148
Liderul mondial in echipamente destinate procesarii si ambalarii laptelui si lactatelor,Tetra Pak, a devenit Pertener Silver al Expo-Coferintei InternationaleMeat Milk 2016, eveniment care se va desfasura in zilele de 12 si 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brasov, sub genericul SUBFINANtARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI, ziduri in calea unui business de succes, pe o piata aflata in dezechilibru. Potrivit informatiilor publicate de companie, veniturile Tetra Pakreg; au atins o valoare de 11,9 miliarde de euro in 2015, cu o crestere de 7,5% fata de anul anterior, in ciuda provocarilor macroeconomice globale. Aceasta creordm;tere a fost determinata de diferentele de curs valutar in proportie de 6,3%, insa compania a raportat rezultate semnificative pe portofoliul de Servicii Tehnice si Solutii de Procesare si o crestere moderata pe portfoliul de Solutii de Ambalare. Presedintele si CEO-ul Tetra Pak, Dennis Jouml;nsson, a declarat: In ciuda ritmului de creordm;tere incetinit din cele doua piete principale pentru compania noastra - China si Brazilia - si a scaderilor in vanzari din celelalte tari, generate de evenimente politice ?si economice, in 2015 am continuat sa creordm;tem pe segmentele Solutii de Procesare ?si Solutii de Ambalare. Este o realizare de care suntem mandri, fiind rezultatul strategiei noastre solide, al nivelului de implicare al angajatilor nostri si al sustinerii din partea clientilor nostri. Solutii de Ambalare Veniturile pe portfoliul de Solutii de Ambalare au atins in 2015 un total de 10,1 miliarde de euro, mai mari cu 6,4% fata de anul anterior, cu o evolutie pozitiva semnificativa in sfera Serviciilor Tehnice. In volum, vanzarile de material de ambalare au inregistrat o usoara crestere, cu 184 de miliarde de ambalaje vandute in 2015, fata de 180 miliarde in 2014, in ciuda mediului economic global mai dificil. Prin introducerea de ambalaje cu forme inovatoare, de materiale noi si cu un plus de functionalitate, Tetra Pak a putut raspunde nevoilor clientilor sai pentru produse ?si servicii care sa ii ajute sa obtina performanta ?si sa se diferentieze pe piata. Solutii de Procesare In ceea ce priveordm;te portofoliul de Solutii de Procesare, Tetra Pak a inregistrat venituri de 1,7 miliarde de euro in 2015, cel mai ridicat nivel din istoria companiei. Toate cele cinci piete globale in care compania opereaza au contribuit la performanta totala, cu o crestere notabila de doua cifre in China, Orientul Mijlociu si Africa. Vanzarile de Servicii Tehnice pentru Procesare au crescut semnificativ, cu 17% fata de anul anterior. Rezultatele Tetra Pak in ceea ce priveordm;te Solutiile de Procesare se datoreaza si achizitiei companiei poloneze Obram S.A., un furnizor de solutii tehnologice si echipamente in domeniul branzeturilor, lider de piata in Polonia, Rusia, Belarus si in numeroase alte state ale Europei de Est. Ca urmare a acestei achizitii, Tetra Pak ?si-a extins expertiza pe aceste zone de servicii, generand un numar important de comenzi pe parcursul anului 2015. Servicii Tehnice Veniturile generate de portfoliul de Servicii Tehnice, care combina diviziile de Solutii de Ambalare si Solutii de Procesare, au atins cifra de 1,2 miliarde de euro in 2015, cu o creordm;tere semnificativa pe noile subcategorii de servicii. Acestea includ produse pentru imbunatatirea liniei de productie, consumabile, precum lubrifiantii si adezivii utilizati in productie, si servicii de expertiza pentru creordm;terea performantei operationale a clientilor, fie prin reducerea costurilor, fie prin sporirea capacitatii operationale. Tetra Pak estimeaza ca aceasta crestere se va amplifica pe masura ce oferta companiei pe acest segment de servicii se extinde.In prezent, Serviciile Tehnicegenereaza peste 10% din veniturile totale ale Tetra Pak. Inovatie In 2015, Tetra Pak a lansat o serie de produse inovatoare, precum: Primul ambalaj complet regenerabil din lume, Tetra Rex Bio pe baza de plante; Platforma de productie Tetra Pak E3, care, pentru prima data in domeniu, utilizeaza fascicule de electroni la sterilizarea materialelor de ambalare; Linia de extrudare a inghetatei cu cea mai mare capacitate din lume; Tehnologia de procesare OneStep pentru producerea de lactate din lapte praf, anterior disponibila doar pentru productii din lapte crud Ca toate inovatiile Tetra Pak, aceste produse si tehnologii sprijina producatorii de produse alimentare, fie prin suportul oferit acestora in generarea de volume noi, fie ajutandu-i in diferentierea fata de competitori, in imbunatatirea profilului de mediu sau in reducerea costurilor operationale. Din 2015, compania are o abordare noua la nivel global in ceea ce priveordm;te sustinerea oferita clientilor sai: prin programul de Servicii de Marketing, Tetra Pak lucreaza alaturi de clienti in generarea de idei ?si produse noi pentru consumatori, utilizand un portofoliu vast de solutii de procesare, ambalare si servicii dedicate. Privind spre viitor Analizand perspectivele pentru 2016 si anii urmatori, Jouml;nsson afirma: Acest an marcheaza jumatatea perioadei de implementare a Strategiei noastre pentru 2020. Inca de la inceputul aplicarii acestui program strategic, in urma cu cinci ani, am devenit din ce in ce mai eficienti operational, cu un portofoliu de produse mai puternic si mai extins si cu un accent mai mare pe valoarea adusa clientilor. Privind spre viitor, putem continua sa ne dezvoltam activitatea punand accent pe eficienta, inovatie in produse ?si servicii, si suport permanent pentru clientii noordm;tri.