149
Publicatia franceza dedicata consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez sa permita adoptarea unui cod de culoare pe partea frontala a ambalajului privind etichetare nutritionala ca quot;un antidot la marketing-ul produselor alimentarequot; in urma unui studiu realizat si care sustine eficacitatea acestui cod, informeaza Food Navogator. Studiul, realizat in colaborare cu organizatia consumatorilor UFC, a examinat modul in care sistemul de codificare de culori - propus de profesorul Serge Hercberg la inceputul anului 2014 - ar lucra pentru 300 de produse alimentare. Autorii a spus ca schema nu a fost doar un instrument util pentru a ajuta consumatorii sa aleaga optiuni mai sanatoase, dar, de asemenea, sa evite stigmatizarea oricarei categorii de alimente speciale. quot;Studiul demonstreaza eficacitatea acestui sistem pentru a identifica valoarea nutritiva a alimentelor, si, in general pentru a pune impreuna o dieta echilibrata in fiecare ziquot;, au declarat reprezentantii UFC-Que Choisir.quot; Prin urmare, UFC-Que Choisir solicita acest lucru care ar trebui sa devina modelul oficial de etichetare simplificat de lege.quot; Grupurile de consumatori sugereaza ca modelul ar trebui sa devina codul oficial de etichetare nutritionala in partea frontala a ambalajului in cadrul unui act de Sanatate Publica propus, pentru a fi utilizate in mod voluntar de catre producatorii de produse alimentare si bauturi. Ei o numesc un antidot eficient la marketingul nutritional, aratand cu degetul spre comercializarea produselor care contin pe ambalaj quot;sare redusaquot; sau quot;grasimi redusequot;, si produse care supra-accentueaza importanta unui anumit nutrient, care poate induce in eroare consumatorii crezand ca un produs este sanatos cand defapt acesta nu este asa. Codificarea folosind culorile ia in considerare grasimi saturate, zahar, sare si calorii - si, in anumite circumstante proteine, fibre, fructe, legume si nuci - si combina rezultatele pe o scara de cinci puncte, cu puncte colorate verde, galben, portocaliu, roz sau rosu. Un punct rosu indica un produs care ar trebui sa fie consumate rar sau in cantitati limitate, in timp ce un punct verde indica faptul ca acel produs ar trebui sa fie consumat zilnic sau in cantitate mai mare.