189
Vanzarile snacks-urilor in Europa s-au pastrat in forta anul trecut, creand un sentiment conservator de cercetare si dezvoltare in intreaga industrie, au spus reprezentantii Asociatiei Europene a Snacks-urilor ESA , informeaza Food Navigator. Sebastian EMIG, director-general al ESA, a declarat ca rezistenta continua in piata a stimulat o altfel de abordare de business. quot;Avem o crestere buna in comparatie cu alte sectoare alimentare - nu am fost foarte afectati de conditiile economice nefericite ... In general acest lucru a dus la un fel de, ceea ce as spune, abordarea traditionala, conservatoarequot;, a adaugat acesta. quot;Pe langa ocazia speciala a Cupei Mondiale, nu am mai vazut astfel de serie mare de produse noi dezvoltate. Am vazut o serie de noi evolutii, cum ar fi noi forme in sectorul extrudat si unele produse noi care depind de noi tehnici de productie, cum ar fi produse expandate ... Dar as spune ca, in general, a fost un trend puternic de cresterequot;, a spus el. Inovatiile inregistrate pe piata snacks-urilor a fost doar un fel de testare a apelor in stanga si in dreapta, a adaugat acesta. Recoltele reduse de cartofi au fost o lupta pentru producatorii de snacks-uri, spun reprezentantii ESA. EMIG a spus ca in timp ce producatorii de snacks-uri au vazut untrend puternic in afacere, o provocare in 2014 au fost materiile prime, cum ar fi cartofii, nucile si uleiul. Cartofii, de exemplu, au experimentat o recolta proasta si aceasta a fost cea mai mare marfa pentru procesatorii de snacks-uri. quot;Acest lucru a afectat putin [Producatori] la plasarea produselor pe piata, dar cred ca au inregistrat destul in veniturile lor. In timp ce climatul se dezvolta si daca mediul are conditii fructuoase, am putea vedea un pic mai multa inovatie. quot; Producatorii de snacks-uri ar putea inova cu diferite materii prime, a spus Emig, desi snacks-urile obisnuite din cereale in Europa vor ramane o mica nisa.