332
European Supermarket Magazine subliniază că atunci când vine vorba de rețelele sociale, 2023 este setat să fie un an al „autenticității”, conform platformei de experiență a clienților Emplifi, pe măsură ce mărcile apelează la „influenți clienți”, conținut generat de utilizatori și platforme emergente precum BeReal și TikTok.
Emplifi, care are una dintre cele mai mari baze de date de social media din lume, lucrează cu 7.800 de mărci dintr-o serie de industrii, inclusiv firme de retail și de bunuri de larg consum.
Acesta a identificat cinci tendințe cheie în rețelele sociale care ar putea domina strategiile de marketing cu amănuntul și FMCG în anul viitor.
1. Conținutul generat de utilizatori este rege
Potrivit Emplifi, campaniile și site-urile web care implementează conținut generat de utilizatori (UGC) oferă rate de conversie web cu 29% mai mari în comparație cu campaniile sau site-urile fără acesta. Acest lucru va împinge, probabil, mărcile să-și intensifice inițiativele UGC, stimulând participarea și implicarea clienților.
„Autenticitatea va fi esențială până în 2023 și ce ar putea fi mai autentic decât să aduci în lumina reflectoarelor proprii clienții tăi?” spune Kyle Wong, director de strategie Emplifi. „Așteptați-vă ca mărcile să încurajeze clienții să-și împărtășească conținutul și experiențele.”
2. Creșterea „influenței clienților”
Aliat cu creșterea UGC va fi apariția a ceea ce Emplifi descrie drept „influențatorul clienților”.
Campaniile de marketing pot fi costisitoare și cu atât mai mult atunci când marketingul de influență este adăugat la mix. Potrivit Emplifi, mărcile cheltuiesc mai mult de 100 USD (92 EUR) în medie pe conținut creat de un influencer. În schimb, UGC este gratuit, cu condiția ca mărcile să obțină permisiunile potrivite pentru a prezenta imagini pe site-ul lor web și pe paginile de socializare.
Pe măsură ce Generația Z continuă să își crească puterea de cumpărare, se va pune mai mult accent pe autenticitatea unui brand. De fapt, 82% dintre membrii generației Zer intervievați au susținut că pun mai multă încredere în spatele mărcilor care folosesc imaginile clienților din viața reală în marketingul lor, comparativ cu cei care nu o fac.
3. Videoclipul de scurtă formă continuă să domine
Creșterea TikTok a indicat o cerere crescută din partea consumatorilor pentru conținut video de scurtă durată, care a fost întărită de succesul Instagram Reels, care a depășit toate celelalte tipuri de postări de pe platforma deținută de Meta anul trecut.
De remarcat, 80% dintre mărcile care au prezență pe Instagram au publicat cel puțin un Reel în al treilea trimestru al anului 2022. Aceasta este o creștere semnificativă față de 2021, când doar 41% dintre mărcile de pe rețeaua de socializare postau conținut Reels.
„Odată cu creșterea altor formate de conținut video, cum ar fi Instagram Reels, marketerii se vor confrunta cu provocarea de a-și reajusta strategia actuală de conținut pentru a se adapta la tendințele în evoluție și a investi mai mult din bugetul lor în video”, spune CMO Emplifi Zarnaz Arlia.
4. Platforme sociale pentru a oferi mai mult suport
Studii recente au arătat că doi din trei consumatori preferă să folosească rețelele sociale în timpul procesului de cumpărare pentru a pune întrebări, pentru a face achiziții online și pentru a solicita asistență pentru clienți post-cumpărare.
Cu toate acestea, mulți menționează aspecte negative ale experienței, cum ar fi timpii de răspuns lenți și lipsa unui serviciu pentru clienți nonstop.
Dintre consumatori, 52% se așteaptă ca mărcile să răspundă la întrebările privind serviciile clienților prin canalele digitale în decurs de o oră, 22% exprimând o preferință pentru rețelele sociale, 19% pentru e-mail și 16% pentru chat-ul pe site.
„Asistența socială pentru clienți a fost întotdeauna în umbră, dar odată cu blocarea și restricțiile de călătorie, mantia invizibilă a fost îndepărtată”, spune Arlia. „Mărcile și-au dat seama rapid că nu erau echipate pentru a gestiona eforturile de asistență pentru clienți prin intermediul platformelor lor sociale fără a-și reconsidera capacitățile de asistență socială.
„Această tendință nu va merge nicăieri în curând. Vom vedea din ce în ce mai mulți clienți apelând mai des la platformele de social media pentru a intra în legătură cu mărcile despre probleme legate de servicii.”
5. Mai multe investiții în publicitate TikTok
TikTok se mândrește cu aproximativ 30 de milioane de utilizatori zilnici, ceea ce înseamnă că este probabil să devină o arenă din ce în ce mai profitabilă pentru investițiile de marketing în 2023. Într-adevăr, datele din trimestrul al doilea al 2022 au constatat că mărcile și-au crescut cheltuielile pe platformă cu 231% față de aceeași perioadă a anterioare. an.
„Cu aproape 30 de milioane de utilizatori activi zilnic la nivel global, nu este de mirare că mărcile încep să exploreze potențialul TikTok – nu numai în generarea de cunoaștere a mărcii, ci și în contribuția sa la rezultatul final”, spune Arlia.
Pe măsură ce descoperirea produselor TikTok câștigă amploare, mărcile folosesc mai des platforma pentru a prezenta produsele. Hashtag-ul #TikTokMadeMeBuyIt a câștigat aproape 31 de miliarde de vizualizări, demonstrând cât de eficientă a devenit platforma pentru ca influenți și utilizatori să-și împărtășească experiențele într-un mod captivant.
În rezumat, după cum notează Emplifi, autenticitatea urmează să guverneze toate aspectele marketingului pe rețelele sociale în anul viitor și va fi un „ingredient puternic” care poate transforma o campanie de marketing „bună” într-una „mare”.
Potrivit Arlia, „creșterea UGC și a videoclipurilor organice cu buget redus va juca un rol din ce în ce mai dominant în mediul digital.