TehnologiiRepere

139

Murfatlar se promoveaza cu fonduri europene

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Proiectul Asociatiei Producatorilor de Vin si Produse Vitivinicole Dobrogea este unul dintre cele 20 de proiecte aprobate saptamana aceasta de Comisia Europeana, avand ca scop promovarea produselor agricole in UE si tarile terte, se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene. In prezent, APVPV Dobrogea are urmatorii membri: Murflatlar Romania SA, Fermele Murfatlar SA, Vinuri Dobrogene SRL, Fruvisat SA, Viticola SA, Piatra Ostrov SRL, Fruvimed Medgidia SA, Murfatlar International Trading SRL. In cadrul asociatiei, cel mai cunoscut brand este cel al vinurilor Murfatlar. Comisia Europeana a aprobat saptamana 20 de programe destinate sa promoveze produsele agricole in Uniunea Europeana si in tarile terte. Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt prevazute cu un buget total de 46,5 milioane EUR, la care UE contribuie cu 23,3 milioane EUR. Programele selectate acopera diverse categorii de produse, cum ar fi produsele de calitate DOP, IGP si STG , produsele ecologice, fructe si legume proaspete, vinuri, lapte si produse lactate, flori, fructe si legume prelucrate, cereale si orez procesate, etichetarea oualor, precum si combinatiile de diferite categorii de produse. tarile terte si regiunile vizate sunt: America de Nord, Rusia, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, India, America Latina, Norvegia, Azerbaidjan, Belarus si Turcia. Masurile finantate pot consta in relatii publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniaza in mod deosebit avantajele produselor din UE, in special in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritiva, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator. Aceste masuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente si targuri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate DOP , indicatii geografice protejate IGP si specialitati traditionale garantate STG , informatiile privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si privind agricultura ecologica, precum si campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate v.c.p.r.d . UE finanteaza pana la 50 % din costul acestor masuri pana la 60 % in cazul programelor de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau in cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool , restul costurilor fiind suportate de catre organizatiile profesionale sau interprofesionale care au propus programele respective si, in unele cazuri, de asemenea, de catre statele membre in cauza. Pentru a participa, organizatiile profesionale interesate isi prezinta propunerile statelor membre mdash; exista doua perioade de depunere. Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selectionat, impreuna cu o copie a fiecarui program. Dupa aceea, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2