218
După cum notează ConfectioneryNews, la o întâlnire recentă a „Ambasadorilor aromelor” europeni, un grup pasionat de profesioniști în arome care servesc ca purtători de cuvânt ai industriei, au fost lansate patru noi bomboane cu conținut redus de zahăr, folosind ingrediente tipice disponibile pe continent.
Virtual FlavourDay a fost organizată de Asociația Europeană a Aromelor (EFFA), iar obiectivul principal al evenimentului a fost explorarea rolului gustului în alimente.
Gustul este adesea menționat ca unul dintre principalii factori care influențează alegerile consumatorilor.
Și evenimentul a încercat să meargă un pas mai departe și să ne gândim împreună la ce poate însemna asta, cum gustul poate ajuta să fim un motor pentru alegeri mai durabile și mai conștiente, permițând consumatorilor să aleagă un produs care este bun pentru ei, bun pentru planetă. , dar și gustoasă și plăcută.
Evenimentul online a atras peste 360 de participanți și a fost salutat un succes de către EFFA Communications Board Liaison și fostul președinte EFFA, Antoine Kastler, care a evidențiat aspectul pasiunii industriei aromelor și a oamenilor săi.
De asemenea, el a mulțumit voluntarilor EFFA în anul care marchează cea de-a 60-a aniversare a Asociației.
Pentru a însoți cele patru bomboane diferite create de arome, compozitorul Adriano Galante a creat melodii pentru fiecare dintre ele, astfel încât participanții să poată gusta bomboanele una câte una în timp ce ascultă muzica.
Kastler a reamintit, de asemenea, extinderea paneuropeană a evenimentului și a spus: „În general, Flavour Days au fost legate de un oraș, dar de data aceasta, din cauza circumstanțelor excepționale din ultimii doi ani, am decis să o facem virtual, ceea ce ne-a permis pentru a face o zi cu adevărat europeană a aromei. Suntem cu adevărat bucuroși să avem alături de noi case de arome, autorități, clienți și asociații din toată Europa și chiar dincolo."
Evenimentul a început cu un discurs principal care a explorat tendințele viitoare și nevoile și așteptările consumatorilor când vine vorba de gust.
Regina Maiseviciute Haydon, Global Food and Drink Analyst la Mintel, a subliniat că gustul excelent și noile arome atrăgătoare sunt câțiva dintre factorii de bază care stimulează interesul și implicarea clienților atunci când vine vorba de nevoile lor din spatele alegerilor de arome.
Inspirația ingredientelor a venit și dintr-o campanie EFFA pe social media #TheFlavourofEurope, iar participanții la Virtual Flavour Day au avut șansa de a face parte dintr-un joc senzorial, scriind într-un nor de cuvinte ceea ce credeau că conțin bomboanele Flavour of Europe.
Într-o sesiune specială Flavour of Europe, a fost convocată o discuție pe tema „Când sustenabilul se întâlnește cu gustosul: le putem avea pe toate?”
Panelul a fost moderat de Florence Rason și a prezentat Alexandra Nikolakopoulou, șefa unității Strategie de la fermă la furculiță la DG SANTE, Comisia Europeană; Dr Betty Chang, șeful de echipă pentru Consumer Insights la Consiliul European pentru Informații Alimentare (EUFIC) și Alice Ravenscroft, șefa de politici la Good Food Institute.
Sesiunea a discutat despre importanța unei tranziții către o dietă durabilă și despre ce poate determina consumatorii la aceasta. Rolul gustului a fost evidențiat ca ceva care poate ajuta consumatorii să evite să facă sacrificii atunci când aleg un produs sustenabil sau sănătos – pentru a avea ce este mai bun din ambele lumi.
Mai multe informații despre Aroma Europei, poveștile ingredientelor alese și despre echipa de aromători care le-au creat, găsiți pe site-ul EFFA.