Atat in Romania, cat ?si pe plan global, zona consumului HoReCa a cunoscut in ultimii ani o evolutie spectaculoasa. Aceasta se datoreaza in buna parte intentiei declarate a oamenilor de a caordm;tiga cat mai mult timp liber ?si de a investi in vacante ?si activitati recreative este de parere Oana Mirila, Director Cercetare Calitativa, GfK Romania. Creordm;terea veniturilor ?si implicit a puterii de cumparare, scaderea TVA-ului, diminuarea ratei ordm;omajului ?si prognozele economice optimiste au readus dorinta de cumparare a romanilor la nivelul anterior declanordm;arii crizei economice, din 2008. Romania, in randul lumii Cu mici fluctuatii datorate situatiei politice ?si sociale criza refugiatilor ?si atentatele din Europa de Vest , aceea?si situatie este inregistrata pe tot continentul. Astfel ?si in anul 2016 zona consumului HoReCa a fost unul dintre sectoarele cu cea mai rapida creordm;tere, iar prognozele raman ?si pentru viitor la fel de optimiste. Segmentul de catering, de asemenea, a cunoscut o creordm;tere accelerata in ultimul deceniu. Cererea pentru acest tip de servicii catering comercial, dar ?si social a devenit tot mai mare, iar competitia, justificata ?si de profiturile mari din acest sector, tot mai intensa. A trebuit ca furnizorii de servicii de catering sa gaseasca noi strategii, sa-?si selecteze cu atentie segmentele de piata carora li se adreseaza ?si sa-?si diversifice oferta cu elemente cat mai surprinzatoare pentru cumparatori. Tendintele anului 2017 in industria cateringului Indiferent ca este vorba despre un eveniment din zona de business, de entertainment, privat sau pur ?si simplu de oameni care vor sa se relaxeze ?si sa se bucure de timpul liber, mancarea servita joaca un rol foarte important, pentru ca poate da stralucire momentului sau pur ?si simplu il poate distruge. Din aceasta cauza, furnizorii de servicii din zona de catering s-au straduit sa ofere alternative care sa impace ?si cele mai diverse cerinte. In principal, intre tendintele cele mai proeminente ale anului s-a remarcat dorinta de a oferi cumparatorilor posibilitatea de a opta pentru mancare sanatoasa. S-a constatat ca oamenii acorda din ce in ce mai multa atentie preparatelor pe care le consuma, atat acasa, cat ?si la evenimente. Astfel ca furnizorii care au inclus in oferta produse cat mai naturale ?si sanatoase nu au avut decat de caordm;tigat. Creativitatea ?si designul atractiv nu ii vor lasa niciodata clientii indiferenti, astfel ca in zona de catering s-a mizat ?si in acest an pe preparate care sa provoace cumparatorii sa incerce ?si gusturi ceva mai aventuroase. Adaugarea a doua, trei ingrediente cu un pret mai ridicat, fie ca este vorba despre delicatese culinare sau vinuri de colectie dau o nota de lux meniului oferit ?si, dupa cum s-a constatat din statistici, cumparatorii, printre care ?si cei romani, au acum tendinta de a consuma mai putin ?si mai scump. Servicii cu aroma locala De la nunti ?si alte evenimente private ?si pana la intruniri de afaceri ?si team building-uri ale marilor corporatii, este din ce in ce mai pronuntata dorinta beneficiarilor de a alege o zona cat mai atractiva ?si speciala pentru organizarea evenimentului. Serviciul de catering nu poate ramane in urma acestui trend, aordm;a incat savoarea produselor locale, specificul zonei trebuie sa se regaseasca ?si in oferta. Atunci cand selecteaza o destinatie, clientul ?si oaspetii sai cauta sa patrunda specificul zonei spune Stephanie Eden, vicepreordm;edinte al diviziei de vanzari nationale pentru celebrele restaurante ?si servicii de catering Wolfgang Puck. In afara faptului ca incercam sa procuram cele mai bune ingrediente de la fermierii locali ?si furnizori, intotdeauna incercam sa evidentiem aromele specifice zonei, indiferent ca ne aflam pe coasta de est, in inima Texasului sau in nord-vestul Pacificului, mai spune Stephanie Eden. Revolutia kosher in industria cateringului Serviciile de catering care ofereau pana acum ceva vreme mancare kosher au fost caracterizate de Michele Schwartz, de la Modern Jewish Wedding Blog ca fiind plictisitoare, insa foarte sigure. In trecut, nu existau foarte multe alternative de oferit in ceea ce priveordm;te mancarea kosher. Insa astazi, situatia este mult diferita, lucru scos in evidenta ?si de Alejandro Muguerza, preordm;edinte al firmei de catering Le Basque, Miami. Noile tehnici culinare kosher, care au aparut la mijlocul anilor 90, continua sa se rafineze ?si astazi le descoperim in restaurantele de top americane subliniaza acesta. In acest moment, cateringul kosher include unele dintre cele mai proeminente trenduri ale industriei acesteia. In ultimii ani, serviciile de catering ?si restaurantele kosher au inclus in oferta produse de provenienta locala ?si organice, specialitati vegane, meniuri fara gluten ?si chiar sushi. Specialiordm;tii in domeniu au observat ca bucataria kosher continua sa se rafineze ?si sa ofere produse inovatoare ca gust ?si prezentare. Clientii cateringului kosher se aordm;teapta la aceea?si calitate, inovatie ?si varietate din meniurile nonkosher, insa respectand regulile stricte ale acestuia. ordf;i nu trebuie sa fii evreu pentru a concepe un astfel de meniu, ci doar sa fii dornic sa inveti subliniaza Michele Schwartz. Aceasta recomanda celor interesati sa-?si dezvolte afacerea pe acest segment sa intre in legatura cu furnizori de carne koordm;er sau sa ceara sfatul unui rabin in ceea ce priveordm;te prepararea corecta a felurilor de mancare. ordf;i de asemenea, este recomandata obtinerea unui certificat de produs kosher, care poate fi astazi obtinut si in Romania. In ceea ce priveordm;te cateringul kosher, care este foarte dezvoltat in Statele Unite, se observa dorinta de a adapta ?si reinventa elementele traditionale pentru a crea noi concepte, mai atractive ?si integrate ultimelor trenduri. Produsele organice ?si cele de provenienta locala se bucura de mare popularitate ?si in cadrul cateringului kosher. Aceasta bucatarie a inceput sa capete tot mai multi adepti, mai ales in randul vegetarienilor ?si a celor care prefera mancarea cat mai naturala. Aceasta pentru ca 98% dintre aditivii care se gasesc in mod obiordm;nuit in produsele alimentare nu exista in mancarea kosher. Printre regulile care trebuie respectate pentru ca un meniu sa fie kosher sunt ?si urmatoarele: animalele trebuie sacrificate in acord cu legea iudaica, produsele lactate trebuie sa parvina de la animale koordm;er, carnea ?si laptele nu trebuie amestecate, este interzis consumul de fructe de mare, ustensilele care au fost folosite pentru carne nu pot fi intrebuintate ?si pentru branzeturi, iar vinul trebuie sa provina dintr-o sursa koordm;er.