Repere

153

Romsys, in Top 3 al integratorilor de sistem din tara

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Aura Alexa Ioan: Romsys, in Top 3 al integratorilor de sistem din tara! Interviu cu Domnul Razvan Olteanu, Deputy CEO- Romsys Romsys implineste 20 de ani de activitate. Compania s-a impus in scurt timp drept unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii ?si servicii informatice, dovedind capacitate ?si experienta in conceperea ?si implementarea de solutii informatice ?si de comunicatii complexe, pe o gama variata de platforme software, hardware ?si de retea, clasandu-se in prezent in Top3 Integratori de Sistem din Romania. Ca o recunoastere a prefesionalismului de care dau dovada specialistii Romsys, compania a devenit si unul dintre furnizorii agreati de NATO, in urma colaborarii fructuoase cu Lockheed Martin. Domnul Razvan Olteanu, Deputy CEO- Romsys, ne-a vorbit despre pa?sii facuti, in cei 20 de ani de activitate, spre acest succes de prestigiu al firmei. Romsys a livrat peste 3.500 de proiecte IT, adica15 proiecte pe luna! infoALIMEN Magazin: Care a fost drumul parcurs pana acum si care au fost cele mai mari provocari depasite? Razvan Olteanu: Am evoluat continuu in acesti 20 de ani, perioada in care Romsys a livrat peste 3.500 de proiecte IT, ceea ce inseamna, in medie, 15 proiecte de specialitate lunar. Multe dintre proiecte au fost premiere pe piata locala. In 1994, am fost primul integrator care a implementat un sistem core-banking in Romania, iar in 1995 am realizat implementarea Sistemului National Medical de Urgenta. In 2000, peste 60 de universitati din tara beneficiau de un sistem de management financiar implementat de Romsys, iar astazi, in urma proiectului realizat pentru Oficiul National al Registrului Comertului, cetatenii romani au peste 30 de servicii electronice la dispozitie. In plus, recent, compania a devenit si unul dintre furnizorii agreati de NATO, in urma colaborarii fructuoase cu Lockheed Martin. Punctul de inflexiune major al Romsys, in toata aceasta perioada, a fost la inceputul anilor 2000, timp in care compania a inteles necesitatea competentelor interne si a reusit la timp sa le creeze, iesind pe piata cu solutii proprii, capabile sa aduca valoare adaugata insemnata. In foarte scurt timp, Romsys a devenit singurul integrator din Romania care are capabilitati de livrare a proiectelor integrate in proportie de peste 70% pe seama acestor competente. Mai mult, clientii prefera modelul de business Romsys, de tipul one-stop-shop, deoarece implica un singur partener, o singura negociere, astfel incat se pot evita riscuri suplimentare de implementare sau de natura juridica. Romsys este membra a grupului austriac New Frontier Holding infoAM: Care au fost principalele etape de dezvoltare? R.O.: Cea mai importanta etapa de dezvoltare a inceput odata cu 2007, cand Romsys a devenit membra a grupului austriac New Frontier Holding, un jucator relativ tanar pe piata solutiilor IT din Europa Centrala si de Est. Dupa 2007, schimbarile din interiorul Romsys au fost majore din toate punctele de vedere, board-ul Romsys a fost inlocuit in proportie de 70%, iar rezultatele nu au intarziat sa apara. infoAM: Cum ati reusit sa captati increderea partenerilor de afaceri? R.O.: Un element relevant, care a contribuit la consolidarea si la cresterea business-ului Romsys, a fost si este gradul mare de retentie a clientilor, indicator care pentru companie reprezinta principala masura de satisfactie a partenerilor. Faptul ca Romsys are in portofoliu o baza considerabila de clienti fideli conteaza enorm atat pentru imaginea si cartea noastra de vizita, dar si pentru veniturile noastre. Pastrarea clientelei pe termen lung intr-o tara ca Romania, unde lucrurile au fost si sunt atat de volatile si imprevizibile, reprezinta o performanta notabila pentru parcursul companiei de 20 de ani. Avem un portofoliu semnificativ de clienti infoAM: Care sunt domeniile carora se adreseaza serviciile Romsys si care sunt principalele coordonate de activitate? R.O.: Romsys a derulat in cei 20 de ani de experienta, peste 3.500 de proiecte de succes in principalele sectoare ale economiei: financiar-bancar, utilitati, telecomunicatii, sectorul public, aparare ?si sanatate ?si nu in ultimul rand sectorul industriilor. Pentru sectorul de industrie si productie, Romsys ofera solutii de infrastructura, solutii de comunicatii, solutii software si solutii SAP. Referintele majore in industria alimentara si retail sunt: Cora Romania, Carrefour Romania, 7 spice Vel Pitar , Ion Mos, Danone Romania, Kraft Romania, Coca-Cola, Nestle, Pepsi, Auchan, etc. infoAm: Cum ati putea descrie echipa Romsys? R.O.: Ne place sa credem ca suntem agili, ca ne miscam cu discernamant, ca suntem flexibili si avem imaginatie. Cu siguranta, fara astfel de reflexe am fi supravietuit greu sau am fi pus lacatul pe usa. infoAM: Care sunt performantele economice dar si tehnic-profesionale la care a ajuns compania Romsys, dupa 20 de ani? R.O.: Cifra de afaceri a companiei a variat interesant in ultimii ani, crescand de la 24,5 milioane euro in 2009 la 42 milioane euro in 2010 si la 64 milioane euro in 2011. Anii din urma, 2012 si 2013, au adus o incetinire a acestei evolutii, pana la 50-52 milioane euro. Secretul major al succesului nostru a fost increderea actionarilor in managementul din Romania, libertatea de a decide pe plan local, ceea ce permite companiei un dinamism extraordinar, dinamism care se reflecta atat in interiorul Romsys, cat mai ales asupra afacerilor clientilor. infoAM: Care sunt proiectele de viitor? R.O.: Pe langa tintele si obiectivele de business clasice, compania urmareste o schimbare a modelului de business, prin anticiparea corecta a tendintelor pietei, care imping tot mai mult companiile catre zona de digitalizare. In prezent, 60% dintre veniturile Romsys provin din vanzarea de solutii si servicii si, prin concentrarea tot mai mare pe solutiile proprii, compania isi propune sa majoreze aceasta pondere in cel mai scurt timp. De altfel, Romsys se afla in plin proces de digitalizare si transforma o parte considerabila din business in procese virtuale, online si digitale. infoAM: Va multumim!

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2