Starbucks, preshy;zent pe piata locala din 2007, va deschide o cafenea in zona Pipera, pe strada Iancu Nicolae, nr 67. Aceasta va fi a 13-a cafea din Romania a lantului, care mai opereaza locatii in Cluj-Napoca, Timiordm;oara, Constanta ?si Ia?si. Noua cafenea se numeordm;te Starbucks Reserve Strip Mall ?si este brandul high-end al retelei, care mai opereaza in Londra, Amsterdam ?si Moscova. In Capitala, Starbucks a deschis precedenta locatie in decembrie, la parterul Hanului lui Manuc, ca parte a unei strategii de reluare a expansiunii dupa mai multi ani in care a stat in stand by. Starbucks a recus ?si la inchideri, afectata de aceasta deciziei fiind cafeneaua din AFI Palace Cotroceni, informeaza Ziarul financiar. Planurile amerishy;canilor sunt ca in urmatorii cinci ani sa ajunga la 35 de cafenele in Romania. Lantul american de cafenele a obtinut in 2013 o cifra de afaceri de 7 milioane de euro pe piata locala, in creordm;tere cu 20% fata de anul precedent ?si cu 66% peste nivelul din 2010, primul an de criza pentru care exista date financiare. Mai bine de jumatate din afacerile companiei in Romania vin din vanzarile de cafea. In cafeneaua deschisa in zona Pipera, compania a anunta ca va comercializa o editie limitata, gama Reserve. In Romania, consumul de cafea este inca scazut fata de multe alte tari din lume. In Austria consumul este de 7,96 kg pe cap de locuitor, in Germania de 6,95 kg, iar in Romania de 2,3 kg pe cap de locuitor3pe an. ordf;i in estul Europei, consumul este mai mare decat la noi in tara: in Polonia consumul anual pe cap de locuitor este de 3,19 kg, iar in Bulgaria este de 2,9 kg3. Potrivitwww.qz.com1, care a preluat date Euromonitor, consumul de ceordm;ti de cafea per cap de locuitor in Romania se situeaza pe locul 30 la nivel mondial, cu 0,5 ceordm;ti pe zi, in fruntea clasamentului gasindu-se Olanda cu 2,4 ceordm;ti pe zi, Finlanda cu 1,8 ceordm;ti pe zi ?si Suedia cu 1,3 ceordm;ti pe zi. De?si nu este un produs de lux, in Romania inca se mai aplica acciza la produsele de cafea, unul din factorii care contribuie la mentinerea consumului de cafea pe cap de locuitor la o cota atat de redusa, fata de celelalte tari din Uniunea Europeana ?si din lume.