TehnologiiȘtiri

166

Standarde mai stricte pentru eticheta suedeza Keyhole

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Asociatia Nationala Suedeza pentru Industria Alimentara NFA a schimbat eticheta sa pentru alimentatie sanatoasa, Keyhole care este in concordanta cu noile reguli privind nutritia, insemnand mai putina sare, mai multe proteine integrale si o gama mai larga de produse care pot purta acest logo, informeaza Food Navigator. NFA a redus cantitatea de sare pe care produsele din toate categoriile o pot contine daca vor purta logo-ul Keyhole, cu produse din carne si peste incluse in sistem pentru prima data. Dieteticianul NFA, Anette Jansson a declarat: quot;Carnea si produsele din carne contribuie la o mare parte din aportul nostru total de sare, prin urmare, este foarte pozitiv faptul ca exista in prezent o cerinta de sare pentru acest grup.quot; Recomandarile pentru continutul de grasime au fost, de asemenea mai fin reglate pentru iaurturi, margarina si creme de branza. In general continutul permis a fost ridicat, dar produsele trebuie sa contina o proportie mai mare de grasimi polinesaturate fata de grasimile saturate. Jansson a spus ca nu este atat de importanta cantitatea de grasime, ci tipul. Logo-ul se va aplica alimentelor de specialitate, cum ar fi gluten si produse fara lactoza, si extins pentru a include mancaruri ready-meal. Schimbarile vin ca raspuns la noile cercetari stiintifice din partea Comitetului Nordic pentru Nutritie NNR . quot;Sistemul Keyhole se bazeaza pe ideea de a lasa consumatorii sa aleaga cel mai bun produs disponibil pentru ei sa cumpere dintr-o anumita categorie. Acesta este motivul pentru nu exista un minim de zahar, sare sau grasimi, ci mai degraba quot;cel mai bun din categoria painequot; sau quot;cel mai bun din categoria laptequot;, a spus Jansson. Spre deosebire de alte ghiduri privind etichetarea pentru alimentatia sanatoasa, cum ar fi sistemul de atentionare din Marea Britanie care califica negativ anumite produse ca fiind nesanatoase, sistemul Keyhole este pozitiv. Rezultatul este ca producatorii beneficiaza de asociatiile pozitive ale simbolului si, prin urmare, sunt incurajati sa aduca produsele lor in conformitate cu orientarile NNR. In octombrie anul trecut, Comisia Europeana a deschis o procedura de solutionare a litigiilor impotriva Regatului Unit pentru eticheta sa de atentionare, despre care se spune ca creeaza quot;un impact negativ pentru produsele care au lumina rosie.quot;

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2