TehnologiiRepere

231

Spania propune restricții dure pentru publicitatea la alimentele junk

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Spania propune interzicerea influencerilor, sportivilor celebri și prezentatorilor de televiziune să facă reclame la alimente sau băuturi bogate în grăsimi, sare sau zahăr, informează FoodNavigator.

În copilărie, băutura mea răcoritoare preferată a fost cea de portocale

Dar când Brittany Spears a început să danseze și să cânte pe televizoare, bând Pepsi, părerile copiilor lumii s-au schimbat. Starul pop semnase un contract profitabil cu producătorul de băuturi și gustări pentru a deveni purtător de cuvânt oficial. Data viitoare când am stat în fața frigiderului cu bar cu lapte, am ales Pepsi.

Spears a „influențat” înaintea erei rețelelor de socializare, iar alți tineri de 14 ani din jurul meu o făceau. Nu am stat mult timp în trenul Pepsi (loialitatea mea era cu un concurent portocaliu strălucitor), dar semnarea Spears de către PepsiCo m-a determinat pe mine și, fără îndoială, pe mulți alții, să fac acea primă achiziție extrem de importantă.

Înaintați rapid câteva decenii și nu s-au schimbat foarte multe în marketingul băuturilor răcoritoare și al alimentelor nedorite.

Da, în zilele noastre dolarii din publicitate sunt cheltuiți în mare parte pe canalele de socializare, mai degrabă decât pe tipărite și televiziune, dar totuși sunt „influenți” – fie că sunt vedete pop, sportivi celebri, celebrități de la Hollywood sau senzații din social media – care promovează aceste produse.

Având în vedere creșterea nivelului de obezitate și creșterea presiunii de reglementare pentru a reduce consumul de alimente și băuturi „nesănătoase” de către consumatori, acest lucru trebuie să se schimbe.

Spania a anunțat recent planuri de combatere a influenței, ei bine... influenței, asupra generațiilor mai tinere când vine vorba de produse HFSS. Lumea ar face bine să asculte.

Spania abordează supraponderalitatea și obezitatea

Spania propune să interzică influențelor, sportivilor celebri și prezentatorilor de televiziune să facă reclame copiilor la alimente sau băuturi bogate în grăsimi, sare sau zahăr (HFSS).

Un proiect de decret, publicat de ministerul spaniol al consumatorilor și tradus de The Guardian, spunea: „Legea ar interzice aparițiile în comunicațiile comerciale ale părinților, educatorilor, profesorilor, profesioniștilor TV pentru copii, sportivilor, artiștilor, influencerilor și persoanelor sau personajelor reale sau fictive, care ar putea reprezenta un model sau un exemplu pentru acești minori, să facă reclamă la alimentele nesănătoase.”

Un influencer, în acest context, descrie o persoană cu un „nivel ridicat de influență asupra copiilor și tinerilor” din cauza „numărului mare de urmăritori” pe rețelele sociale sau digitale și care interacționează prin mesaje pe rețele, bloguri, postări, videoclipuri sau media similare.

Reprimarea reclamei la mâncarea nedorită destinată copiilor vine în momentul în care multe țări europene se confruntă cu ratele obezității.

Potrivit unui studiu din 2020 publicat în Revista Española de Cardiología, aproximativ 34% din populația spaniolă cu vârsta cuprinsă între 3 și 24 de ani este supraponderală sau obeză. Această cifră se ridică la aproape 40% în cazul copiilor între 3 și 8 ani.

Astăzi, 15% dintre copiii spanioli sunt obezi. Pentru a oferi un context, în 1984, nivelurile de obezitate infantilă erau de 3%.

Această problemă de sănătate publică nu este exclusivă pentru Spania. Într-adevăr, țările mediteraneene din jur se luptă și cu obezitatea și supraponderalitatea în rândul populațiilor mai tinere, iar peste Canal, Marea Britanie nu este diferită: conform cifrelor guvernamentale, 9,9% dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 4-5 ani sunt obezi, cu încă 13,1% supraponderali. . La vârsta de 10-11 ani, 21% sunt obezi și 14,1% supraponderali.

La nivel global, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) estimează că obezitatea aproape s-a triplat din 1975, cu peste 340 de milioane de copii și adolescenți cu vârsta cuprinsă între 5 și 19 ani fie supraponderali, fie obezi în 2016. Treizeci și nouă de milioane de copii cu vârsta sub 5 ani erau supraponderali sau obezi în 2020. .

Mulți pași în direcția corectă

Propunerea recentă a Spaniei, care încă nu a fost făcută lege, este departe de prima acțiune depusă menită să reducă ratele de obezitate. În toată Europa, diferite state membre au stabilit măsuri voluntare sau obligatorii, la fel ca națiunile aflate mai departe.

La sfârșitul anului trecut, de exemplu, ministrul spaniol al consumatorilor a declarat că intenționează să interzică reclamele pentru alimente nesănătoase care vizează publicul mai tânăr pe o varietate de canale media.

În Franța învecinată, există și restricții de publicitate, la fel ca și taxele pe băuturile dulci. Și în Germania, industria de publicitate și-a înăsprit regulile de conduită voluntare pentru publicitatea alimentară destinată copiilor. Angajamentul se aplică comunicațiilor TV, radio, tipărite și digitale și acoperă „cooperarea cu influenți”, rețelele sociale și publicitatea pe platformele video.

Și în Marea Britanie, producătorii de alimente se pregătesc pentru noile reguli HFSS, care vor vedea restricțiile media și promoționale aplicabile „produselor nesănătoase”. Legislația interzice și comercializarea unor astfel de produse la televizor (înainte de 21:00) și online.

Aceste inițiative sunt toți, pași în direcția corectă. Și totuși, sportivi, actori celebri, modele și inf luencerii – dintre care mulți sunt populari în rândul copiilor – continuă să fie în spatele mărcilor HFSS.

Grija pentru sanatate

De ce se poate face? Probabil că va trebui să examinăm soldurile bancare ale celebrităților pentru a afla. În timp ce detaliile privind plățile către influenți sunt rareori dezvăluite, s-a raportat că Spears a primit 8 milioane de dolari în 2001 în calitate de purtător de cuvânt al PepsiCo.

Mărcile plătesc cel mai mare dolar pentru publicitate, așa cum sugerează o analiză din 2017 publicată în British Medical Journal. Conform constatărilor sale, cheltuielile pentru publicitatea pentru mâncarea nedorită sunt de aproape 30 de ori mai mari decât cheltuiesc guvernele pentru promovarea alimentației sănătoase.

Aici poate intra în joc reglementarea. Și într-adevăr, Spania este pe drumul cel bun. Pe lângă propunerea interzicerii influențelor, sportivilor și prezentatorilor de televiziune de înaltă publicitate pentru alimente și băuturi HFSS, decretul său spunea că cei populari în rândul copiilor vor fi încurajați să promoveze „activitatea fizică și sănătatea, obiceiurile alimentare durabile și responsabile”.

Abordarea dezechilibrului dintre publicitatea „nesănătoasă” și „sănătoasă” și asigurarea faptului că suntem hiperconștienți de cât de multă influență au unele celebrități asupra stilului de viață al copiilor, este calea de urmat. Propunerea Spaniei este un exemplu de acțiune progresivă necesară pe tot globul.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2