Repere

174

Piata globala a frigului alimentar valoreaza 63 de miliarde de dolari

autor

MeetMilk.ro

distribuie

quot;Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficienta a valorii nutritive a fructelor si legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale si au avut ca rezultat marirea termenul de valabilitate a produsului. Toti acesti factori au impulsionat popularitatea fructelor si legumelor congelate in randul consumatorilor. Avand in vedere, mediul dinamic si competitiv din piata, inovarea de produs este o cheie a succesului pe piataquot;, a declarat pentru punlicatia Food Product Design, David Holt, seful diviziei de Fructe si Legume congelate a companiei Optifreeze. Dar, afirmatia este valabila pentru toata industria alimentara mondiala, de vreme ce, numai in prima jumatate a acestui an s-au investit peste doua miliarde e dolari in noile tehnologii de congelare. Un raspuns la provocare Numai Nestleacute;, a investit recent 53 de milioane de dolari intr-un nou spatiu de productie si depozitare a produselor refrigerate. Mai mult decat atat, Nestleacute; a investit suplimentar alte de milioane destinate unui nou centru de cercetare, care va fi desemnat ca produs global Technology Center PTC , dedicat cercetarii alimentelor congelate si refrigerate, si va deservi afacerile Nestleacute; la nivel mondial. Constructia a devenit operationala in aceasta vara, Centrul de cercetari gazduind birouri si laboratoare pe o suprafata de 144.000 mp si cca. 100 de cercetatori. Rarpunzand provocarii, cei de la Orkla nu stau cu mainile in san. OptiFreeze Orkla investeste puternic in cercetare si inovare: quot;Inovatia este instrumentul principal prin care Orkla isi asgura cresterea profitului. In urmatorii ani, pentru Orkla, investitia in cercetarea tehnologiilor de frig se va accentua si va ramane prima prioritate. Toti angajatii vor lucra in continuu, pentru a se asigura ca brandurile locale sunt prima alegere a consumatorilorquot;, a declarat pentru sursa citata Diane Stockhausen, manager de dezvoltare, aceea care a adaugat: quot;Anul Nou 2015 este deja plin de evenimente, cum ar fi, inugurarea de noi linii tehnologice pentru productia si stocarea alimentelor congelate si refrgerate, facand progrese pe mai multe fronturi. Actionarii companiei doresc sa largeasca si sa aprofundeze cunostintele din zona tehnologiilor de congelare si refrigerare, pentru dezvoltarea si mai accentuata a produselor din gamele Eda, Rei, si Kasia, in care au fost testate o serie de legume, fructe, fructe de padure si radacinoase, pentru a ne dezvolta o harta a produselor care pot fi usor tratate cu tehnologiile noastre de frig. Dar, mai mult decat atat, reusim sa marim furnizarea tehnologiilor OptiFreeze, in beneficiul companiei. Cercetari de piata OptiFreeze va efectua, de asemenea, proprile analize de piata, cu scopul de a defini care produse au o mai mare acceptare pe piata alimentara mondiala, nu in ultimul rand, urmarind scopul de a identifica produsele care au potentialul cel mai mare, pentru a oferi cele mai mari profituri. Un alt scop este acela de a extinde si aprofunda cunoasterea diferitelor piete si companiile care vor utilza tehnologiile OptiFreeze. Exemple, in acest sens, sunt companiile producatoare de alimente congelate si refrigerate, companiile furnizoare de produse proaspete congelate, tehnologii de refrigerare si de panificatie, precum si companii de patiserie, care produc deserturi si prajituri. Structura industriei produselor congelate Industria produselor alimentare congelate poate fi impartita in doua segmente. O parte este formata din companii care se specializeaza in congelari individuale de legume, fructe si fructe de padure. Cele mai mari companii e acest gen sunt situate in Belgia si tarile de Jos, cu specificatia ca Olanda s-a specializat in legume si cartofi. Aceste intreprinderi ofera, de obicei, amestecuri standard si personalizate. A doua parte consta in producatorii de marci private, care ofera o selectie larga de produse de marca. Acestea apartin de multe ori la diferitelor grupuri internationale. Exemple sunt Findus si Procordia grupul Orkla , in timp ce Dafgaring;rd este o afacere de familie. Aceste companii cumpara cele mai multe dintre ingredientele lor congelate, de la furnizori specializati. Findus congeleaza, de asemenea, legume cultivate in mod direct. Un al treilea este furnizor intermediar este, de exemplu, Alimente Impex din Helsingborg, care exporta mazare si fructe de padure si importa o mare varietate de legume congelate, fructe si fructe de padure. O piata fragmentata Piata globala a alimentelor congelate este foarte fragmentata. Marile companii multinationale se confrunta cu o concurenta intensa din partea companiilor locale, in ceea ce priveste ofertele de pret. Cele mai importante companii care opereaza pe piata produselor alimentare congelate, la nivel mondial, sunt: Amy Kitchen Inc., Unilever Plc, McCain Foods, Maple Leaf Foods Inc., H. J. Heinz, Food Company Schwan, Conagra Foods, Inc., Nestle, Tyson Foods Inc Allens, Inc, Ajinomoto Co Inc, General Mills Inc, Birds Eye Foods, Inc., Islanda Foods Ltd. Europa se contureaza ca un lider de piata in produsele alimentare congelate si toate aspectele legate de igiena. Batranul continent a aparut ca lider regional, cu peste o treime din veniturile totale. Dependenta consumatorului de starea de igiena, referitoare la produsele alimentare congelate, avut un impact pozitiv asupra cresterii pietei europene. Insa, si piata lantului de frig din China este in crestere, deoarece serveste ca o piata profitabila pentru furnizorii de servicii din SUA, pentru investitii in infrastructura lantului de frig, precum si ca urmare a reglementarilor de e-commerce si de siguranta alimentara introduse de guvernul chinez. La randul ei, piata globala de transport refrigerat este in crestere. In America de Nord si Europa, camioane frigorifice, autoutilitare, remorci ofera flexibilitatea de a livra bunuri in mai multe locatii, la timp. Cererea consumatorilor de alimente proaspete, prin cumparaturi on-line, a crescut, declansand cresterea afacerilor transportatorilor frigorifici. Containerele frigorifice transportate pe cale maritima contribuie si ele la cresterea volumului de afaceri, determinand si modificari tehnologice menite sa mareasca termenuele de valabilitate a alimentelor perisabile. La nivel global, piata rece a carnii si a fructelor de mare are ponderea cea mai mare, urmata de lapte, deserturi congelate, fructe si legume.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2