Piata apelor imbuteliate, care a consemnat o scadere in volum in prima parte a anului din cauza vremii nefavorabile ?si a puterii de cumparare scazute, devine din ce in ce mai aglomerata din cauza ambalajelor mari, de cinci litri sau chiar mai mari care atrag de cele mai multe ori romanii datorita pretului mai scazut per litru. La nivel total - bauturi racoritoare ?si apa imbuteliata - remarcam in primul trimestru o tendinta de creordm;tere a volumului achizitionat la un act de cumshy;parare la 5,5 litri , in detrimentul frecshy;ventei. Acest fenoshy;men poate fi inshy;fluenshy;tat ?si de amshy;bashy;lashy;jele din ce in ce mai mari care apar pe piata, adica upsishy;zing, se arata intr-un studiu transmis ZF de catre comshy;pania de cercetare de piata GfK. Daca pe piata bauturilor racoshy;rishy;toare tendinta este de apropiere de trei litri PepsiCo a lansat un ambalaj la 2,75 litri, iar mai multe branduri locale de pe segshy;mentul economic de pret se gasesc ?si in ambalaj la trei litri , pe piata apelor imbuteliate trendul se indreapta catre ambalaje mari de cinci litri sau chiar de zece litri, jucatorii mizand in primul rand pe puterea de cumparare scazuta a romanilor.Primul producator care a intrat pe piata cu varianta de PET la cinci litri pentru apa minerala plata a fost Apemin Zizin din Braordm;ov in 1998, iar dupa el au urmat ?si alti producatori. Mai multe, pe ZFCorporate