TehnologiiȘtiri

116

Tendinte si inovatii in domeniul ambalarii carnii de pasare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cresterea constanta a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumatate de secol s-a datorat si faptului ca, in aceasta perioada, spre deosebire de alte marfuri, pretul carnii de pui a ramas aproape nemodificat, in valoare absoluta. Daca insa luam in calcul si inflatia atunci, pretul, in dolari, al carnii de pui s-a micsorat de aproximativ 8 ori fata de acum 50 de ani. Stabilitatea pretului, factor determinant Este unanim acceptat faptul ca aceasta situatie unica - a stabilitatii pretului carnii de pasare, in valoare absoluta - a fost determinata de progresele facute in domeniul reproducerii, nutritiei, controlului bolilor, precum si de cele facute in domeniul procesarii si al managementului lantului de aprovizionare. Imbunatatirile din aceste ultime doua domenii au fost in mare parte rezultatul progresului inregistrat in activitatea de ambalare. Potrivit profesorului Scott Russell de la Universitatea din Georgia - Departamentul de Cercetare in domeniul Pasarilor de Curte, Progresul din domeniul activitatii de ambalare a imbunatatit siguranta si calitatea produselor avicole.. Ambalarea, si felul cum aceasta face viata mai usoara consumatorilor, constituie un element din ce in ce mai important pentru stimularea vanzarilor. Progresul continuu din domeniul ambalarii s-a concretizat si intr-o reducere semnificativa a costurilor. USDA Departamentul pentru Agricultura al SUA estimeaza proportia deseurilor rezultate in urma consumului de carne de pasare la aproximativ 4% din greutatea carnii de pasare vandute pe piata americana, aratand totodata ca in tarile mai putin dezvoltate, cifra comparabila este de 10-15%. Avand in vedere marimea pietei SUA, diferenta de procente, se concretizeaza pe piata din SUA in economii nete pentru lanturile de aprovizionare, de peste 4 miliarde de dolari anual. Acest articol il veti putea citi integral in editia 29 a revistei Fabrica de Carne

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2