256
Produsele durabile au dominat lista retailerilor care au câștigat premiile internaționale „Salute to Excellence” din 2022 de la PLMA, pentru inovație și calitate în categoriile private de produse alimentare, vin și non-alimentare.
„Numărul mare de produse durabile și ecologice demonstrează angajamentul comercianților cu amănuntul față de o planetă mai ecologică”, a declarat Peggy Davies, președintele Asociației Producătorilor de Marca Privată.
Cele 78 de produse alimentare și nealimentare premiate au fost selectate de jurați internaționali, inclusiv foști retaileri, bucătari, nutriționiști și jurnaliști.
Aproape 450 de produse introduse în ultimul an, de 51 de retaileri din 20 de țări, au fost supuse examinării.
Din cele 78 de premii, 27 au fost acordate comercianților cu amănuntul din Germania (14) și Italia (13), în timp ce Franța și Țările de Jos au câștigat câte opt premii.
Restul de 35 de premii au fost împărțite între retaileri din Irlanda, Scandinavia, Peninsula Iberică, Turcia, Africa de Sud și China.
Lanțul german de farmacii Dirk Rossmann a plecat cu cel mai mare număr de premii (șapte), pentru inovație în categoriile alimentare și non-alimentare.
A fost urmat de Monoprix din Franța, Aldi din Țările de Jos, Musgrave Retail Partners din Irlanda și Woolworths din Africa de Sud, cu cinci premii fiecare.
Magazinele MD din Italia, Eroski din Spania, Globus Markthallen din Germania și Carrefour din Türkiye au fost premiate cu patru premii fiecare.
La categoria alimente, produsele câștigătoare au inclus Sosul de Paste Garant de la Axfood cu Grana Padano și Lămâie, Salata Proaspătă Gourmet cu Compartimente Proaspete de la Eroski și Foie Gras de Canard de la Monoprix, printre altele.
La categoria non-alimentare, produsele câștigătoare au inclus, printre altele, concentratele de curățare Eco Freude Refill de la Dirk Rossmann și tampoanele demachiante lavabile și reutilizabile, de la Monoprix.
Premiile internaționale de vin „Salut excelență”.
Premiile internaționale „Salute to Excellence” au prezentat și vinuri de marcă privată.
Au fost luate în considerare peste 80 de vinuri de la 13 retaileri din șapte țări. Vinurile au fost judecate după varietate, stil și denumire – pentru cea mai bună calitate și cea mai bună valoare – în 16 categorii.
O mențiune specială a fost acordată pentru ambalajele inovatoare. Judecătorii au inclus un Master of Wine, somelieri, scriitori de vinuri și profesioniști din industria retailului.
Retailerii olandezi au câștigat 18 premii de vin în total. Italia și Spania s-au clasat pe locul al doilea, cu cinci premii fiecare, iar Portugalia a fost recunoscută de trei ori.
Danemarca, care a participat pentru prima dată la competiție, a câștigat un premiu de cea mai bună calitate în vinurile roșii franceze și germane pentru La Croix Jocas 6.0 Ventoux A.O.P. de la Dagrofa. 2016.