutionarea problemelor din procesul tehnologic. Radu Timis, CEO Cris-Tim, a marturisit ca a inceput sa implementeze sistemul Kaizen in fabrica de lactate, iar primul lucru pe care l-a facut a fost sa identifice pierderile. Acum, oamenii la munca sunt relaxati, comunica intre ei, lucreaza in echipa, dar in fiecare zi rezolva vreo 50 de probleme. In primul rand, sunt motivati si de rezultate. Noi, pe primele 7 luni, am crescut cu 17% cifra de afaceri, iar rezultatele financiare au crescut cu 50%. Intrebat fiind cum a reusit sa ajunga la aceste performante in perioada de recesiune, carea fost minunea, dl Radu Timis a precizat: Minunea e ca schimbarea a venit de la mine. Ne-am despartit de o serie de colegi care nu pot lucra in armonie. Am preferat atunci sa ne strangem mana si sa ne despartim, pentru a nu creea dizarmonie. Am investit 6 milioane euro anul acesta, dar investim dupa principiile Kaizen: cea mai mare investitie a noastra este in oameni. Insa dl Radu Timis recunoaste ca, desi schimbarea a inceput cu el, de la exemplul lui personal, o impotrivire foarte mare impotriva acestor schimbari a gasit-o tocmai la managerii de top, si nu la muncitorii simpli. Noi, romanii, in ADN-ul nostru, suntem putin dezordonati, n-avem consistenta, facem lucrurile dupa ureche si nu avem principii clare de viata. Ori, teoria Kaizen presupune tocmai reguli foarte clare pentru a te autodepasi, autoevaluare, performanta, o schimbare de mentalitate, dar toate acestea in armonie cu tine si cei din jurul tau. O alta companie care aplica principiile Kaizen, este Sunimprof -Rottaprint, companie romaneasca cu sediul in Apahida, judetul Cluj, care produce etichete autoadezive si a ajuns sa detina o cota de piata de 31,33%, fiind cea mai importanta tipografie flexografica din Romania. De cand a implementat sistemul Kaizen, a crescut productivitatea cu 25%. Ciprian Gradinaru, manager Kaizen la Supremia Grup, sustine ca firma lor a inceput impelemtarea Kaizen acum patru, cand si-au dat seama ca au nevoie de un sistem de management bine structurat si bine definit. Supremia, care este liderul pietei romanesti de condimente si ingrediente alimentare, are 250 de angajati si o cifra de afaceri de 35 milioane euro. Din 2011, gratie managementului Kaizen, a crescut productivitatea cu 50% ci cifra de afaceri cu 8 milioane euro. De altfel, am fost prima companie care a imbratisat conceptul de Kaizen prin armonie, se mandreste Ciprian Gradinaru. Institutul KAIZENreg; este o organizatie globala de consultanta in Managementul Imbunatatirii Continue a performantei organizationale ?si individuale, care opereaza in 30 de tari din Europa, America, Asia-Pacific ?si Africa. A fost creat de Domnul Masaaki IMAI in Japonia, in anul 1985. Institutul KAIZENreg; Romaniaa luat fiinta in anul 2004 ?si ofera companiilor romaneordm;ti consultanta ?si instruire pentru implementarea Sistemului de Management KAIZENreg;, prin creordm;terea continua a performantei in calitate, costuri, punctualitate, motivarea personalului, siguranta ?si securitatea muncii, tehnologie ?si protectia mediului inconjurator. Sistemul de Management KAIZENreg; contribuie la succesul de ansamblu al unei companii. Bazat pe Sistemul de Productie Toyota, acesta este focalizat pe reducerea continua a pierderilor ?si a risipei din cadrul unei companii.