281
Studiul CIPRA realizat în colaborare cu Reveal Marketing Research, cu scopul de a pune în evidență obiceiurile zilnice și de consum care au un impact direct asupra calității vieții, a scos la iveală cinci categorii de factori cu impact direct, și anume alimentația, sportul, somnul, echilibrul dintre viața personală și cea profesională și răsfățul cu moderație.
În privința alimentației, rezultatele studiului demonstrează că:
4 din 10 români nu iau micul dejun.
Doar 3 din 10 români obișnuiesc să bea 2 litri de apă pe zi.
46% dintre români se confruntă uneori cu lipsă de energie, probleme digestive sau irascibilitate din cauza alimentației incorecte.
Chiar dacă majoritatea respondenților (4 din 10) se declară mulțumiți de calitatea alimentației lor, pe care o consideră echilibrată, totuși ei și-ar dori să aibă mai multe cunoștințe despre ceea ce înseamnă să mănânci sănătos, nevoie pe deplin justificată de consecințele îngrijorătoare ale alegerilor alimentare nesănătoase pe care respondenții declară că le-au experimentat:
52% dintre ei nu au energie, se simt lipsiți de vlagă;
49% sunt nervoși, irascibili;
45% au probleme cu digestia;
41% au dureri de stomac.
În privința micului dejun, doar 6 din 10 români iau această masă, considerată de majoritatea nutriționiștilor cea mai importantă din zi, în lipsa căreia crește riscul de excese alimentare și de alegeri culinare neinspirate în a doua parte a zilei. Totodată, 2 din 10 români sar peste cină.
Conform studiului CIPRA, puțini români își asigură un consum optim de apă, element esențial pentru starea generală de sănătate.
3 din 10 români obișnuiesc să bea cel puțin 2 litri de apă pe zi, cantitatea recomandată;
4 din 10 români beau între 1 litru și 2 litri;
2 din 10 beau aproximativ 1 litru;
1 din 10 români bea mai puțin de 1 litru de apă pe zi.
Un consum insuficient de apă, ca și o alimentație incorectă, creează o multitudine de probleme în organism, iar pentru a le preveni este necesar, înainte de orice, să cunoaștem riscurile pe care le aduc cu sine obiceiurile noastre.
Realizat pe baza metodologiei CAWI (Chestionare autoaplicate online), studiul a vizat un eșantion reprezentativ la nivel național format din 813 respondenți, bărbați și femei, cu vârste între 18 și 65 ani, din mediul urban sau rural, utilizatori de internet.