Repere

169

Structura vizibilitatii marcilor romaneordm;ti de vinuri

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Valeriu Cotea, preordm;edintele Patronatului Viei ?si Vinului, este de parere ca vinul este cel mai quot;gustosquot; ambasador. quot;Se spune ca vinul este cel mai bun ambasador. Nu ordm;tiu daca este cel mai bun, dar cel mai gustos ambasador este cu sigurantaquot;, a declarat Valeriu Cotea, la Gala vinului romanesc. De altfel, vinurile romaneordm;ti au devenit adevarate branduri. Romania, jucator important in Europa In UE, exporturile de vin romanesc realizate anul trecut, au valorat circa 4,48 milioane euro, pentru o cantitate de 4,2 milioane litri. In aceea?si perioada, Romania a exportat in afara UE 1,7 milioane litri vin, in valoare de peste 3,2 milioane euro, potrivit datelor de la Ministerul Agriculturii. Interesant este ?si faptul ca unele dintre vinurile romaneordm;ti ajung peste hotare la preturi de pana la trei ori mai mari, comparativ cu cele cu care sunt vandute pe piata hotelurilor ?si restaurantelor din Romania, potrivit unor producatori din domeniu. In total, Romania a exportat in lume, anul trecut, circa 6 milioane de litri de vin, in valoare de 7,6 milioane euro. quot;Cea mai pretentioasa piata este cea din Japonia. Printre producatorii de vin se spune ca, daca reuordm;eordm;ti sa intri pe aceasta piata, atunci poti reu?si pe orice alta zonaquot;, este de parere Dumitru Tosa, vicepreordm;edinte Zarea. Acesta spune ca, de exemplu, spumantul fermentat in sticla produs de Zarea, care se vinde in magazinele din Romania cu 28-30 de lei pe sticla, echivalentul a 6-7 euro, este cumparat de japonezi cu 19 euro pe sticla. Un alt producator de vinuri, care exporta in Franta, spune ca pretul aceleia?si sticle de vin produse de el ajunge sa fie mai mare cu 15-20% in Franta, comparativ cu pretul cu care aceea?si sticla este vanduta in hotelurile ?si restaurantele din Romania. quot;Avem 17 hectare pe rod, cu un singur soi, ?si vindem 100.000 sticle pe an. Cel mai scump vin produs de noi pleaca de la noi cu un pret de 280 lei ?si poate fi gasit in reteaua HoReCa ?si magazinele specializate. Exportam in Franta 10% din productiequot;, au declarat reprezentantii Cramelor Rottenberg. Datele de la Ministerul Agriculturii arata ca principalele piete externe unde ajunge vinul autohton sunt Germania, unde anul trecut, au fost exportate vinuri in valoare de 1,36 milioane euro, urmata de Italia, cu 796 milioane euro. In tarile terte, adica in afara UE, cele mai mari exporturi, din punct de vedere valoric, au fost in primele opt luni catre China, cu o valoare de 1 milion de euro, urmata de SUA, unde au fost exportate vinuri in valoare de 978 milioane euro. Cramele Recaordm;, cel mai iubit brand din Banat Ca orice proiect nou ?si indraznet, proiectul Harta brandurilor a fost aplicat ?si in Romania, testand astfel fidelitatea ?si entuziasmul consumatorilor. Realizatorii ?si-au dorit ca rezultatele sa fie cat mai reale ?si fidele, aordm;a ca au realizat un sondaj online, unde oricine putea sa-?si propuna brandul favorit. In final, dintre brandurile cele mai populare s-a ales, tot prin vot, unul reprezentativ pentru fiecare zona a tarii. In cele din urma, in conformitate cu traditiile ?si specificul local, Harta Brandurilor a desemnat caordm;tigatoare urmatoarele branduri autohtone: Cotnari in Moldova, Murfatlar in Dobrogea, Dacia in Munteni, Raureni in Oltenia, Cramele Recaordm; in Banat, Bace Toghiere in Criordm;ana, Bazo in Maramureordm;, Bucovina in Bucovina ?si Luna Solai in Transilvania. Lansata in cadrul proiectului Romani, buni Europeni, aceasta campanie a validat Cramele Recaordm; drept cel mai iubit brand romanesc din Banat, detronand celelalte brandurile finaliste din aceasta regiune, printre care se numara: Aliphia, Timiordm;oreana, Banat, Guban. Aceasta realizare este o confirmare a legaturii dintre Cramele Recaordm; ?si comunitatea banateana, cat ?si o dovada a faptului ca promovarea unor valori, care au rezonanta la nivel local ?si european, este o strategie de marketing de succes. Premierul Hong Kong prefera 2 marci romaneordm;ti de vin roordm;u Vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltarii ?si Administratiei Publice, aflat intr-o vizita de lucru in Hong Kong, a declarat la finalul intrevederii pe care a avut-o cu ordm;eful Executivului regiunii administrative speciale Hong Kong, C. Y. Leung, ca in noiembrie, Romania i?si va relua participarea la expozitia de vinuri care are loc anual in Hong Kong. quot;Am stabilit ca Romania sa participe la expozitia care va avea loc in noiembrie, cu un pavilion serios, ?si domnul Leung mi-a promis ca va promova vinurile romaneordm;ti, pentru ca ii ?si plac, in special, vinurile ro?siiquot;, a spus vicepremierul roman, citat deMediafax.Dragnea a mentionat ca C. Y. Leung i-a precizat doua marci de vinuri romaneordm;ti preferate, dar nu a vrut sa le faca publice. Doua vinuri romaneordm;ti incluse in World Top 200 Doua vinuri romaneordm;ti - La Umbra Merlot ?si Waitrose Pinot Noir - se regasesc in topul celor mai bune 200 de vinuri ale anului, publicat de cotidianul britanic Daily Mail. Topul realizat de Matthew Jukes, unul dintre cei mai influenti jurnaliordm;ti ?si critici de vinuri din Marea Britanie, include in The Daily Mail Weekend Magazine 200 Best Value Summer Wine Collection doua vinuri romaneordm;ti produse de Cramele Halewood. La Umbra Merlot este descris de Matthew Jukes ca fiind un vin senzational, care se poate consuma lejer alaturi de orice alegere culinara. Cat despre al doilea vin, Waitrose Pinot Noir, jurnalistul il prezinta ca Biggest Surprise - A true Romanian superstar. Suntem foarte bucuro?si ca prin vinurile noastre aratam partea frumoasa a Romaniei! Iata ca nu numai medaliile obtinute de Halewood in concursuri organizate la nivel mondial confirma calitatea vinurilor noastre, ci ?si aprecierile primite in presa internationala, a declarat Dan Muntean, directorul general al Grup Halewood Romania. Gama La Umbra, din care face parte ?si vinul Merlot din topul realizat de Matthew Jukes, se vinde bine piete externe, precum Marea Britanie, Germania sau Olanda. Waitrose, unul dintre cele mai importante lanturi de magazine din Marea Britanie, are in prezent in portofoliul sau 3 vinuri romaneordm;ti: 2 din gama La Umbra ?si unul sub marca ?si eticheta proprie - Waitrose Pinot Noir. Vinurile La Umbra pot fi achizitionate din reteaua de magazine Halewood - Winery Outlet din Bucureordm;ti, Ploieordm;ti, DN1 Breaza-Nistoreordm;ti, Sinaia, Azuga, Braordm;ov, Sibiu, Targoviordm;te, Piteordm;ti, Urlati ?si Constanta. Din Grupul Halewood Romania fac parte Halewood Wines, Cramele Halewood, Halewood Romania si Domeniile Halewood. Halewood are in proprietate crame si plantatii de vita de vie in regiunea Dealu Mare, Podisul Transilvaniei si Murfatlar. La acestea se adauga Pivnitele Rhein Azuga fondate in 1892. In Ploiesti unde este sediul Halewood Wines, se afla pivnitele subterane, depozitul de produse finite cu o capacitate de peste 1 milion de sticle , precum si liniile de imbuteliere. Grupul Halewood detine peste 350 hectare de vie plantate in perioada 2002-2009. Alba ?si-a premiat cele mai bune 3 sortimente de vinuri! Intr-un cadru festiv, s-a desfaordm;urat recent, la Sala Unirii din Alba Iulia, Gala Vinurilor 2014. Trei sortimente de vinuri au fost alese sa reprezinte oficial imaginea judetului Alba, ca produs turistic. Este vorba despre Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra al companiei Jidvei - la categoria producatori mari, Cardinal Pinoit Gri de la Domeniile Boieru - la categoria producatori mijlocii ?si Traminer produs de Csiki Marton din Ciumbrud - la categoria producatori mici, care au primit distinctia de Vin al Judetului Alba. Daca la primele doua categorii, respectiv producatori mari si mijlocii, vinurile au fost alese dinainte pentru calitatile sale deosebite si numeroasele premii internationale obtinute, la categoria micilor producatori vinul lui Csiki Marton foto stanga din Ciumbrud a castigat un concurs organizat la care au participat 40 de mici producatori din toate podgoriile judetului Alba Iulia, Aiud, Sebeordm;-Apold, Tarnave , cu peste 80 de sortimente de vinuri. Alte 4 sortimente de vinuri exceptionale, trei din Aiud, ?si unul din Alba Iulia, au castigat medalii de aur in cadrul concursului. Este vorba despre Sauvignon Blanc produs de Csiki Marton din Ciumbrud, cel care a primit ?si distinctia de Vin al judetului Alba cu Traminer, Riesling italian al producatorului Gabriel Savu din Ciumbrud cu 97 puncte, Sauvignon Blanc al micului producator Elena Anghel din Alba Iulia 94 puncte , ?si Riesling Italian produs de Sallai Jozsef din Aiud 94 puncte .Vinul judetului se va bucura de un design special creat si o eticheta distincta, iar producatorii acestuia vor putea folosi licoarea in toate actiunile lor de marketing. Aflata in acest an la a doua editie, Gala Vinurilor este un proiect ambitios al autoritatilor judetene prin care i?si doresc ca vinurile producatorilor locali sa fie un produs de promovare turistic al judetului. Functionand ca vector de imagine in strategia de promovare turistica a judetului Alba ca zona viniviticola premium a Romaniei , vinurile sunt esentiale pentru definirea identitatii judetului, au spus organizatorii.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2