Știri

95

Biendronka, cel mai mare grup polonez de retail, interest sa investeasca in Romania

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Biedronka, lantul polonez de supermarketuri care numara 2.400 de magazine ?si are afaceri anuale de 7,7 mld. euro, analizeaza intrarea pe piata locala de retail prin preluarea unei retele din eordm;alonul doi. Piata locala de comert este dominata de giganti germani - grupul Schwarz cu Kaufshy;land ?si Lidl - ?si francezi - Carshy;reshy;four ?si Auchan - cu afaceri de sute de milioane sau chiar peste un miliard de euro. Intrarea in Romania a polonezilor de la Bieshy;dronka se poate face astfel printr-o achizitie a unei retele din eordm;alonul doi, cum este cazul lantului de supermarketuri Profi, controlat de fondul poshy;lonez de investitii Enterprise Invesshy;tors, sau Mega Image, detinut de grupul belgian Delhaize. Polonezii de la Biedronka detin singuri o retea de doua ori mai extinsa decat tot comertul modern local - ce include supershy;marshy;keturi, hipermarketuri, mashy;gazine de tip discount ?si cashcarry - iar afacerile lor in 2013 sunt de 7,7 miliarde de euro, in contextul in care cel mai puternic comerciant local - Kaufland - are afaceri de circa 1,65 mld. euro in 2013 potrivit estimarilor ZF, iar tot coshy;mershy;tul modern local are o valoare de aproape 9 mld. euro anul trecut. Lantul se uita cu atentie la piata locala de retail, iar cea mai la indemana achizitie ar fi lantul Profi, care a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 330 de milioane de euro, numara peste 200 de supermarketuri, fiind al doilea cel mai exshy;tins lant de magazine din Romania dupa Mega Image. Lantul este cea mai plauzibila tinta de achishy;zitii in contextul in care retailerul s-a extins agresiv in ultimii ani, iar actionarul ?si-a anuntat inca de la inceput intentia de a vinde in momentul in care reteaua ajunge la maturitate. Un fond de investitii ramane in actionariatul unei retele de comert o perioada de 3-5 ani, scopul fiind inca de la inceput exitul. In cazul Profi, Enshy;tershy;prise Investors a intrat in actionariat in 2009, astfel ca in acest an se implinesc deja cinci ani ?si investitia ajunge la maturitate, spune Marcelo Mihai, seshy;nior consultant in cadrul companiei de consultanta in management Geva Company. O intrare pe piata locala a Biedronka este posishy;bila doar printr-o achizitie a unui lant deja existent in contextul in care deschiderea de magazine de la zero este prea tarzie, piata locala de comert moshy;dern numarand deja 12 retele, peste 1.100 de mashy;gazine ?si afaceri de circa 9 mld. euro anul trecut. Biedronka ?si-a mai anuntat interesul pentru piata din Romania inca din 2007, unul dintre ultimii ani de boom, insa pana acum polonezii au purtat mai multe negocieri care insa nu s-au finalizat. De altfel, potrivit surselor din piata, lantul a incercat ?si anul trecut sa preia Profi, insa nu s-au inteles cu cei de la Enterprise Investors. Profi a purtat negocieri cu cei de la Biedronka inca de anul trecut, insa nu s-au inteles. Dupa ce au apasat puternic pedala expansiunii in ultimul an cei de la Enterprise Investors au reluat acum negocierile, spune o sursa din piata locala de retail. Aceea?si sursa precizeaza ca polonezii vor sa intre printr-o achizitie pentru ca apoi sa i?si consolideze pozitia printr-o alta preluare, o alta posibila tinta fiind Mega Image. Belgienii au ajuns la circa 300 de magazine in Roshy;mania dupa ce au deschis intre 80 ?si 100 de unitati in ltimii doi ani. Reprezentantii Mega Image au spus ca nu iau in calshy;cul un exit din Romania ?si nu se afla in discutii privind vanzarea retelei. Mai multe, pe www.zf.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2