Platforma multi-categorie Glovo care oferă acces la o varietate mare de produse, prezintă cu ocazia aniversării a 10 ani de la apariția trendului Veganuarie (vegan + ianuarie), prin care oamenii sunt încurajați să renunțe pe întreg parcursul lunii la consumul produselor de origine animală, principalele tendințe în rândul românilor privind consumul preparatelor vegane.
Potrivit datelor Glovo, România se situează pe locul al doilea la nivel global în ceea ce privește consumul produselor vegane, din cele 25 de țări în care operează Glovo, după Spania.
Comenzile de preparate vegane au crescut în 2023 cu peste 8% față de 2022, 77% dintre acestea provenind de la restaurante, în timp ce 23% sunt comenzi plasate de la supermarket.
De asemenea, 35% dintre partenerii Glovo care furnizează produse vegane sunt business-uri mici, locale.
La nivel național, numărul partenerilor care pregătesc preparare vegane a crescut cu 21%. În același timp, la nivel global comenzile de mâncare vegană au crescut anul trecut cu 6.6% față de 2022.
Comparativ cu anul anterior, românii au cheltuit cu 12% mai mult pentru mâncare vegană în 2023. Prânzul este perioada preferată din zi în care sunt efectuate cele mai multe comenzi, 29% dintre acestea fiind realizate în intervalul orar 11:00 – 13:00.
Totodată, în topul orașelor cu cea mai mare creștere a comenzilor pentru acest tip de produse se numără Râmnicu Vâlcea, Mediaș, Târgoviște, Vaslui și Alba Iulia, unde apetitul pentru preparatele vegane este din ce în ce mai mare.