TehnologiiȘtiri

137

Tetra Pak a lansat competitia cu premii Tinutul laptelui

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Tetra Pak, lider in industria procesarii ?si ambalarii alimentelor, anunta lansarea competitiei nationale Tinutul laptelui. Competitia se adreseaza elevilor din clasele 0-VIII si consta intr-un joc online educativ despre felul in care este produs si ambalat laptele ordm;colar ?si despre reciclarea cutiilor de lapte dupa folosire. Tetra Pak continua si in acest an eforturile de promovare a alimentatiei echilibrate si a beneficiilor consumului de lapte la copiii, prin campania educationalalt;Laptele, aliatul cresterii echilibrate a copiilor prescolari si scolarigt;. Ii invitam pe copii sa participe la aceasta competitie cu premii, sa descopere lucruri noi despre lapte si despre protectia mediului. Ne dorim sa contribuim la cresterea nivelului de informare a parintilor si cadrelor didactice despre necesarul nutritional al copiilor si despre felul in care bunele obiceiuri alimentare sunt formate si incurajate in familie si la scoala,declara Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe. Noul sitewww.laptescolar.rosi jocultinutul lapteluiii invata pe copii despre beneficiile consumului de lapte, modalitatea de producere si ambalare a laptelui scolar si importanta reciclarii cutiilor goale de lapte. Cadrele didactice si parintii afla informatiii despre beneficiile laptelui, precum si despre motivele pentru care la nivel international si european sunt derulate programe de distribuire a laptelui in scoli. Despre concurs Concursul se adreseaza elevilor din clasele 0-VIII apartinand oricarei institutii de invatamant recunoscuta oficial de stat sau privata , cu domiciliul stabil sau reordm;edinta in Romania. In urma clasamentului final, primii 20 de finalisti validati vor castiga cate un tichet de cumparaturi online in valoare de 400 de lei. In acest an, competitia nationala Tinutul laptelui initiata de Tetra Pak este sustinuta de companiile Albalact, Lactalis si Simultan. Regulamentul competitiei este disponibil pe sitewww.laptescolar.ro Ce spun studiile si specialistii Conform unui studiu1 comandat de Tetra Pak si realizat de 360insights in randul consumatorilor urbani, numai 43% dintre romani iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic acasa, jumatate dintre ei avand copii pe care astfel nu ii invata ca e sanatos si important sa ia micul dejun. Dintre acesti consumatori, persoanele active au cele mai mici procente 38% dintre cei de 18-24 de ani si 39% dintre cei de 25-34 de ani ; in schimb, procentele cresc in randul consumatorilor maturi si varstnici 53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani . Obiceiul de a lua micul dejun nu este influentat de existenta unui copil in familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent zilnic sau aproape zilnic au copii. In plus, consumul de lapte in Romania este unul dintre cel mai redus din Uniunea Europeana - doar 32 de ml de lapte ambalat pe zi, de persoana2, in conditiile in care Societatea de Nutritie din Romania recomanda doua-trei portii de lapte si derivate pe zi, o portie de lapte insemnand o cana de lapte3. In acest context, specialistii recomanda incurajarea obiceiurilor alimentare echilibrate, consumul zilnic de lapte fiind unul dintre acestea. Laptele trebuie sa fie ambalat deoarece acesta este steril, adica a fost controlat sanitar-veterinar si, prin procesul de ambalare la temperatura inalta, toti potentialii germeni au fost distrusi fara afectarea compozitiei laptelui. Copiilor prescolari si scolari li se recomanda sa consume doua-trei portii de lapte si produse lactate pe zi o portie de lapte insemnand o cana de lapte , pentru a le asigura necesarul zilnic de de calciu, fosfor si proteine. De aceea, la nivel european se recomanda informarea parintilor, a cadrelor didactice si a copiilor privind alimentatia echilibrata optima din punct de vedere nutritional, pentru mentinerea starii de sanatate,ne recomanda Prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice. Copiii si adolescentii au un necesar mai crescut de calciu, de aceea laptele este una dintre primele optiuni alimentare. Preventia rahitismului este foarte importanta la copii, inca din primele zile de viata, de aceea laptele care contine cca 125 mg de calciu la 100 de ml, este important sa faca parte din alimentatia echilibrata a copilului. Nevoia de calciu la copii este foarte ridicata, astfel: Copil de 0-12 luni - 400-800 mg/ zi Copil 1-3 ani - 500 mg/zi Copil 4-8 ani - 800 mg/zi Pubertate - 1300 mg /zi Despre campanie Campania Laptele, aliatul cresterii echilibrate a copiilor prescolari si scolari www.laptescolar.ro initiata de Tetra Pak face parte din programul strategic de promovare a consumului de lapte ambalat in randul copiilor prescolari si scolari, ca parte a unei alimentatii echilibrate, venind in completarea eforturilor facute in cadrul programului europeanLapte in scolisi in cadrul unor initiative ale Organizatiei Natiunilor Unite, Food and Agriculture Organization UN-FAO . In anii anteriori, acest program initiat de Tetra Pak a inclus de la vizite in scoli si discutii cu elevii si cadrele didactice, seminarii sustinute cu ajutorul medicilor de familie pentru copii, familii si cadre didactice, concursuri organizate in scoli la nivel national in parteneriat cu Ministerul Educatiei si dezbateri impreuna cu specialisti, reprezentanti ai autoritatilor Ministerele Educatiei si Sanatatii, Institutul de Sanatate Publica , mass media si ai unor organizatii neguvernamentale care deruleaza activitati de educare a copiilor. DESPRE TETRA PAK Tetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare ?si distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrand indeaproape cu clientii ?si furnizorii noordm;tri, oferim produse sigure, inovatoare ?si in armonie cu protectia mediului inconjurator, care satisfac in fiecare zi cerintele consumatorilor din peste 170 de tari. Avand aproximativ 23000 de angajati in peste 85 de tari, noi credem in asumarea cu responsabilitate a pozitiei de lider in industria de profil, pentru crearea unei creordm;teri profitabile in armonie cu protectia mediului inconjurator ?si cu o buna conduita sociala. Motto-ul nostru, PROTEJEAZAtilde; CE E BUNtrade;, reflecta viziunea noastra de a oferi alimente sanatoase ?si disponibile oriunde. Mai multe informatii despre Tetra Pak sunt disponibile pewww.tetrapak.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2