Repere

252

Moody's: Creșterea costurilor la energie va diminua piața alimentelor congelate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Creșterea costurilor cu energia ar putea avea un impact mai puternic pe piața alimentelor congelate, în timp ce comercianții cu amănuntul specializați în mare parte în produse alimentare ”ambientale” vor avea un impact mai mic, relevă un nou raport publicat de Moody's.

Creștere foarte mare a prețurilor

Potrivit raportului, creșterea costurilor cu energia îi va afecta cel mai tare pe specialiștii în alimente congelate, costurile de refrigerare reprezintă aproximativ 73% din consumul de energie electrică al unui comerciant cu amănuntul alimentar, mult mai mare decât iluminatul (7%), ventilația (6%) și gătitul (6%), cu anumiți comercianți mai expuși decât alții din această zonă.

Acesta a spus că firme mari, precum Picard și Islanda, au cheltuit aproximativ 1,5% din veniturile lor totale pe costurile energiei în 2021, ceea ce a fost înainte de vârfurile energetice din acest an.

Moody's a retrogradat recent Islanda de la B3 negativ la B2 stabil, deoarece consideră că ratele sale de credit se vor slăbi semnificativ din cauza creșterii costurilor de intrare și energie.

Prețurile alimentelor proaspete vor crește și ele

Pe lângă impactul asupra comercianților cu amănuntul, Moody's se așteaptă, de asemenea, că prețurile alimentelor proaspete vor crește în continuare în această iarnă, deoarece costul încălzirii serelor consumatoare de energie va continua să crească.

Potrivit ABN Amro, costurile cu energia reprezintă aproximativ 20% până la 30% din costurile cultivatorilor olandezi cu efect de seră, operatorii de sere fiind temători de impactul pe care prețurile mari la gaz și electricitate îl vor avea asupra operațiunilor lor.

Împreună cu influența pe care costurile mai mari ale îngrășămintelor și transportului o au asupra prețurilor alimentelor, o creștere a costurilor alimentelor proaspete va influența probabil marjele comercianților și calitatea creditului, deoarece creșterile abrupte ale prețurilor vor fi dificil de transmis clienților finali, Moody's. spus, mai ales că puterea de cumpărare a consumatorilor se deteriorează.

„Expunerea la creșterea prețului energiei variază, de asemenea, în funcție de capacitatea comercianților cu amănuntul de a absorbi costurile”, se arată în document. „În rest, fiind egale, companiile cu marje EBITDA mai înguste, cum ar fi comercianții britanici Wm Morrison Supermarkets Limited și Bellis Finco plc (alias Asda) vor găsi acest lucru mai dificil”.

Răspândire geografică

Pentru comercianții cu amănuntul cu o amprentă geografică mai mare, în special în afara Europei, impactul va fi diminuat, a adăugat Moody's – Carrefour și Casino, de exemplu, au operațiuni mari în America Latină, unde guvernele reglementează de obicei tarifele de energie electrică.

În plus, Ahold Delhaize are o prezență considerabilă în SUA (aproximativ 62% din veniturile sale totale din 2021), unde costurile cu energia nu cresc la fel de rapid.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2